A pszichológia egy hatékony eszköz, amelyet szinte bárhol használhat. A webdizájnban azonban gyakran elfelejtik. Nézzük meg, hogyan tudod kihasználni, és nem csak látogatókat szerezni, hanem új rendeléseket is.
Az emberi agy egy átfogó eszköz a körülöttünk lévő dolgok értékelésére. Állandóan megszabja nekünk, hogyan viselkedjünk, hogyan reagáljunk, mi a jó és mi nem. Minden alkalommal, amikor szörfölünk az interneten, agyunk teljes sebességgel dolgozik. Miért nem vesszük figyelembe ezt a tényt a webdizájnnál? Nagyon hasznos megérteni, hogyan működik az elménk, és felhasználni azt a weboldal létrehozásakor. A pszichológia milliónyi módon befolyásolja webhelyét. Íme néhány tipp ezeknek a hackeknek a használatához.
1. Az összehasonlítás pszichológiája
Emlékezz a mosópor reklámokra, ahol az anyuka azt hiszi, hogy mi a fiának, fehér pólója van. Egy másik szuperpúderes szupermama, szuper fehér pólós szuperfiú megtudja, és megmutatja, hol a valóság. Amikor az emberek egy dolgot látnak, az nagyban befolyásolja, hogy az agy hogyan értékel egy másikat. Ez nem csak a színekre vonatkozik, hanem a képekre, szavakra, számokra és még sok másra is. Használja az árak feltüntetésekor a webhelyén. Először mutass meg az embereknek valami nagyot, aztán amikor látják az árat, azt hiszik, hogy ez fantasztikus.
Használata: Ha van egy terméke, amelyet 49 euróért szeretne eladni, először mutassa meg a magasabb számot, hogy a 49 eurós ár alacsonynak tűnjön. Ennek a számnak nem kell pénzösszegnek lennie, lehet például „5000 ember használja már ezt a terméket”.
2. Az emberi arcok ereje
Agyunk egy bizonyos része úgy van kialakítva, hogy feldolgozza a látott emberi arcokat. A látókéregben található, és segít emlékezni az arcokra és feldolgozni az emberi érzelmeket. Amikor meglátjuk az emberi arcot, ez a terület aktiválódik, várja az érzelmi információk dekódolásának és érzelmi kapcsolatok kialakításának lehetőségét. Még erősebb, ha az arc közvetlenül ránk néz.
Használata: Mint tudod, az érzelmek eladnak. Ragadjon meg minden lehetőséget, hogy érzelmeket váltson ki, és adjon hozzá képeket az objektívbe néző emberekről a webhelyére. Ha a webhely látogatója érzelmi kapcsolatot létesít egy képpel, nagyobb valószínűséggel kerül kapcsolatba az Ön termékével.
3. Vevői referenciák
Amikor boltban vásárol egy terméket, megszokja, hogy elolvassa a leírását, és megbízzon benne? Nem hiszem. Jobb, ha online keres egy értékelést, vagy kérdezze meg egy barátját. Miért van ez így? A terméken található leírás valószínűleg igaz, de továbbra is jobban bízunk az emberekben, mint a szakértőkben és a cégekben.
Használata: Adjon hozzá rendszeres felhasználók véleményét termékéhez vagy szolgáltatásához. Teremtsen valóságérzetet, és adjon hozzá olyan részleteket, mint az életkor és a lakóhely. Ha sikerül fotókat hozzáadnod, mint ahogyan az edzésoldalon is, akkor nyertél.
4. Elveszett érzés
A világon mindenki öntudatlanul fél a veszteségtől. Legyen szó egy szeretett személy elvesztéséről, pénzről, munkáról, macskákról vagy az iPhone-ról. Általában nem vagyunk tisztában ezzel, de ha van lehetőségünk megtartani, azonnal megragadjuk. A pszichológia nem enged el. Tehát ha egy terméket próbál eladni, keltsen egy érzést az esetleges veszteségről, és megnő a vásárlás valószínűsége.
Használata: Ha kedvezményt adsz, akkor korlátozd és írd rá, hogy „már csak két nap van hátra a kedvezmény lejártáig” vagy „korlátozott mennyiség”. Ezt csinálják például egyes divatmárkák .
5. Adósság szívességek
Ha adsz valamit az embereknek, elkezdik adósnak tekinteni magukat. Emiatt az érzés miatt ők is adni akarnak majd neked valamit, hogy kiegyenlítsd az adósságukat. Használja a webhelyén. Mit adhatsz az embereknek? Információ, e-könyv, ingyenes termék, kedvezmény… És mit tudnak adni? Például a hűséged, a hírlevélre való feliratkozás vagy a Facebook-követés.
Használata: Ha például ingyenesen kínál egy terméket, kérje meg az embereket, hogy iratkozzanak fel a Nestletterre. Új ügyfeleket szerez, és „kő esik le a szívükről”.
6. Közösségi integráció
Általában véve az ember nagyon közösségorientált faj. Szeretnénk valahova tartozni és egy csoport tagjai lenni. Tehát bármi, amit létrehozhat a webhelyén, hogy közösségi szellemet idézzen elő, tökéletes eszköz az emberek lehangolására. Az egyik legegyszerűbb módja a szavak megválasztása. Használjon több főnevet az igék helyett, hogy megteremtse a csoportidentitás érzését, amelyhez az olvasó tartozni szeretne.
Használata: Ha szeretne feliratkozókat vonzani a hírlevélre, használja a „feliratkozás hírlevélre feliratkozókra” kifejezést a „feliratkozás hírlevélre” szavak helyett. Ez azt az érzést fogja kelteni, hogy már van egy előfizetői csoport, és az olvasók szeretnének ebbe tartozni.
7. UI tervezés
Húztál már olyan ajtót, amelyre azt írták, hogy tolja? Összeütköztél, kínosnak érezted magad, de leginkább bosszúsnak érezted magad. Miért nem egyértelmű, hogy húzni vagy tolni kell az ajtót? Az ajtó tolható oldalán ne legyen kulcs, és fordítva. Mi a jelentősége a tolóajtón lévő kulcsoknak? Ugyanez az elv vonatkozik a webdesignra is. Szeretné megkönnyíteni az emberek számára a webhely használatát, és nem szeretné kitárcsázni őket a rossz elemek miatt.
Használata: A webhely elemeinek konzisztensnek kell lenniük. Ha egy hivatkozást aláhúz, akkor az összes hivatkozást alá kell húzni. Nem szeretné, ha a látogatók azt higgyék, rákattinthatnak egy linkre, majd rájönnek, hogy az nem kattintható. Erről bővebben a cikkben olvashat: Az UX és a felhasználói felület nem csak titkosítás .
Az alábbi hackek közül melyiket használod? Ha van más ötleted, írd meg nekünk kommentben. 🙂
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍