UX és UI. Biztos vagyok benne, hogy hallott már ezekről a kifejezésekről, de nem biztos, hogy pontosan tudja, mit jelentenek, hogyan működnek, és hogyan kell alkalmazni őket webhelyére.
A két kifejezést gyakran összekeverik, kombinálják vagy kombinálják. Az is lehet, hogy egyben vannak, nevezzük „harmóniának”. Világítsunk jobban az UX-re és a felhasználói felületre.
Az UX, a felhasználói élmény és a felhasználói felület, mint felhasználói felület kulcsfontosságú elemek egy olyan világban, ahol a technológia és a technológia metszi egymást. Vagyis ha az online marketinghez kapcsolódó kifejezésekre kérdezek rá, biztosan találnánk a válaszok között az UX-et és az UI-t. Két lényeges különbség van e kifejezések között. Ezek a különbségek hatókörükben és hatályukban is megmutatkoznak. Az UX és a felhasználói felület megértése a kulcsa egy jobb termék és egy átfogó márka felépítésének. Nos, ebben a cikkben ezt szeretnénk felfedni.
Tegyük rendbe.
Mi az a felhasználói élmény (UX)?
Az UX definíció szerint: A vásárlói elégedettség és hűség kialakítása az optimális használhatóság fejlesztésen, pozitív érzelmi reakciókon és a webhely felhasználói élményén keresztül.
A köznyelvre lefordítva a felhasználók könnyen navigálhatnak webhelyén? Hozzászólnak a felhasználók a tartalmaidhoz? Megosztják a közösségi oldalakon? Ezek mind olyan kérdések, amelyeket az UX érint.
A jó felhasználói élmény (UX) megteremtése érdekében különösen:
- Ismerje jól a felhasználói bázist
- Igazítsa az üzleti célokat az ügyfelek igényeihez
- Ismerje meg márkája lényegét és jövőképét
- Van tapasztalata a vásárlói magatartással kapcsolatban
Fontos felismerni, hogy jelenleg a felhasználónak csak néhány másodpercre van szüksége ahhoz, hogy rájöjjön, valóban megéri-e a webhelyen maradni. Ebben az esetben a felhasználó játszik vezető szerepet, és dönt a webhely sikeréről vagy kudarcáról. A tanácsom a következő: Adjon webhelyének olyan „személyiséget”, amellyel a felhasználók azonosulni tudnak.
A pozitív felhasználói élménynek a következőket kell tartalmaznia:
- Reszponzív webdesign
Ennek ma már magától értetődőnek kell lennie. - Vizualitás
Gondosan gondolja át az oldal elemeinek elrendezését is. A webhely legyen funkcionális, áttekinthető, ugyanakkor jól megtervezett. - Relevancia
- Pozitív érzelmi reakció
- Könnyen érthető
Nagyon szép példák találhatók a tökéletes felhasználói élményre és felhasználói felületre a WordPress webhely 15. cikkében, amely megváltoztatta a design szemléletét . ihletet kapok .
Mi az a felhasználói felület (UI)?
A felhasználói felület olyan technikai elem, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy kezelőszervekkel, gombokkal és egyéb kijelzőelemekkel kommunikáljon. A felhasználói felület a tipográfiai elemektől az ikonokon át a különféle egyéb interaktív elemekig mindent tartalmaz.
Azt hiszem, most már teljesen világos számodra, hogy miért olyan fontos a mesterséges intelligencia, és mi történik, ha az említett elemek némelyike nem működik úgy, ahogy kellene. A felhasználói felülettel gondoskodjon arról, hogy webhelye tiszta, intuitív és hatékony legyen.
Az alábbiakban néhány pontban összefoglaltam a jó felhasználói felület alapvető jellemzőit.
- Következetesség: Az egész webhely kialakításának és viselkedésének következetesnek kell lennie.
- Intuitivitás: A webhelynek a felhasználó elvárásainak megfelelően kell viselkednie, és könnyen, intuitív módon használhatónak kell lennie.
- Érzékenység: Az oldalnak reszponzívnak kell lennie.
- Tisztaság: Vagy elegancia és egyszerű funkcionális kialakítás.
- Hatékonyság: Ez ugyanolyan fontos, mint a tervezés. A webhelynek áttekinthetőnek és hatékonynak kell lennie a felhasználó számára. Főleg, ha több időt szándékozik rászánni.
- Tartalom: Ne feledje a minőséget és a releváns tartalmat.
Mik a jelenlegi trendek a felhasználói felületen?
Anyagkialakítás:
Ha hallott már a Flat Designról, akkor az anyagtervezés valami nagyon hasonló. Ez egyfajta lapos kialakítás. Az ilyen kialakítás interakciót és vizuális mozgást használ. Jelenleg ez a legforróbb trend a weboldal tervezésben.
Kártya elrendezés:
Egyszerű és letisztult megjelenést képvisel. A tervezők körében is nagyon népszerű.
Mikro interakció:
Ezek kicsi, szinte láthatatlan interakciók, de nagyon fontosak. Ilyen mikrointerakcióra példa például a telefon elnémítása vagy riasztás beállítása. Jó példa erre a Facebookon jól ismert „tetszik” gomb.
Mik a lehetőségek?
Merítsen ihletet például a Twenty Fifteen -ből. Tiszta, egyszerű, intuitív és természetesen érzékeny.
Mik a lehetőségek?
A megfelelő téma kiválasztásával minden bizonnyal pozitív felhasználói élményben lesz része.
De nem mondok konkrét példákat a WordPress témákra. Minden oldal egyedi, és az UX és a felhasználói felület sem állítható be semmilyen táblázat vagy statisztika szerint. Segíthet, ha megpróbálja megválaszolni, hogy ez támogatja-e a céljaihoz választott témát, vagy elvezeti-e a felhasználót ahhoz, hogy mit szeretne tenni az interneten. A téma olyan nyelvet használ, amelyet a felhasználók megértenek? Ezek a kérdések elvezetik Önt ahhoz a témához, amely a legjobban megfelel webhelyének.
Úgy gondolom, hogy tetszett a cikk, és egy kicsit jobban megértette az UX és a felhasználói felület közötti különbségeket. Egyértelmű, hogy követik egymást, és a két elem közötti megfelelő kapcsolat lesz a legjobb hatással. Valószínűleg nincs pontos és egyértelmű utasítás az említett helyes és tökéletes kapcsolatra. Szükség lesz tesztelni, tesztelni és tesztelni.
Tud még néhány bevált tippet webhelye fejlesztésére? Örülök, ha megosztod velük kommentben 🙂
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍