Jelenleg milyen eszközön olvasod ezt a blogot? Számítógépen, táblagépen vagy mobilon? Nem ritka, hogy az online felhasználók gyakrabban használják ezeket a mobileszközöket. Teljesen mindegy, hogy elolvas-e egy blogcikket erről az eszközről, vásárol egy e-shopban, vagy megnézi egy népszerű sorozat utolsó részét. Fontos, hogy webhelye reszponzív legyen. hogy van a tiéd?
A következő cikkben minden szükséges választ megtudhat. És ha nem véletlenül, kérdezz bátran kommentben.
Csináljuk fokozatosan. Mit jelent az említett „reszponzív” szó?
Az adaptív dizájn olyan kialakítás, amelyben webhelye könnyen alkalmazkodik bármely képernyő szélességéhez. Ez a képesség CSS segítségével jön létre. A gyakorlatban, ha webhelye reszponzív kialakítású, ez azt jelenti, hogy a webhely a szélességének 96%-át fogja megjeleníteni, függetlenül attól, hogy milyen eszközön tekinti meg és a webhely méretétől. Tehát ha mobilon és táblagépen böngészi az oldalt, akkor az automatikusan úgy szerveződik, hogy mindkét eszközön teljes mértékben olvasható legyen. Ugyanez lesz viszont akkor is, ha például egy nagy LCD tévét használ a megjelenítéshez.
Szerencsére a legtöbb WordPress téma már reszponzív . A témaválasztásnál tehát ezt a szempontot vegyük figyelembe, és válasszunk a reszponzívak közül. Ha beleszeret egy nem reszponzív témába, ha haladóbb WordPress-felhasználó, programozó vagy, akkor egy nem reszponzív témát használva reszponzív témát készíthet a megfelelő kód használatával.
Ha nem tudja, hogy nem, nincs kedve programozni, töltse le a WPTouch Mobile modult.
A reszponzív témának van néhány szempontja, amelyek miatt így hívjuk:
- Az emberek bármilyen eszközön könnyedén megtekinthetik a tartalmat.
- A navigációs menü a felhasználóhoz igazodik, amikor az oldalon navigál.
- Amikor átméretezi a képernyőt, a böngésző továbbra is megjeleníti az összes tartalmat, amit látni szeretnénk, és semmi sem marad rejtve.
- Az oldalon található űrlapokat is testre szabjuk, hogy bármilyen eszközön könnyen kitölthetők legyenek.
- A képek és más tartalmak is a képernyő méretéhez igazodnak. (Azonban ügyeljen arra, hogy ne legyenek nagyobbak a szükségesnél, amikor beilleszti őket az oldalra)
- A határpontokon, ahol megváltozik az elemek elrendezése az oldalon, szintén minden megjelenik, és semmi sem marad rejtve.
- A reszponzív tervezés az interneten található minden típusú tartalomra vonatkozik, nem csak az oldalakra vagy bejegyzésekre.
Lehet, hogy hallott már egy mobil témáról egy reszponzív témával kapcsolatban. Néhány éve nagyon gyakran használták. A klasszikus webes verzió mellett nemrég szüksége volt egy mobil verzióra vagy egy mobilalkalmazásra. Ez ma már (többnyire) a múlté, és a reszponzív kialakításnak köszönhetően 3 az 1-ben kap, ráadásul jelentős költségeket takarít meg.
Ma a reszponzív témát részesítik előnyben, mert nagyobb az a feltételezés, hogy az oldal a jövőben problémamentesen fog működni új eszközökön. A mobiltéma hátránya a reszponzíval szemben az is, hogy a felület csak egy nagyon meghatározott képernyőszélességre változik.
A mobiltémák vagy modulok számos olyan tulajdonsággal rendelkeznek, amelyek nem túl pozitívak az UX (felhasználói élmény) szempontjából: Csak bizonyos oldalakra vagy azokon lévő meghatározott típusú tartalomra vonatkoznak. Ez egyre ritkább, de még mindig vannak olyan oldalak, amelyeket a mobil verzió blokkol. Ez azt jelenti, hogy a webhelyét megtekintő látogatók nem férhetnek hozzá annak tartalmához. És mivel a webböngészés több mint fele mobiltelefonon történik, ez a jelenség biztosan nem fog tetszeni. Igen, a legtöbb téma már reszponzív, de jelentős különbségek is vannak köztük. Érdemes tehát tudni, hogy mit keresel.
Keress egy igazán jól reagáló témát. Ha már van témája, próbálja ki több képernyőszélességen. Nyissa meg az oldalt egy böngészőben egy téma-kompatibilis számítógépen, és állítsa át a böngészőt kézzel. Figyeld, mi történik. Látod az összes elemet az oldalon? Belefértek a böngészőablakba annak ellenére, hogy csökkentette az ablakot? Most nyissa meg a témaoldalt mobileszközén. Ha lehetséges, használjon különböző méretű képernyőket. Győződjön meg arról, hogy az összes elemet látja a képernyőn, és semmi sem hiányzik.
Ezenkívül 2015 áprilisától a Google bünteti azokat a webhelyeket, amelyek nem rendelkeznek reszponzív dizájnnal, és lenyomja őket a keresésben. Az ok egyszerű. A lehető legjobb szolgáltatást kívánja nyújtani a felhasználóknak. Például a Google Analytics-fiók Közönségek részében megtekintheti, hogy webhelye reszponzív-e> Mobil eszközök> Áttekintés.
Úgy érzem, hogy a reszponzív tervezést manapság trendnek nevezik. Sokan arra számítanak, hogy előbb-utóbb elmennek. A reszponzív dizájn azonban több, mint egy trend. Ez egy gondolkodásmód.
A reszponzív tervezésnek biztosítania kell, hogy az oldal benyomását ne zavarják, és bármilyen eszközön zökkenőmentesen és hatékonyan tudjon mozogni. Az oldal betöltési sebessége is összefügg a reszponzív kialakítással. Ennek ideális esetben körülbelül 2 másodpercnek kell lennie. Ez a két tulajdonság manapság fontos szerepet játszik abban, hogy a látogató az oldalunkon maradjon, és egyben a lehető leggyorsabban megtalálja, amit keres. A megjelenített elemek megfelelő elrendezésével a reszponzív kialakítás néhány tíz másodperccel felgyorsíthatja az oldal betöltődését.
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍