Elég gyakran találkozunk felugró ablakokkal. Előfordul, hogy még körül sem nézünk a honlapon, nincs időnk megnézni, mi érdekelhet és hirtelen felbukkan. Felkészületlenül lesz úrrá rajtunk, és nem ritka, hogy ez lesz az oka távozásunknak.
A legjobb esetben talán lesz időnk a tartalom legalább egy részét megnézni. Az előugró ablak néhány másodperc múlva megjelenik, és rákényszeríti a figyelmünket.
Tehát elhelyezünk-e felugró ablakot oldalunkon vagy sem? Továbbra sem szeretnénk zavarni az oldalunk látogatóit. Azonban semmi sem csak fekete-fehér, és a felugró ablakokkal a végén nem kell olyan rossznak lennie. Megfelelő használat esetén hatékonyak és hasznosak lehetnek.
Mutatunk 5 felugró ablakot, és ezek helyes használatára összpontosítunk.
Tartalom
Belépés előugró ablak
A belépési előugró ablak az egyik leggyakoribb felugró ablak. Az oldal betöltése után azonnal megjelenik a látogató számára. Ez a felugró ablak nagyon bosszantó tud lenni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a látogató nem jut el semmilyen tartalomhoz az oldalon, hacsak nem válaszol a felugró ablakra.
Még egy ilyen felugró ablak is helyesen használható. Ha exkluzivitást, kedvezményt, promóciót kínálunk, olyat, ami kivételes, sokszor időben korlátozott. Ebben az esetben ez lehet a felugró ablak helyes használatának módja.
Görgető felugró ablak
A Scroll Pop-up egy nagyszerű előugró ablak, amelyet gyakran használnak különösen blogokhoz. Úgy működik, hogy csak olvasás vagy „görgetés” után mutatja meg a látogatót (körülbelül a szöveg 70%-a). Mivel a látogató szinte az egész bejegyzést elolvasta, többé-kevésbé biztosak lehetünk benne, hogy a tartalom érdekelte. Ha ezután meglát egy felugró ablakot, annak minden bizonnyal van értelme és pozitív hatása lesz. Nem zavarja a látogatót, hanem felajánl neki valamit, amit értékelni fog.
Kattintson a felugró ablakra
Az ilyen típusú felugró ablakokat egy adott tevékenység aktiválja az oldalon, egy hivatkozásra, képre vagy szóra kattintva.
Célszerű egy e-könyv végére tenni, azonos vagy hasonló témájú.
Időzített felugró ablak
Az időzített felugró ablakok azok közé tartoznak, amelyek nem sokkolják azonnal a webhely látogatóit. Az időzített felugró ablakok csak akkor jelennek meg, ha a webhely látogatója eltöltött egy kis időt. Ez az idő leggyakrabban körülbelül 10, 20 vagy 30 másodpercre van beállítva, miután a látogató rákattint az oldalra. Ez idő alatt a látogatónak lehetősége van megnézni az őt érdeklő webhely tartalmát. Ezen idő után az időzített felugró ablaknak köszönhetően lehetőséget kap például arra, hogy rendszeres hírlevelet kapjon hírekkel és érdekes információkkal.
Kilépés az előugró ablakból
Az Entry pop-up ellentéte az Exit pop-up. Ez megjelenik a látogató számára, ha el akarja hagyni az oldalt. Vagyis amikor a „vissza” vagy a „kilépés” gombra készül. Ezen a ponton egy szót jelentenek. Gyakran például megkérdezi, hogy a felhasználó biztos abban, hogy el akar-e hagyni egy webhelyet.
A látogatónak itt is biztosítani kell egy akciós ajánlatot, kedvezményt stb., és meg kell győződnie arról, hogy nem akarja elhagyni az oldalt, és szeretne élni az akciós lehetőséggel.
Több modul használatával előugró ablakokat állíthat be. Próbáld ki például az unpopot vagy a Bloomot . Tehát a felugró ablakok nem csak valami rosszat jelentenek. Ha megtanuljuk helyesen használni ezeket, akkor nem zavarják a látogatókat, hanem olyan előnyös lehetőségeket kínálnak számukra, amelyek örömet okoznak, és elősegítik a magasabb eladások és konverziók elérését.
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍