10 évvel ezelőtt nem tulajdonítottunk akkora jelentőséget és erőt a közösségi hálózatoknak, mint manapság. Azt már mindenki tudja, hogy a marketing (majdnem) elengedhetetlen részévé váltak. Kezdetben voltak kétségek és bizalmatlanság. Változtak az idők, és ma minden más. A kérdés nem az, hogy létrehozzanak-e közösségi hálózatokat. A kérdés az, hogyan lehet a közösségi hálózatokat a legjobbakká tenni.
Miközben a közösségi hálózatok jelentősége folyamatosan növekszik, sok vállalat még mindig csodálkozik azon, hogy az ezekbe fektetett erőfeszítések valóban megtérülnek. Minél előbb ismeri fel magának a közösségi hálózatnak és a marketingnek a fontosságát, annál jobb az Ön számára. A közösségi hálózatok javíthatják vállalkozását és általános márkaismertségét. A statisztikák szerint a cégek több mint 80%-ának van Facebook oldala. Az egy dolog, hogy van Facebook-oldalunk, és egy másik dolog, hogy tudjuk azt hatékonyan és stratégiailag használni.
Mit tehetnek Önért a közösségi hálózatok?
1. Szerezz új ügyfeleket
2. A márkaismertség javítása
3. Növelje az eladásokat
Keltsd fel az emberekben a vágyat a terméked iránt. Állíts fel nekik tükröt, és kínálj megoldást.
Rendszert akar majd!
Határozza meg céljait:
1.) Specifikáció – minél jobban és pontosabban határozza meg céljait, annál könnyebben és tisztábban fogja látni, hogy mit kell tennie.
2.) Mérhetőség – a mérhetőségnek köszönhetően látni fogja a fejlődését
3.) Elérhetőség – gondolkodj reálisan. Elérhető ez a cél? Valódi?
4.) Idő – Mennyi időre lesz szükségem a cél eléréséhez?
Határozza meg célcsoportját:
A közösségi hálózatok nagyszerű módja annak, hogy elérjen egy adott közönséget. Mielőtt hozzáfogna, pontosan tudnia kell, ki a célközönsége. Most, hogy tudod, célozd meg őt. Próbálja meg a lehető legpontosabban meghatározni a célcsoportot. Ne feledd, soha nem fogsz mindenkit megszerezni. Aki mindenkit meg akar szerezni, az a végén nem fog senkit megszerezni.
Célozza meg a célt több kritérium alapján. Ez lehet életkor, hely, fizetés, végzettség, karrier, érdeklődési kör…
Tartsa be ezeket a jellemzőket a stratégia kialakításakor is. Próbálja meg elérni a megfelelő embereket a megfelelő időben, a megfelelő helyen és a megfelelő módon.
Válasszon platformot:
Ha tudod, hogy milyen embereket szeretnél elérni, akkor csak annyit kell tenned, hogy hol találod meg őket. Ne féljen a többplatformos utat választani. De mielőtt kiválasztasz egyet, tedd fel magadnak a kérdést:
1.) A B2B vagy a B2C szegmensre szeretne koncentrálni?
2.) Milyen gyakran tesz közzé tartalmat?
3.) Használja majd a közösségi médiát ügyfélszolgálatra is?
4.) Megosztod az ügyfeleid és követőid által neked küldött tartalmakat is?
Kövesse nyomon a számokat:
Sok különböző speciális mérőszám létezik, de nem mindegyik feltétlenül szükséges.
A kevesebb több:
Ez vonatkozik a közösségi médiára is. Nem kell minden létező platformon jelen lennie. Nem szükséges. Ha a 2-3-at választod, akkor teljesen rendben lesz. Kezdje a Facebookkal, Instagrammal. A Twitter nem túl menő nálunk. De ne felejtse el, hogy a kiválasztott közösségi hálózatokon kiválasztott fiókokról gondoskodnunk kell.
Ha már világos elképzelése van arról, hogy mely platformokat használja, próbálja meg kicsit jobban átvenni a célcsoportja szerepét. Többször elmondtam. De hidd el, ez nagyon fontos.
Tartalom:
Azt is alaposan gondolja át, hogy milyen tartalmat fog megosztani. Ha egy vizuális oldal a vállalkozásod része, ne hagyd ki az Instagramot.
Válaszolj időben. Jó példa erre a CNN. A hír csak akkor maradhat fenn, ha naprakész. Az állomás megérti, hogy az időben történő reagálás elengedhetetlen.
A siker kulcsa az, hogy a közösségi hálózatokon megosztott tartalmat a célközönségedre szabd. Amikor fontolóra veszi a közösségi médiához való hozzáférést, kövesse a mottót: A minőség jobb, mint a mennyiség.
Van saját stratégiája, és alaposan átgondolja, mit ad hozzá korábban a közösségi hálózatokhoz?
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍