Hogyan néz ki a jó UX-dizájn a gyakorlatban?

Nemrég írtam egy cikkben az UX-ről és az UI-ról Az UX és az UI nem csak titkosítások. Fedezze fel, mi van mögöttük. Ebből a cikkből megtudta, mit jelentenek az UX és UI parancsikonok, és hogyan működnek. Ezeknek az alapoknak a gyakorlati alkalmazása azonban nehezebb lehet. Ma az UX-ről és a felhasználói felületről fogunk beszélni konkrét gyakorlati példákon. Első pillantásra talán furcsán hangzik, de az utazási irodák weboldalainak vagy a foglalásoknak köszönhetően sok mindent megtudhatunk az UX-ről és az UI-ról. Ezek nagyszerű források az UX tervezési ismereteinek bővítéséhez.

A megfelelő úti cél, szálloda és az utazás megtervezésekor fontos lesz figyelni, hogyan dolgozik a weboldallal. Logikus az Ön számára egy ilyen weboldalon való tájékozódás? Nem izgul emiatt, és nem akarja elhagyni az oldalt? Minden reakciója az UX tervezés hatékonyságának fémjelzi.

Ebben a cikkben 7 leckét fog megtudni a jobb felhasználói élmény, vagy ha akarod, jobb “felhasználói élmény” létrehozásáról.

De először röviden tekintsük át az előző cikkből tanultakat. Röviden, a felhasználói felület arról beszél, hogy milyen könnyen eligazodhat a webhelyen, milyen gyorsan találhatja meg azt, amire szüksége van, és mennyire elégedett a webhely általános működésével. A felhasználói felület különféle vizuális elemek halmaza, például menük, ikonok, gombok…

Képzelje el, hogy a leves a webhelye tartalma. A felhasználói felület az a kanál, amellyel megeszed a levest, az UX pedig azt, hogy tetszett-e az étel vagy sem. Ez így működik.

Az UX mindent tartalmaz, ami a felhasználói élményt befolyásolja. Akár pozitív, akár negatív. A pozitív felhasználói élmény kulcsfontosságú annak eldöntésében, hogy az ügyfél a webhelyen marad-e vagy elhagyja-e.

Vessen egy pillantást a jó UX konkrét példáira, és ne féljen inspirálódni tőlük.

1. Az elején varázsold el az ügyfelet

Az első benyomás nagyon fontos. Ha az új felhasználó első lépései egy kezdőlapra vezetnek, a következő lépések két lehetséges forgatókönyvet kínálnak. Vagy a kezdőlapod nem érdekli a felhasználót és elhagyja, vagy jobban odafigyel az oldaladra. Kétségtelenül a 2-es opciót szeretné elérni. Hogyan? Vonzó tartalmú és formájú honlapot kell kínálni a felhasználónak.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.15.05

Jó példaként megemlítem a booking.com -ot. Az oldal pontosan tudja, mit akar a felhasználó. Nézze meg nagyobb távolságból. Meg fogja válaszolni az alapkérdést. Mit akar az ügyfél egy ilyen oldalon? A válasz egyértelmű. Könnyen és a lehető leggyorsabban szeretné látni az Ön által kínált lehetőségeket. A bal oldali sárga négyzetek egyértelmű választ adnak erre a kérdésre. A jobb oldali képek tökéletes inspirációt jelentenek. A design és a funkció tökéletes kombinációja. 8 UX pontot adok a 10-ből.

2. Világos és érthető navigáció

Ha azt szeretné, hogy a felhasználók tovább maradjanak webhelyén, hozzon létre számukra könnyen érthető menüket és intuitív navigációt a webhelyen.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.18.36

A kiváló navigációra példa a TimeOut weboldal, amely a világ városainak kulturális életéhez nyújt útmutatót. Ok? Tökéletesen áttekinthető menü, olyan lehetőségek, amelyekben nem fog eltévedni, és maximálisan intuitív navigáció az oldalon. Az oldal minden eleme letisztult és nagyon jól megtervezett UX dizájnt testesít meg. Kaptam a TOP 20-at, világos kategóriákat, érdekes és nem sablonos tippeket a látogatáshoz… Egyszerűen egy teljesen más szint. 10-ből 9 UX pontot adok.

3. Minőségi képek

Gyenge minőségű fotók vagy fotók a fotóbankból, amelyeket már legalább 10 másik webhelyen látott Nem nagyon ajánlom. Használjon olyan képeket, amelyek érzelmeket váltanak ki a felhasználókban. Tetszik a TripAdvisor hozzáállása.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.22.43

Például éttermekről készült fotókat tesznek közzé weboldalukon, amelyeket maguk a vásárlók küldenek nekik. Ezek a fotók igazán érdekesek, nagyon szépek és különösen egyediek. Gyakran jobbak, mint az étteremért fizető fotós által készített professzionális fényképek. Persze nem azt akarom mondani, hogy a profi fotók semmiről szólnak. Másrészt nem kell rossznak lennie, ha mást is kipróbál. A TripAdvisor egy jó kártyára fogadott. Ebben az esetben 10-ből 7 UX pontot adok.

4. A hozzászólók feltárt kiléte

Hagyd abba a névtelen hozzászólást! Engedélyezze a felhasználóknak, hogy létrehozzák saját identitásukat az Ön webhelyén. Nézze meg, hogyan működik a fent említett webhely, a TripAdvisor . A véleményüket aláíró felhasználók személyes történeteinek és tapasztalatainak erejét használja fel. Előnye, hogy lehetőség van egy felhasználó összes megjegyzésének vagy véleményének megjelenítésére is. Tehát úgy érzi, hogy a visszajelzés valódi személytől származik, nem névtelentől, vagy akár valami hamis kitalált fióktól. 7 UX pont a 10-ből.

5. Kövesse a KISS jelszót – legyen egyszerű, hülye

Ha még nem hallottál a KISS-módszerről, az azt jelenti, hogy „minden legyen egyszerű”. A KISS szerint a rendszer jobban működik, ha nem bonyolítod feleslegesen. Ezért elsősorban a releváns információkra összpontosítson, és kövesse a jelszót, a kevesebb néha több. Ezt az elvet tökéletesen tükrözi a Lonely Planet weboldala.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.25.01

A legfontosabb témák a szeme előtt vannak, nagyon vonzó előzetesek formájában. Ezenkívül a miniatűrök navigációként is szolgálnak az oldalon. Az oldal természetesen reszponzív, miniatűrökkel, amelyek alkalmazásikonoknak tűnnek a mobileszközön. Nagy! 9 UX pontot adok a 10-ből.

6. Valódi történetek

Az igaz történetek növelik annak esélyét, hogy a felhasználók jobban azonosulnak a webhelyével, és annak részének érzik magukat. A valóban megtörtént történet érdekesebb, mint néhány kitalált, értelmetlen szöveg. A felhasználók nem akarnak újra és újra elolvasni a visszatérő kliséket. Feltétlenül gondoljon személyes történetek, beszámolók és különféle blogbejegyzések közzétételére közvetlenül az ügyfelektől és a felhasználóktól. Webhelye sokkal értékesebb lesz.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.27.26

Merítsen ihletet a GoBackpacking.com webhelyről . Rajta kívül valós emberek történeteit a már említett TripAdvisor is megosztja. 8 UX pontot adok a 10-ből.

7. Kapcsolódó termékek

A kiválasztott opción kívül további hasonló lehetőségeket is mutathat a felhasználónak. Ha nem vagy 100%-ig biztos az elsőben, ajánlj fel neki több alternatívát. Merítsen ihletet a HotelTravel.com oldalról , amely tovább osztotta ezeket az alternatívákat négy kritérium szerint. A legjobb szolgáltatási értékelés, a legjobb szoba értékelése, a hely és az összérték szerint. Nekem 8 UX pont a 10-ből.

Snímka obrazovky 2015-11-12 o 20.29.08

Mit szólsz ezekhez az UX-tippekhez? Hosszú cikksorozatot lehetne írni az UX-ről és az UI-ról. Ez egy nagyon érdekes és egyben kihívást is jelentő téma. Egyáltalán nem tartom magam UX és UI szakértőnek. Ennek ellenére úgy gondolom, hogy ezek a gyakorlati példák inspiráltak téged, és ismét egy kicsit többet fogsz tudni az UX-ről. És ha nem, talán választottál legalább egyet a sok gyönyörű hely közül, amit az említett oldalak kínálnak 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here