Sokat leírtak már a lájkokról és azok hasznosságáról vagy haszontalanságáról. A Google tele van cikkekkel arról, hogy a lájkok haszontalanok és teljesen haszontalanok.
Semmi sem fekete vagy fehér
Vessünk egy pillantást az értelmes kedvelések 50 árnyalatára a Facebookon, és adjunk nekik esélyt, hogy megvédjék fontosságukat.
Csökken a bejegyzések elérhetősége a Facebookon. Ez tény. És ezt még maga a Facebook is tudja. Milyen meglepő. Ok? A Facebook csak egy reklám, vagy bonyolultabb? Várj egy pillanatot az összeesküvés-elméletekkel. Az igazság valószínűleg valahol a közepén lesz.
Nyilvánvaló, hogy a Facebook bevételeinek nagy része a reklámokból származik. Így elmondhatjuk, hogy a Facebook hogyan akar minket hajtani és fizetésre kényszeríteni a cégeket. De miért nem rossz? Később elmagyarázom. Gondolkozz rajta.
A Facebook elérésben bekövetkezett változások következtében miközben csökken a posztjaidat látók száma, értékesebbek azok, akik látták. Röviden, ma az emberek különös figyelmet fordítanak arra, amit szeretnek. Ha már adják a lájkokat, valószínűleg igazi rajongót kaptál, és nem csak egy számot a statisztikákban. Mindennek az a lényege, hogy a Facebook igyekszik kiiktatni a felesleges rajongókat.
Találja meg rajongóit
A megfelelő célzással többet érhet el, mint gondolná. Mindegyik bejegyzésedet megcélozhatod. Ez a célzás különböző jellemzőkre épül, amelyek szerint nem minden felhasználóra, hanem meghatározott csoportokra vagy típusokra fókuszálunk.
Több kritériumot is használhat:
Nem, családi állapot, iskolai végzettség, életkor – különösen az e-kereskedelemben hatékony.
Hely, hely – fontos célzás, különösen, ha helyi oldalról van szó, és a rajongók különösen az Ön környékéről szeretnének eljutni.
Nyelv – Olyan nyelven beszéljen, amelyet a potenciális rajongói megértenek.
Érdeklődési körök – potenciális rajongóid érdeklődését is megcélozhatod. Ezzel a beállítással minél jobban ismerem a célomat, annál könnyebb a célzás.
Ez azt jelenti, hogy ha van gyerekruhákat árusító e-shopja, akkor feltételezhetjük, hogy ha valakinek megtetszett az e-shopja, akkor nagy a valószínűsége annak, hogy tetszeni fog neki a Kék Ló, a Gyermekbazár, a Coccodrillo, a HM kids … . Ez azt jelenti, hogy érdeklődési köröket célozunk meg, és hirdetésünk azoknak a felhasználóknak is megjelenik, akik rendelkeznek a fent említett Facebook oldalakkal.
Az idő pénz
Mennyibe kerül az időd? Most a Facebook-hirdetésekről beszélek. Valószínűleg olcsóbb egy Facebook-hirdetésért fizetni, mint a bejegyzésekre, stratégiákra és tartalomra fordított idő. Nem vagy közösségi média guru, inkább a vállalkozásodra kell koncentrálnod. Ezért az Ön esetében a fizetett hirdetés valószínűleg hatékony megoldás, amely sok emberhez eljuthat.
Erő van a videóban
A Facebook már régen előrukkolt görgetős videókkal a hírfolyamban, és a felhasználók pozitívan reagáltak. A videók jelenleg nagyon népszerűek, és ha a posztok általános elfoglaltságát nézzük, akkor valami ilyesmi van benne:
Videó → fénykép → szöveg
Próbálj igazi rajongókat szerezni a Facebookon. Nem csak valaki, aki egyszer kedvelt, mert… már senki sem tudja, miért. Az ilyen tetszés felesleges.
De mit szeretnél többet, mint rajongókat és lájkokat? E-mailek.
Csak a rajongó és az e-mailje ritkább, mint egy rajongó a Facebookon. Gyűjtse össze és hozzon létre egy adatbázist a névjegyekből. Csinálj kampányt. Kínáljon fel juttatást, ingyenes e-könyvet vagy más bónuszt. És persze kérj e-mailt. Például a Bloom modulon keresztül, amelyről bővebben a cikkben olvashat .
Remélem, ez a cikk további marketing tippekkel inspirált.
Mit gondolsz? Haszontalanok a lájkok a Facebookon, vagy úgy látod, mint én?
Oszd meg velünk kommentben 🙂