A fizetési átjárók segítségével az ügyfelek gyorsan és kényelmesen vásárolhatnak otthonról az e-shopokban. Olvassa el, hogyan működnek, és melyek a legjobb kapuk!
Mi az a fizetési átjáró?
A fizetési átjáró egy olyan platform, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy különféle online fizetési módokat használjanak weboldalakon vagy e-shopokban (pl. kártyás fizetés, banki átutalással történő fizetés, elektronikus pénztárcával történő fizetés stb.).
A fizetési átjáróknak köszönhetően az ügyfelek gyorsan, biztonságosan és egyszerűen vásárolhatnak online szolgáltatásokat vagy termékeket anélkül, hogy hosszas fizetési lépéseket kellene végrehajtaniuk a tranzakció befejezéséhez.
A fizetési átjárónak köszönhetően a leggyakoribb online fizetési módok közé tartoznak a következők:
- kártyás fizetés
- online fizetés
- fizetés internetes bankon keresztül
- elektronikus pénztárca
Hogyan működik a fizetési átjáró?
Bár első pillantásra nem így tűnik, a fizetési átjáró egy meglehetősen összetett folyamat különböző rendszerekből, amelyeket a felhasználó nem lát, de amelyek a háttérben zajlanak.
Maga a fizetési átjáró több entitásból áll:
- Fizetési átjáró – olyan rendszer, amely különféle fizetési módokat tartalmaz (kártyás fizetés, átutalások stb.)
- Tranzakciófeldolgozó – magának az átutalásnak a technikai szolgáltatója, amely biztosítja a teljes fizetési folyamat zökkenőmentes lefutását
- Fizetési kártya egyesületek – olyan intézmények, amelyek lehetővé teszik a fizetési kártyák (VISA vagy Mastercard) kibocsátását, és szabványokat határoznak meg a kártyákkal és az azokkal kapcsolatos díjakkal kapcsolatban
- Kártyakibocsátó – egy adott bank, amely fizetési kártyát tud biztosítani a felhasználónak
A gyakorlatban a fizetési átjáró körülbelül a következőképpen működik:
- A vásárló az e-shopon vásárolt, és a fizetési kapun keresztül minden szükséges adatot kitöltött a fizetéshez
- A tranzakciófeldolgozó ezeket az adatokat fogadja és titkosítva továbbítja a kártyatársaságok által kezelt rendszernek
- Ezek az asszociációk aztán összekapcsolják a felhasználótól (vagy vásárlásától) kapott adatokat a kártyakibocsátóval (azaz a bankkal)
- A kártyakibocsátó (bank) ellenőrzi az adatokat, és jóváhagyja/elutasítja a felhasználó vásárlását (pl. attól függően, hogy a felhasználó számláján van-e elegendő pénzeszköz a tranzakció lebonyolításához).
- A vásárlás jóváhagyása után a kártyakibocsátó tájékoztatja a tranzakciófeldolgozót a vásárlás jóváhagyásáról.
- A tranzakciófeldolgozó így a fizetési átjárón keresztül a vevőtől történő vásárlás összegével növelheti az e-shop számláját, majd megkezdődhet a megrendelés feldolgozása.
💡 Megjegyzés: A fizetési kártyáknál fontos megkülönböztetni, hogy melyik kártya szabályozott és melyik nem, ill. mi a különbség köztük:
- Szabályozott fizetési kártyák: ezek a „hagyományos” fizetési kártyák, amelyeket a hétköznapi vásárlók használnak (például Visa, MasterCard, Maestro kártyák stb.). Ezeket a kártyákat az EU-irányelvek szabályozzák, és a maximális bankközi fizetésért külön díjak vonatkoznak rájuk.
- Nem szabályozott fizetési kártyák: ezek különböző típusú fizetési kártyák (VISA Electron, vállalati VISA kártyák, Maestro kártyák stb.), amelyeket az Európai Gazdasági Térségen kívül bocsátottak ki. Ezekkel a kártyákkal a díjak ára közvetlenül nem szabályozott, emiatt a tranzakciók árai jelentősen magasabbak.
A nem szabályozott fizetési kártyáknál fontos észben tartani, hogy webáruházként lényegesen magasabb tranzakciós díjakat számíthat fel.
Nagyobb ügyfélszám esetén célszerűbb tehát olyan fizetési átjárót választani, amely képes blokkolni a nem szabályozott fizetési kártyákkal történő tranzakciókat.
Miért érdemes fizetési átjárót telepíteni a weben?
A fizetési átjáró előnyei teljesen egyértelműek – ahelyett, hogy a vásárlónak szó szerint pénzt kellene utalnia a számlájáról az e-shop számlájára (ahogy az a klasszikus átutalással történik), használhatja az online fizetési módok egyikét (pl. elektronikus pénztárcával történő fizetésként), amelyek lényegesen egyszerűbbek.
A fizetési átjáró így felgyorsítja a teljes online vásárlási folyamatot, ami végső soron kényelmesebb mind a vásárló, mind az eladó számára.
Népszerű fizetési módok
Elektronikus pénztárca
Az elektronikus pénztárca (például PayPal, GooglePay stb.) az egyik fizetési mód, amelyet az ügyfél a fizetési átjárónál használhat.
Az elektronikus pénztárca elve egyszerű:
- Az ügyfél adatai közvetlenül az elektronikus pénztárcában tárolódnak
- A vásárló jelszóval jelentkezik be az elektronikus pénztárcába, és már kitöltött fizetési adatokkal fizet a termékért
A pénztárca típusától függően vagy közvetlenül levonják belőle az összeget, vagy a vásárló bankszámlájához kötik, és onnan közvetlenül vonják le a termékért járó pénzt.
Az elektronikus pénztárcák elsősorban egyszerűségük miatt népszerűek – a vásárló egy-két kattintással fizet a termékért, és nem kell más adatot kitöltenie.
Mobil átjáró
A mobil átjáró (például prémium SMS vagy mPlatba) egy olyan fizetési mód, amelyet az ügyfél a fizetési átjárónál használhat.
Bár ezt a módszert nem használják olyan gyakran, mint pl. elektronikus pénztárca, elvégre alacsonyabb összegű fizetésekre használják – a vásárló egyszerűen küld egy SMS-t, és ennek köszönhetően a megvásárolni kívánt termék vagy szolgáltatás összege levonásra kerül a jóváírásából vagy egyösszegéből, és így megtörténik a tranzakció.
A mobil átjárókat főként kis összegek kifizetésére használják virtuális termékekhez (például e-könyvekhez, tömeges akciós kuponokhoz vagy sorsoláshoz egy versenyen).
Fizetés QR kóddal
Bár nem teljesen fizetési átjáró, az online vásárlás ugyanolyan népszerű módja – a vásárló egyszerűen beolvashat egy QR-kódot az oldalon egy alkalmazás segítségével.
Az alkalmazás ezután feldolgozza a QR-kód adatait, és lebonyolítja a vásárlást – ill pénzt vegyen fel a számlájáról, és fizesse ki a terméket vagy szolgáltatást.
Hogyan válasszunk fizetési átjárót
A fizetési átjáró kiválasztása meglehetősen egyéni kérdés – a rést, az e-shopot és az értékesítés típusától függően előfordulhat, hogy bizonyos fizetési átjárókat részesít előnyben, másokat nem.
Mindenesetre számos szempontot érdemes figyelembe venni a fizetési átjáró kiválasztásakor:
- Biztonság és anonimitás – potenciális ügyfelei védelme a legfontosabb, ezért érdemes tisztában lenni azzal, hogy az adott fizetési átjáró kezeli-e és hogyan kezeli a felhasználók személyes adatait.
- Ügyfélszolgálat – a fizetéssel vagy magával a fizetési átjáróval kapcsolatos problémák esetén lehetővé kell tenni a gyors és hatékony kapcsolatfelvételt az ügyfélszolgálattal, amely megoldja a fizetési átjárókkal kapcsolatos problémákat.
- Kompatibilitás a CMS -szel – bizonyos esetekben fizetési átjáró kiválasztásakor, kompatibilitás a webhelyével, ill. azzal a CMS-szel, amelyre épül. Egyes fizetési átjárók telepítése nehézkes lehet az Ön weboldalán, ezért szükség lesz egy programozóra, aki segít ebben – így a fizetési átjáró árát az ő szolgáltatásai emelik.
- A tranzakciók átviteli sebessége – biztosan értékelni fogja, ha az ügyfél pénze a lehető leggyorsabban megérkezik bankszámlájára
- Fizetési módok száma és típusai – minél jobban lefedi őket egy adott fizetési átjáró, annál jobban kielégítheti azokat az ügyfeleket, akik esetleg csak egy bizonyos fizetési módot választanak
- Tranzakciók külföldi pénznemben és nyelven – ha az Ön e-shopja különböző országok vásárlóinak kínálja áruit, ügyeljen arra, hogy a fizetési átjáró lehetővé tegye a különböző devizanemekben történő tranzakciókat és a fizetés során különböző típusú fordításokat is.
- Reszponzív dizájn és kellemes felület – minden vásárló értékelni fogja az áttekinthető fizetési menüt, amelyet gyorsan megért, és kényelmesen eldöntheti, hogyan fizesse ki az árut
A fizetési átjáró ára
Amikor fizetési átjárót vásárol e-shopjához, tisztában kell lennie az ezzel járó különféle díjakkal.
A fizetési átjáró árában szereplő alapdíjak közé tartozik például:
- a fizetési átjáró aktiválásának, kezelésének és felügyeletének díjai
- tranzakció lebonyolításának díja (pl. fizetési kártya használata)
- számlakészítési díjak stb.
A fent említett alapdíjakon túl azonban magukért a tranzakciókért is fizetni kell – ezek a díjak több szinten kerülnek kiszámításra.
A fizetési átjáróval a fizetési átjárón keresztül elért teljes havi forgalmáért, valamint a fizetési átjárón lebonyolított tranzakciók átlagos összegéért és számáért, valamint a fizetéskor használt kártyatípusokért kell fizetnie. átjáró.
Emellett a díjaknál azt is figyelembe veszik, hogy pontosan mit kínálsz az ügyfeleknek, ill milyen típusú árut ad el.
Hogyan szerezzünk fizetési átjárót az e-shophoz
A fizetési átjáró és Ön közötti együttműködés jóváhagyására, ill weboldalának több jogszabályi, banki, valamint fizetési átjárót közvetítő egyesületi szempontból fontos feltételnek kell megfelelnie:
- Termékek neve és leírása a weboldalon – minden termékének tartalmaznia kell nevet, vételárat és pénznemet. Minden termékhez leírást is kell adni, hogy a vásárló pontosan tudja, mit vásárol.
- Fizetési mód és szállítási mód
- Információk a cégedről (név, cím, elérhetőség, azonosító szám stb.)
Az e-shop Általános Szerződési Feltételei - Az e-shop reklamációs eljárása – a vásárlónak egyértelműen be kell írnia a reklamációs rovatba, hogyan kell eljárni, ha a vásárolt áruval kapcsolatos panaszt tesz.
- Tájékoztatás a személyes adatok védelméről
A fenti adatokon túl az ismétlődő fizetésekhez is engedélyt kell szereznie (ha azt tervezi, hogy az e-shopban valósítja meg), valamint a fizetési átjáróban jól látható bankkártya logóval kell rendelkeznie.
💡 Megjegyzés: A kockázatos áruk (például dohány vagy alkohol) esetében a fizetési átjáró jóváhagyási folyamata kissé bonyolultabb lehet, mivel nem minden fizetési átjáró támogatja az ilyen árukra vonatkozó tranzakciókat.
A legjobb fizetési átjárók
A legjobb fizetési átjárók Szlovákiában (és Csehországban):
Besteron
A Besteron fizetési átjáróként több országban is használatos (például Csehországban, Lengyelországban, Szlovéniában stb.).
Ha ezzel a fizetési átjáróval fizet egy tranzakciót, egy felugró ablak jelenik meg az ügyfél számára, ill nem szükséges az ügyfelet másik oldalra irányítani.
Bár a Besteron viszonylag új a fizetési átjárók piacán, nagyon kedvező árú csomagokat kínál az e-shopok számára.
A Besteron szinte semmilyen díjat nem igényel a számlára történő pénzátutalásokért, és lehetőség van az ügyfél engedélyével vagy anélkül történő fizetések beállítására.
A negatívumok közé azonban bekerülhet egy kisebb összeférhetetlenség egyes bővítményekkel – a Besteronnak az e-shop platformjaival lehet gond.
Ilyen esetben tehát mindig érdemesebb utánanézni, hogy beépíthetné-e ezt a fizetési átjárót az e-shopjába.
FastSpring
A FastSpring egy univerzális fizetési átjáró, amelyet szinte minden e-shop használhat, viszonylag kedvező árakon.
Az átjáró ingyenes demóverzióját is biztosítja, amelyet könnyedén telepíthet az e-shopjába, így tesztelheti, hogy ez a fizetési átjáró megfelelne-e Önnek.
A FastSpring számos pozitívumot tartalmaz, például:
- Átjáró integráció mobil alkalmazásokhoz
- Lehetőség a kapu felugró ablak formájában történő megjelenítésére
- Fizetési lehetőség elektronikus pénztárcával
Az egyik negatívum azonban a nem elérhető árlista, amelyet nem lehet csak úgy nézni.
Braintree
A BraintreePayments egy amerikai fizetési átjáró, amelyet 2007-ben alapítottak, de mára a PayPalhoz tartozik.
Ez egy népszerű fizetési átjáró, amelyet több száz e-shop használja a világ különböző országaiban.
A Braintree által kínált főbb pozitívumok közé tartozik az elektronikus pénztárca (Apple Pay, Google Pay, PayPal stb.), valamint az átjáró integrálásának lehetősége a saját mobilalkalmazásaihoz.
Ennek a fizetési átjárónak a megvásárlásakor azonban fontos figyelembe venni, hogy az ügyfél milyen pénznemben tud fizetni – a Braintree díjat számít fel olyan pénznemekért, amelyeket alapértelmezés szerint nem kínál.
GoPay
A GoPay az egyik leghíresebb fizetési átjáró-szolgáltató Csehországban és Szlovákiában, amely 2007 óta működik.
A Gopay szolgáltatásokat jelenleg több ezer e-shop veszi igénybe, ill több tízezer ügyfél világszerte.
Ezen túlmenően ez a fizetési átjáró különféle pénznemekre is összpontosít, mint például korona, dollár, font, forint, euró stb.
A különféle pénznemek és fizetési lehetőségek mellett a GoPay bitcoinban is fizetést biztosít (amit néhány „kemény bányász” biztosan értékelni fog).
A kezdetben alacsony forgalmú e-shopok esetében azonban az egyik hátrány a díjak mértéke – a tranzakciós díjak ilyenkor jelentősen megemelkedhetnek.
A GoPay kipróbálható demóverzióként, ha nem biztos abban, hogy egy ilyen fizetési átjáró megfelelne Önnek.
A GoPay fizetési átjáró legnagyobb előnye a sokszínűsége – a Gopay többféle online fizetési módot kínál (kb. 55 fizetési módot), mint pl. elektronikus pénztárca, QR-kóddal történő fizetés vagy akár mobil átjárón keresztül történő fizetés.
ComGate
A Comgate egy 2000 óta működő cseh fizetési átjáró, amelyet a Cseh Nemzeti Bank felügyel.
A ComGate a klasszikus fizetési módok mellett QR-kód használatával is lehetővé teszi a fizetést.
Másrészt nem teszi lehetővé az elektronikus pénztárca vagy mobil átjáró szolgáltatás használatával történő fizetést.
Emiatt a ComGate csak az emberek egy nagyon meghatározott csoportja számára éri meg, akik csak bizonyos típusú online fizetésekhez keresnek fizetési átjárót.
PayPal
A PayPal -t valószínűleg már szinte mindenki ismeri – ez egy olyan szolgáltatás, amely fogadja és küldi a fizetéseket emberek és cégek között a világ minden tájáról.
Fizetési átjáróként kiváló lehetőség bármilyen e-shop számára, hiszen egy jól ismert és megbízható szolgáltatásról van szó, amely egyszerűen jól működik.
A PayPal fizetési átjáró egyik nagy előnye a minimális adminisztrációs költség, hiszen alapvetően csak a végrehajtott tranzakciókért fizet.
Másrészt ez egy kétélű fegyver – a PayPal magas fizetési díjairól ismert, ami elriaszthatja a kisebb e-shopokat.
A fizetés
A ThePay a Comgate -hez hasonlóan egy cseh fizetési átjáró, amely 2011 óta működik.
A ThePay gateway egyik fő előnye a fizetések sokszínűsége – több mint 20 különböző fizetési módot kínál, amelyeket az ügyfél használhat a tranzakció során.
Ezenkívül a ThePay QR-kóddal is fizet, amit egyes e-shopok értékelhetnek.
A ThePay szinte minden online üzlet egyik „go-to” átjárója – már több mint 2000 e-shop használja ezt a fizetési átjárót.
Twisto
A Twisto egy másik érdekes fizetési átjáró egy meglehetősen nem szabványos fizetési móddal – lehetőséget kínál az ügyfeleknek az online vásárlásokra halasztott fizetéssel.
A halasztott fizetés elve egyszerű: a vásárló fizetés nélkül rendeli meg az árut, a Twisto teljesíti a fizetést és az árut kiszállítják a vásárlóhoz.
Ezt követően a vásárlónak lehetősége van az árut közvetlenül a Twisto cégnek fizetni (14-45 napon belül, attól függően, hogy regisztrált vagy nem regisztrált vásárlóról van szó).
Amennyiben a vásárló a megadott határidőig nem fizet, úgy pótdíj kerül felszámításra, illetve lehetőség van az áru részletfizetésére is.
Ennek a fizetési átjárónak azonban van egy bökkenője – a Twisto jelenleg nem érhető el a szlovák webáruházak számára, ami sok szlovákiai e-shop kedvét szegheti.
24 – Fizetés
A 24 Pay az egyik legbiztonságosabb fizetési átjáró, amely számos fizetési módot kínál az ügyfelek számára.
A nem készpénzes fizetés részeként a 24-Pay lehetőséget kínál hitel- és betéti kártyák használatára, valamint banki átutalással stb.
Ennek a fizetési átjárónak az egyik előnye a regisztráció nélküli és ingyenes fizetés, valamint a saját internetes bankolás lehetősége a tranzakció lebonyolításához.
24- A Pay minden egyes fizetést felszámít az ügyfelektől, de az egyes kifizetéseket egyedileg kezeli (+ a tranzakciókért külön díjat számít fel).
GP WebPay
A Global Payments egy cseh cég, de több ezer alkalmazottat foglalkoztató amerikai háttérrel rendelkezik – az EU különböző országaiban lévő fiókjait is kezeli.
Fizetési átjáróként a GP WebPay számos érdekes szolgáltatást tartalmaz: az online fizetésfigyeléstől (mint védőelem) az elektronikus pénztárcákon át az e-mail hivatkozással történő fizetésig.
Ennek a fizetési átjárónak a negatívumaként tekinthetjük a mobil átjáró hiányát, valamint a szolgáltatások nem túl egyértelmű árlistáját.
Végső soron azonban a GP WebPay meglehetősen népszerű fizetési átjáró, amelyet a világ több tucat országában használnak az emberek.
Csík
A Stripe egy 2011-ben alapított amerikai cég fizetési átjárója, amelyet ma már emberek milliói használnak szerte a világon.
A Stripe fizetési átjáró egyik nagy előnye az üzembe helyezés gyorsasága – a Stripe nem foglalkozik olyan bürokratikus hülyeségekkel, amelyek bevezetése bármely más fizetési átjárónál hetekig tartana.
A Stripe viszonylag egyszerűen implementálható a legtöbb CMS rendszeren (például WordPress, Joomla, Magento stb.)
A fizetési átjáró másik előnye, hogy napi rendszerességgel (vagy a legtöbb esetben) küld pénzt a tranzakciókból.
A Stripe fizetési átjáró egyik apró hátránya a magasabb díj az Ön e-shopjához eredetileg hozzárendelt pénznemektől eltérő pénznemben történő fizetés esetén (kb. 2 százalék utalásonként vagy tranzakciónként).
Borgun
A Borgun a világ egyik leggyakrabban használt fizetési átjárója – ez egy átjáró, amely 20 nyelven jelenik meg, és több mint 140 pénznemben lehet tranzakciókat lebonyolítani vele.
A fizetési átjáró számos CMS platformon megvalósítható, és ennek az átjárónak a használata nagyon egyszerű a felhasználók számára.
A Borgunnak azonban vannak negatívumai is – egy kiváló fizetési átjáróhoz viszonylag magas díjat számít fel (havonta, de magukért a tranzakciókért is).
Fizet
A Pays cseh fizetési átjáróként nagyon érdekes fizetési lehetőségeket kínál – a tranzakciók közvetlen díjai helyett, amelyeket az e-shopnak minden vásárláskor fizetnie kell, ezeket a díjakat közvetetten a vásárló fizetheti meg.
A megadott díjak az ügyfél számláján jóváírhatók, ill növeli egy termék vagy szolgáltatás árát.
Egy másik érdekesség maguk a díjak – a Pays csak a befizetések után számít fel díjat, semmi több.
A fizetési átjáró további előnyei közé tartozik például a QR-kóddal történő online fizetés, a mobil fizetési átjáró használatával vagy akár az elektronikus pénztárcával történő fizetés lehetősége.
Alapok
A Fondy egy fizetési átjáró, amely jelenleg a világ számos országában működik, és különösen ajánlott azoknak az e-shopoknak, amelyek külföldön szeretnék értékesíteni termékeiket és szolgáltatásaikat.
A Fondy már több mint 200 bankkal működik együtt világszerte, és kompatibilis az összes népszerű platformmal (például WordPress, Drupal, Prestashop, Magento stb.).
Ez a fizetési átjáró különösen alkalmas nagyobb e-shopok számára, ahol nagy a kiárusítás, mivel az e-shop eladásainak növekedésével csökkennek az átjáró kezelésének és a tranzakciók díjai.
Baryon
Bár a Barion Payment egy viszonylag új fizetési átjáró (2015 óta működik), ez az egyik legbiztonságosabb fizetési átjáró.
A Barion Payment-et már több ezer vállalkozó vagy üzleti egység használja Európában.
A Barion, mint fizetési átjáró elsősorban az ára miatt vonzó – szinte nulla tranzakciós díjjal és nagyon kedvezményes díjakkal jár, ha ennek a fizetési átjárónak a látványelemeit elhelyezi az e-shopjában.
A fizetési átjáró másik előnye a kompatibilitása – a Barion implementálható WordPress, Joomla, Magento stb.
Talán a Barion Payment egyik kis hátránya az a kockázat, hogy nem engedélyezik az Ön számára, ha kockázatos árukat (például alkoholt vagy cigarettát) ad el e-shopjában.
TrustPay
A TrustPay egy szlovák fizetési átjáró, amelyet kifejezetten szlovák és cseh webáruházak számára ajánlanak.
A fizetési átjáró e-shopon történő megvalósítása után lehetőség van közvetlen fizetésre az ún „felugró” ablak anélkül, hogy a vásárlót átirányítanák az e-shop oldaláról.
A Trustpay ingyenes bővítményeket kínál olyan népszerű platformokhoz, mint a WooCommerce, PrestaShop, Magento stb. (és ennek a kapunak a megvalósítása is nagyon egyszerű).
A TrustPay átjáró kis mínusza a mobilfizetés hiánya, amelyre egyes e-shopoknak szüksége lehet.
Ha úgy dönt, hogy bevezeti ezt a fizetési átjárót az e-shopjában, akkor ezt egy azt támogató bankon (például UniCredit Bank, ČSOB, SLSP stb.) keresztül kell intéznie.
Pontosan
Az Exactly egy cseh fizetési átjáró, amely nagyon érdekes lehetőségeket rejt.
Maga az átjáró több mint 100 pénznemben támogatja a tranzakciókat, amit különösen azok az e-shopok értékelhetnek, amelyek különböző országok vásárlóinak értékesítik áruikat.
Ezen felül az Exactly fizetési átjáró lehetőséget biztosít az átjáró teljesítményének nyomon követésére, elemzésére (kiegészítő eszközök segítségével), generált számlák készítésére, valamint nagyon gyors pénzszállításra a számlára (kb. 2 nap).
Másrészt ez az átjáró nem támogatja az előzetesen engedélyezett fizetéseket vagy az online banki gombokat, amelyek kikapcsolhatnak néhány potenciális ügyfelet.
Banki fizetési átjárók
A szlovák bankok fizetési átjárói nagyon vonzóak lehetnek egyes e-shopok számára – különösen, ha már van bankszámlája valamelyikben.
Az ilyen átjárók előnyei egyértelműek – a tranzakciók átutalása nagyon gyors és az Ön e-shopja, ill. nincs közvetítő a rajta és a fiókjában lévő ügyfelek számára.
Az ilyen fizetési átjáróknál azonban mérlegelni kell az esetleges problémákat is – a fizetéshez az ügyfélnek rendelkeznie kell az adott bank internetbankjával.
A szlovák bankok fizetési átjárói esetében például az alábbiak közül választhat:
- TatraPay (a Tatra bankától)
- ePayments és eCard (VÚB-tól)
- E-shop (a Poštová bankától)
- UniPlatba (az Unicredit Banktól)
- Sporopay (az SLSP-től)