Szeretnél e-shopot nyitni, de nem tudod hogyan? Olvassa el részletes útmutatómat az online áruház létrehozásáról a Webnode platformon.
Az e-shopok jelenleg minden online vállalkozónál bevett gyakorlat – létrehozásuk nem sok időt vesz igénybe, és valóban csak néhány euróba kerül.
Azt viszont el kell mondani, hogy a mai internetes korszakban is keveseknek van annyi tapasztalatuk, hogy először merjenek önállóan e-shopot létrehozni.
Az online áruház felállítása azonban nem rakétatudomány – ha már van saját tárhelye és domainje , vagy legalább néhány eurót megtakarított, csak választania kell a népszerű e-kereskedelmi megoldások közül, és már fogj neki.
Ebben a cikkben egy részletes útmutatót készítettem Önnek arról, hogyan hozhat létre e-shopot a Webnode platformon – ez az egyik legnépszerűbb e-kereskedelmi platform Szlovákiában és Csehországban.
Tehát kezdjük el az első e-shop létrehozását!
Tartalom
Hogyan hozz létre egy e-shopot a Webnode-ban
Webnode-ban nagyon egyszerű weboldalt létrehozni egy e-shop számára. Először is lépjen a webnode.com kezdőlapjára, és kattintson az „ Ingyenes webhely létrehozása ” gombra:
A gombra kattintás után egy ablak jelenik meg, amelyben csak a szokásos regisztrációs adatokat kell megadni (webhely neve, e-mail címe és jelszó):
Az adatok kitöltése után kétféle elkészíthető weboldal közül választhat – klasszikus ” Weboldal ” és ” Online áruház „. Ebben az esetben kattintson a második lehetőségre:
Ezután egy oldalra kerül, ahol kiválaszthatja webhelye alapsablonját. Ha eldöntötte, hogy melyik sablont szeretné, kattintson a „ Kiválasztás ” gombra az adott sablon mellett:
A Webnode-ban igazán széles a sablonválaszték – ha még mindig nem vagy biztos abban, hogy milyen megjelenést szeretnél, böngészhetsz a különböző kategóriák sablonjai között, vagy választhatsz olyat, amelyet később könnyedén megváltoztathatsz, ha nem vagy elégedett.
💡 Tipp: Természetesen a választás előtt megtekintheti a sablon előnézetét – egyszerűen lépjen az egyik sablonhoz, és kattintson az ” Előnézet ” gombra:
A sablon kiválasztása után meg kell adnia online áruházának alapvető kapcsolattartási adatait (cím, telefonszám, pénznem stb.):
Néhány másodperc múlva a Webnode az új webhelyére viszi, illetőleg a szerkesztőhöz, amelyben dolgozhat az oldalain.
A választott sablontól függően módosíthatja az egyes elemeket és az oldal megjelenését (oldalcímek és alcímek, az egyes elemek elhelyezkedése, szöveg mérete stb.):
Ha elégedett az alap kinézettel, kattintson a ” Közzététel ” gombra a szerkesztő jobb felső sarkában, és az oldala megjelenik:
Eddig csak egy egyszerű regisztráción mentünk keresztül 1 oldallal (és termékek nélkül), most nézzük meg a részletesebb specifikációkat azokról az oldalakról, beállításokról, amelyekre egyszerűen szükséged van egy e-shop felállításánál.
A Webnode szerkesztő alapvető áttekintése
A Webnode platformon a szerkesztőben való munkavégzés nagyon egyszerű, és gyakorlatilag bárki képes megbirkózni vele – még egy teljesen kezdő is.
A Webnode szerkesztő több részből áll – ezek közül a legalapvetőbb a felső sáv:
Ebben a sávban számos elem található:
- ” Termékek ” – itt kezelheti, létrehozhatja és szerkesztheti az e-shop egyedi termékeit.
- ” Oldalak „ – ebben a részben hozzáadhat, szerkeszthet és törölhet egyes oldalakat webhelyén.
- ” Beállítások „ – ezek az Ön weboldalának és e-shopjának fő beállításai.
- A ” Vissza ” és a ” Frissítés ” gombok – ez az oldal szerkesztése során végrehajtott lépések egyszerű visszatérése vagy megújítása.
- ” Publish ” – az oldal közzététele látogatói számára is.
- Felhasználói ikon – ebben a szakaszban a Webnode fiók beállításai érhetők el.
Minden oldal vagy termékoldal több részből és blokkból áll. Ezeket a részeket saját belátása szerint szerkesztheti, törölheti vagy hozzáadhatja egyenként .
A beállításokat az egyes blokkok, fejlécek, láblécek vagy az oldal más részén található fogaskerékre kattintva végezheti el:
Az oldal fejlécének szerkesztésekor módosíthatja a fejlécben megjelenítendő tartalom mennyiségét, a fejléc hátterét, valamint a fejlécben lévő kép hozzáadását és szerkesztését . Magát a szöveget úgy módosíthatja, hogy a fejlécben az adott részre kattint.
A fő tartalomhoz, ill az oldal fő részében az adott szakasz felett/alatt mindig megjelenő ” + ” jelre kattintva új szekciót adhatunk hozzá:
Ezt követően opciók jelennek meg a különböző szakaszok típusaival, amelyeket hozzáadhat az oldalhoz (pl. szöveget, szöveget és képet tartalmazó szakasz, szolgáltatások, különböző oszlopok stb.):
Az oldalfejléchez hasonlóan itt is szerkeszthető, illetve törölhető az adott rész, ha az egérmutatót az adott szakasz fölé mozgatva megjelenő fogaskerékre kattintunk .
Minden szakaszban alszakaszokat is hozzáadhat – új tartalmat, amely a fő részben jelenik meg. Ezt a tartalmat az adott rész bal oldalán található ” + ” jelre kattintva adhatja hozzá:
Ezen a ponton alapszintű áttekintéssel kell rendelkeznie az e-shop oldalainak létrehozásáról és szerkesztéséről.
Vessünk most egy pillantást néhány alapvető beállításra, amelyeket egyszerűen nem tud nélkülözni egy e-shop létrehozása során.
Fizetési módok beállítása
Lehetséges, hogy az e-shopok fizetési módjait nem kell túlzottan indokolni – ha nincs kezdettől fogva beállítva, hogyan vásárolhatnának vásárlói termékeket és szolgáltatásokat?
A Webnode platformon a fizetési módok beállítása viszonylag egyszerű:
1. Webhelyén belül kattintson a jobb felső sarokban található felhasználói ikonra, majd kattintson a ” Saját projektek ” elemre – megnyílik egy ablak a webhelyével (ebben az esetben csak az egyik projekttel):
2. Vigye az egeret az adott projektre, és kattintson a „ Projekt részletei ” gombra:
3. Különféle jelentések és beállítások állnak majd rendelkezésre a projektben. A fizetés beállításához kattintson az ” E-shop beállítások ” sávra, majd kattintson a ” Fizetési módok ” elemre:
4. A Webnode webáruházban többféle fizetési mód is elérhető – utánvétes fizetés, PayPal és banki átutalás. Az egyes fizetési módokat személyre szabhatja az egyes fizetési módok mellett található ” Szerkesztés ” gombbal:
5. Az említett fizetési módokon kívül természetesen további fizetési módot is felvehet – a ” Fizetési mód hozzáadása ” gombra kattintva. Más fizetési módok részeként különféle lehetőségek közül választhat, mint például készpénzes fizetés, kártyás fizetés stb. :
A Webnode 2 népszerű fizetési átjárót támogat a kártyás fizetéshez, nevezetesen a Stripe átjárót és a GPWebPay átjárót.
Amennyiben az említett fizetési módok valamelyike mellett dönt, fel kell vennie a kapcsolatot a fizetési mód szolgáltatójával az adott fizetési mód gyakorlati felhasználásának egyeztetése érdekében.
💡 Tipp: Ha jobb áttekintést szeretne kapni a különböző fizetési átjárókról, olvassa el a WooCommerce fizetési átjáróinak listáját .
6. Bármelyik fizetési mód hozzáadása vagy szerkesztése után a sorában az ” Aktív ” állapot világít, ill. hiányzó adatok esetén ” Inaktív „:
A szállítási mód beállítása
A szállítás beállítása az e-shopon az egyik fontos lépés, amelyet meg kell tennie az e-shop létrehozása során.
Az Ön által biztosított értékesítési módtól függően többféle szállítás közül választhat a platformon.
Maga a beállítás meglehetősen egyszerű folyamat:
1. Kattintson a felhasználói ikonra a jobb felső sarokban, majd a ” Saját projektek ” elemre, hogy visszatérjen a webhelyével kapcsolatos részletekhez.
2. Ezután kattintson újra az ” E-shop beállítások ” sávra, majd kattintson a ” Szállítási módok ” elemre – megnyílik egy ablak a lehetőségeket tartalmazó ablakkal.
💡 Tipp: A szállítási mód beállításait közvetlenül a webhely szerkesztőjében is elérheti – egyszerűen kattintson a szerkesztő felső sávjában található „ Beállítások ” fogaskerékre.
Ekkor megjelenik egy beállítási ablak – kattintson az ” E-shop ” menüpontra, és válassza ki a ” Szállítási módok ” beállítást:
3. A Webnode e-shopon belül Ön már előkészített bizonyos szállítási módokat (például Szlovák Postával, PPL-vel vagy személyes átvétellel).
Könnyedén testreszabhatja ezeket a szállítási módokat a ” gombra kattintvaTovábbi „az egyiknél, és kattintson az elemre”Módszer szerkesztése ” (vagy egyszerűen kattintson közvetlenül az adott szállítási típusra) – ekkor megjelenik egy kis ablak az adott fuvarozás beállításaival (pl. szállítási ár, ÁFA stb.):
4. A szállítási mód beállítása és szerkesztése után kattintson a ” Mentés ” gombra.
Ha más szállítási mód mellett dönt, a ” Szállítási mód hozzáadása ” gombra kattintva felveheti azt e-shopjába – kattintás után megjelenik egy ablak a Webnode webáruházak platformja által támogatott szállítási lehetőségekkel. :
Ha valamelyik mellett dönt, kattintson az adott szállítási módra, majd a „ Módszer kiválasztása ” gombra. Ezután beállíthatja ennek a szállítási módnak a paramétereit (ár, áfa, csomagkövetési URL stb.).
Ha viszont úgy dönt, hogy nem ajánlja fel valamelyik szállítási módot, egyszerűen eltávolíthatja azt a ” Továbbiak ” gombra, majd a ” Módszer törlése ” elemre kattintva:
Termékek hozzáadása az e-shophoz
Ezen a ponton rátérhetünk a szórakoztató részre, amely maguknak a termékeknek a hozzáadását és szerkesztését jelenti.
Ha már választott egy e-shop sablont, akkor valószínűleg már készen is lesznek a mintatermékek – természetesen nem kell aggódnia semmitől, ezeket a termékeket később egyszerűen eltávolítja .
A termékek hozzáadása (hasonlóan a többi említett beállításhoz) nagyon egyszerű – a Webnode-ban kattintson a ” Termékek ” elemre a szerkesztő felső sávjában:
Megnyílik egy ablak a „sablontermékekkel” – egyelőre figyelmen kívül hagyja őket. Új termékeket az ablak jobb felső sarkában található ” Termék hozzáadása ” gombra kattintva adhat hozzá.
Itt megadhatja a termékkel kapcsolatos alapvető információkat, mint például a név, az áfás ár, a termékleírás, valamint a termékképek hozzáadása :
A ” Képek feltöltése ” gombra kattintva lehetőséget kap arra, hogy közvetlenül a számítógépéről képeket adjon a termékhez.
💡 Tipp: A termék leírásakor próbáljon minél rövidebb leírást adni – ez csak általános információ, ami a termékhez tartozó tételeknél jelenik meg. Magáról a termékről bővebb leírást is megadhat magának a terméknek az oldalán.
Az alapvető termékbeállításokon kívül más lehetőségek is rendelkezésre állnak.
A ” Készlet ” sávra kattintva eljut a termékkezelésbe, ahol logisztikai célból megjelölheti az adott terméket (például termékszám, elérhetőség darabokban, tömeg és méretek stb.):
A ” Változatok ” és a ” Speciális ” sávokban különböző típusokra (például színváltozatokra vagy az adott termék különböző méreteire) bővítheti termékeit, valamint beállíthatja a SEO és a Google webes keresőjének alapadatait (pl. Cím, URL, metacímkék stb.):
💡 Tipp: Ha nincs sok tapasztalatod a SEO optimalizálás terén (vagy teljesen kezdő vagy az online marketing területén), feltétlenül olvasd el részletes cikkem: Mi a SEO optimalizálás és hogyan működik , ahol megtanulod sok hasznos információ az oldalak Google számára történő optimalizálásáról.
Ha elkészült és kitöltötte az összes termékadatot, egyszerűen kattintson a „ Létrehozás ” gombra – ennek köszönhetően a termék elmentésre kerül az Ön e-shopjába.
A termék azonban még nem látható közvetlenül a vásárlók számára. Annak érdekében, hogy a vásárlók láthassák, válasszon egyet a (már létrehozott termékek közül), kattintson az adott termék bal oldalán található 3 pontra, majd kattintson a ” Tovább a termékoldalra ” elemre:
Megjelenik egy termékoldal, amelyet (a kezdőlapjához hasonlóan) tetszés szerint szerkeszthet, de főként az adott oldalt teheti közzé – a képernyő jobb felső sarkában található ” Közzététel ” gombra kattintva:
Ezen a ponton a termék látható lesz az ügyfelek számára.
Az e-shopba való termékek hozzáadásakor ne feledkezzen meg számos más fontos tartalomtípusról sem, amelyeknek minden e-shop oldalán fel kell tüntetni:
- Üzleti feltételek – a vásárlóknak ismerniük kell a feltételeket, amikor termékeket vásárolnak az Ön e-shopjából.
- Kapcsolatfelvételi oldal – a hitelesség növelése érdekében (valamint gyakorlati okokból, mint például panaszok és támogatás) el kell készítenie és létre kell hoznia egy kapcsolatfelvételi oldalt.
- Blog – bár az e-shop működtetésének nem feltétele az oktatási tartalom létrehozása, marketing szempontból pluszpontokat szerezhet, és nagyobb számú potenciális vásárlót vonzhat.
- GDPR – az uniós szabályozás szerint az internetes e-shop minden tulajdonosa köteles tájékoztatni a látogatókat a gyűjtött adatok köréről, a gyűjtés céljáról stb.
💡 Tipp: Ha más e-kereskedelmi platformok is érdekelnek, mint például a Webnode online áruházak létrehozásához és kezeléséhez, feltétlenül olvassa el a cikkemet Bérelhető üzletek – melyek a legjobbak? (lista)
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍