Eladó e-shop – mire kell figyelni vásárláskor vagy eladáskor?

Egy bizonyos eladó e-shopot keres, és azon gondolkodik, hogy megvásárolja? Vagy éppen ellenkezőleg, az e-shop eladását fontolgatja? Olvassa el tippjeinket.

Eshop eladó

Az internetes e-shopok vásárlása néha előnyös , de egyben viszonylag kockázatos stratégia is, amely sokba kerülhet.

A következő sorokban azt nézzük meg, hogy megéri-e egyáltalán e-shopot vásárolni, milyen előnyei és hátrányai vannak az e-shopban történő vásárlásnak, illetve mire kell figyelni egy ilyen bolt vásárlásakor.

Megéri e-shopot vásárolni?

Egy már bejáratott e-shop vásárlása olyan érdekes előnyökkel járhat, mint az időmegtakarítás, a stabil profitáramlás (optimális esetben), valamint olyan kapcsolatok, vásárlók, amelyeket egy új e-shop létrehozásával kellene megszereznie.

1. Időmegtakarítás

Ha van legalább némi tapasztalatod az e-shopok menedzselésében és létrehozásában, akkor biztosan értékelni fogod, hogy nem kell úgymond “elölről” kezdeni.

A bejáratott e-shopok általában már régen be vannak állítva és optimalizálva minden szempontot – a létrehozott oldalaktól kezdve a marketingen és a SEO -n át, az értékesítési módok beállítása stb.

Emellett azonban e-shop vásárlásakor kaphat néhány tippet, tanácsot az előző tulajdonostól is, aki elmagyarázza Önnek, hogyan működik az online boltja a gyakorlatban, mire kell figyelni, milyen a kapcsolat a vásárlókkal. lájkot, vagy akár hova érdemes lenne elmenni az e-shoppal.költözni.

2. Kapcsolatfelvétel a beszállítókkal

Egy meglévő e-shop vásárlásának egyik fő előnye, hogy elérhetőséget ad a beszállítókhoz és így magukhoz az árukhoz is.

Ha az előző tulajdonos jó viszonyt ápolt a beszállítókkal, akkor “sok ideget” és energiát kímél meg magának, amit egyébként az áruszállításban segítő cégek felkutatásába kellene fektetnie.

3. Meglévő ügyfelek

Az e-shop vásárlásnál talán a legnagyobb pluszt a stabil vásárlók jelentik – ha az adott e-shop legalább valamennyire sikeres, akkor már a kezdetektől fogva lesz némi haszon a rendszeres rendelések formájában.

Az új ügyfelek megszerzése minden induló projekt buktatója.

Ennek köszönhetően egy eladó e-shop nagyon érdekes módja lehet egy új vállalkozás indításának.

Természetesen az e-shopban történő vásárlás bizonyos kockázatokkal jár. Minden olyan e-shopból történő vásárlás, amelyet nem ismer jól, a legjobb esetben is sok energiába és időbe kerülhet (amíg rá nem jön, hogy egyszerűen nem éri meg), a legrosszabb esetben elveszíti a kezdeti befektetést, ha rosszul vásárolsz.

E tekintetben mindenképpen érdemes összehasonlítani az eladó e-shopokat a “dobozos” e-shopokkal.

Eladó Eshop vs. eshop bérelhető

Az eladó e-shopok nagyon előnyös vásárlást jelenthetnek, de komoly pénzügyi kockázatot is jelenthetnek – ezekre mindenképpen érdemes figyelni:

  • Alacsony (vagy egyáltalán nem) profit – azokban az e-shopokban, amelyeket a tulajdonosok próbálnak eladni, olyan emberekkel találkozhat, akik eltúlzott profitszámokat lobogtatnak, amelyek egyszerűen nem igazak.
  • Negatív vélemények – ha rossz nevet adott az adott e-shopnak, ill rossz márka, nagyon nehéz lenne újra “berúgni”, hogy az emberek újra bízzanak benne.
  • Magas költségek – bár úgy tűnik, minden rendben van az e-shoppal – jó a haszna, van neve, és minden úgy megy, ahogy kell – nagyon rá lehet ütni, hogy a fenntartása sok pénzbe kerül. Ilyenkor minden bizonnyal érdemesebb lenne saját e-shopot létrehozni és mindent kézben tartani, mint éppen ellenkezőleg, egy túlárazott e-shop költségeit csökkenteni.
  • Rossz technikai támogatás – bizonyos esetekben előfordulhat, hogy az e-shop „térdre” jött létre. Elsőre talán nem tűnik problémának (ha jól működik az e-shop), de idővel olyan technikai problémákkal találkozhatunk, amelyekkel Önnek vagy egy tapasztalt programozónak nem kell megküzdenie.

Ha nem érzi a fent említett lehetséges problémákat, egy alternatíva – az e-shop bérlése – előnyt jelenthet Önnek.

Webnode

A Webnode egy másik népszerű e-shop szolgáltató, amely Csehországból származik.

Egyedülálló tulajdonságainak és felületének köszönhetően több mint 11 éve működik a piacon. Regisztrálni és létrehozni egy e-shopot a Webnode-ban nagyon egyszerű – megad néhány személyes adatot, fizet egy havi díjat, és elkezdheti létrehozni saját online áruházát.

💡 Tipp: Ha érdekel a Webnode e-kereskedelmi megoldása, akkor elolvashatod cikkemet: Vélemény: Megéri a Webnode-ot használni weboldal készítéshez?

Eshop-gyorsan

webareal

Eshop-gyorsan az e-shopok létrehozásának jól ismert eszköze, amely 2007 óta működik több EU-országban.

Ez a szolgáltató nagyon áttekinthető felületet tud kínálni az üzlet létrehozásához és kezeléséhez, valamint lehetőséget kínál különféle funkciók, reszponzív sablonok hozzáadására vagy rendelések beállítására.

Kedvező árlistájának köszönhetően olyanokat is vonzhat, akik kezdettől fogva nem szeretnének túl sokat befektetni egy webáruházba.

💡 Tipp: Ha szeretne többet megtudni ennek a platformnak a szolgáltatásairól és áráról, olvassa el cikkemet: Hozzon létre egy professzionális e-shopot a Eshop-gyorsan keresztül (Review) .

Eshop-gyors

eshop-gyors

Az Eshop-rychlo elsősorban azokra a kezdőkre koncentrál, akik (még) nem rendelkeznek nagy tapasztalattal az online áruházak létrehozásában.

Ez a szolgáltató az egyszerű kezelőfelületen túl kiváló ügyfélszolgálatot, rendszeres frissítéseket, (majdnem) korlátlan számú terméket is felvehet weboldalára – egyszóval mindent, ami egy e-shop indításához szükséges.

💡 Tipp: Arról, hogy ezen a platformon milyen gyorsan tud e-shopot létrehozni, és milyen funkciókat tud nyújtani, az ismertetőkben olvashat: Gyors vállalkozásindítás az Eshop-rychlo segítségével .

Shoptet

A Shoptet az online marketingesek egy része piacvezetőnek tartja – egyszerű felületének, széles sablonválasztékának és “érthető” felületének köszönhetően különösen érdemes kezdőknek, vagy az e-shop létrehozásában még nem sok tapasztalattal rendelkezőknek.

Ez az internetes platform 4 fizetős csomagban – Basic, Business, Profi és Enterprise – kínál bérelhető e-shopot, csomagonként növekvő havidíjjal, így lefedve azokat a kis és nagy webáruházakat, amelyek ezen a platformon szeretnének működni.

💡 Tipp: Ha többet szeretne megtudni a Shoptet platformról, feltétlenül olvassa el kritikámat: Shoptet – valóban piacvezető? Itt találsz egy hasznos e-könyvet is.

MioWeb

mioweb

A MioWeb egy másik jól ismert online eszköz webhelyek készítésére, amelyet a Cseh Köztársaságban hoztak létre.

Amikor létrehoz egy e-shopot ezen a platformon, a sablon és az alapvető beállítások kiválasztásával kell kezdenie – a funkcionális webhely létrehozásának folyamata szó szerint csak néhány percet vesz igénybe (természetesen sokkal több időre lesz szüksége a szerkesztéshez) .

A 14 napos próbaverzió mellett a MioWeb érdekes árcsomagokat is kínál (Start és Business), amelyek mindent tartalmaznak, ami a weboldalak létrehozásához és kezeléséhez szükséges.

💡 Tipp: A MioWeb és annak összes funkciójának használatára vonatkozó utasításokat a következő cikkben olvashatja: MioWeb: áttekintés és tapasztalataim ezzel az eszközzel

Ha még mindig nem tudja eldönteni, hogy melyik ingyenes (vagy fizetős) verzióval rendelkező e-shop szolgáltató lenne a megfelelő az Ön számára, feltétlenül nézze meg és olvassa el a bérelhető e-shopok listáját .

Mire kell figyelni az e-shop vásárlásakor?

1. Tekintse meg a véleményeket

Mindenekelőtt nézze meg, hogy az Ön által választott e-shopot hogyan látják a vásárlók és általában az interneten élők.

Ha már az elején negatív véleményeket és megjegyzéseket lát az olyan platformokon, mint a heureka.sk, akkor megkapja az első negatív jelzést, hogy valami nincs rendben az üzlettel.

Törekedjen arra is, hogy nézze meg az adott üzlet közösségi oldalait, a felhasználók hozzászólásait, hozzászólásait, vagy kérdezze meg az embereket az adott e-shoppal kapcsolatos tapasztalataikról.

2. Ellenőrizze a bevételeit

Nem szabad elfelejteni, hogy az adott e-shop valódi pénzt keres-e.

Ha felkeltette érdeklődését a vásárlás, az e-shop tulajdonosától érdeklődhet az elmúlt évek eladásairól, valamint a weboldal üzemeltetési költségének kifizetése után a nyereségről.

Érdemes megnézni a cégnyilvántartás és a finstat.sk adatait is, ahol megtudhatod, hogy az adott e-shop mögött álló cég hogyan áll.

3. Teszteli az e-shopot

Ez egy nagyon egyszerű lépés – egyszerűen rendeljen valamit az e-shopból, és figyeljen minden lépésre a vásárlás során.

Legyen szó termékek böngészéséről, adatok kitöltéséről, tényleges vásárlásról, áruk kiszállításáról, vagy akár segítségnyújtásról probléma esetén – mindez segít abban, hogy jobb képet kapjon arról, hogy az adott webáruház (és vásárlói) hogyan csinálja.

4. Tekintse meg az analitikai adatokat

Ha komoly eladóról van szó, akkor számára nem jelenthet gondot az oldallal kapcsolatos adatok megadása.

Az e-shop teljes működési ideje alatt a weboldal forgalmára, a rendelések számára vagy akár a reklamációk számára vonatkozó adatok nélkül egyszerűen nem lesz képes arra következtetni, hogy az üzlet jól működik-e, vagy éppen ellenkezőleg, hogy a lefolyóba megy.

Ebben az esetben a Google Analytics , a Google Search Console vagy más platformok előzményadatai lesznek az Ön barátja , amely azonnal megmondja, hogy az e-shopban van-e potenciál vagy sem.

5. Ellenőrizze a szállítókat és az árukat

Mindaddig, amíg minden rendben van az e-shoppal, és ígéretesnek tűnik, folytathatja a következő lépést – kapcsolatba léphet a szállítókkal és ellenőrizheti az árut.

Még akkor is, ha az e-shop tulajdonosának vannak stabil beszállítói, végül mindenképpen fel kell vennie velük a kapcsolatot, és meg kell állapodnia az áruk jövőbeni rendszeres szállításáról.

Ezen belül kiemelten fontos, hogy tájékozódjon arról, hogy a beszállítóknak milyen tapasztalataik vannak az adott e-shoppal kapcsolatban, és mit tudnak ajánlani Önnek, ha átveszi az üzletet.

Ne felejtse el ellenőrizni az árukat és azok mennyiségét sem – előfordulhat, hogy az üzlet tulajdonosa csak azért próbálja eladni az e-shopot, mert túl sok olyan dolog van raktáron, amit egyszerűen képtelen eladni.

6. Beszéljen a tulajdonossal (személyesen)

A végén mindenképpen beszélned kell a tulajdonossal így vagy úgy – fontos, hogy az adott kommunikáció ne távolról, hanem személyesen, ugyanabban a szobában történjen.

A web üzemeltetőjével folytatott beszélgetés sok mindent elárul az adott személyről, valamint az e-shop értékesítési okairól.

Ezen kívül különféle gyakorlati tanácsokat, tippeket is kérhetsz tőle, amiket egyszerűen nem tudna meg távolról.

💡 Tipp: Azon gondolkodik, hol vásároljon, vagy éppen ellenkezőleg, hogyan adjon el egy e-shopot? Jelenleg több tucat olyan portál létezik, ahol regisztrálhatja e-shopja eladását, vagy éppen ellenkezőleg, megtekintheti az eladó e-shopok kínálatát – a Google keresőjében szó szerint egy percnyi keresgélés után találhat ilyen weboldalakat.

Az e-shopok eladására vagy vásárlására szolgáló ilyen portálok közé tartoznak például:

  • webynapredaj.sk
  • predam-eshop.sk
  • https://expresweb.sk/
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here