A WordPress webhely automatikus biztonsági mentése (Útmutató)

Ebben az oktatóanyagban lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan készíthet egyszerűen 30 perc alatt automatikus biztonsági mentést a WordPressről – különösen az UpdraftPlus WordPress Backup Plugin segítségével.

WordPress biztonsági mentés

Számos WordPress-bővítményt használnak biztonsági mentéshez, de ezzel a beépülő modullal van a legjobb tapasztalatom . Az ingyenes verzió UpdraftPlus mindent biztosít, amire szükségem van. Népszerűségét az is bizonyítja, hogy kiváló minősítéssel, több mint egymillió aktív telepítéssel és rendszeresen frissítik.

Tipp: Az automatikus biztonsági mentés alternatívájaként a Duplicator beépülő modult is használhatja.

1. lépés: Telepítse az UpdraftPlus beépülő modult

Miután bejelentkeztünk a WordPress adminisztrációjába, a Plugins oldalra lépünk -> Új hozzáadása :

A beépülő modul keresőmezőjébe írja be az UpdraftPlus WordPress Backup Plugin szót :

Plugin telepítése

Kattintunk Telepítés most. A beépülő modul telepítése után aktiválja azt az Aktiválás gombra kattintva .

2. lépés: Állítsa be a biztonsági mentés gyakoriságát

A bővítmény telepítése és aktiválása után leggyorsabban a WP adminisztráció felső sávjáról – az UpdraftPlus -ra kattintva – érheti el a beállításait -> Beállítások :

Updraftplus beépülő modul beállításai

Itt a biztonsági mentés indítását kéziről automatikusra változtatjuk – esetünkben naponta . És nem csak a fájlokra, hanem az adatbázisra is, mert mindkettőről biztonsági másolatot szeretnénk készíteni. Ha más biztonsági mentési időközt szeretne, több lehetőség közül választhat:

Az Updraftplus beépülő modul beállításai

Továbbá, ha van elég szabad helyünk a webtárhelyen, akkor lesz mentse az utolsó 7 biztonsági másolatot. Ellenkező esetben hagyjuk az alapértelmezett 2-t. Ebben az esetben a beépülő modul az automatikus mentések során csak a kiválasztott számú biztonsági mentést menti el, a régebbieket pedig automatikusan törli. Ez azért hasznos, mert megakadályozza a lemez megtelését. Az alábbi képen a végleges beállításaim láthatók:

Updraftplus – biztonsági mentések száma

Megjegyzés: Amint a fenti képen látható, a biztonsági mentés pontos időpontja csak a prémium verzióban választható ki. Ha azonban nincs nagy és túlzsúfolt weboldala, nincs szüksége ilyen prémium opcióra.

3. lépés: Állítsa be a biztonsági mentési fájlokat

Az UpdraftPlus beépülő modul lehetővé teszi, hogy kiválassza, hogy mit szeretnénk beletenni a biztonsági mentésekbe. Ha például kevés hely van a webtárhelyen, kizárhatja a képeket és a médiát (feltöltéseket) a biztonsági mentésekből. Azt javaslom azonban, hogy mindenről készítsen biztonsági másolatot , hogy szükség esetén teljesen visszaállíthassa a webhelyet.

Updraftplus - biztonsági mentési fájlok

Lehetőségünk van e-mailes értesítések kiválasztására is, ha a WordPress biztonsági mentés sikeres volt. Nem kapcsolom be őket, így nem kapok sok e-mailt.

Updraftplus – e-mailes értesítések

4. lépés: Mentse el a bővítmény beállításait

Nem felejtjük el menteni a beállításokat a képernyő alján található Változások mentése gombra kattintva:

Updraftplus - beállítások mentése

5. lépés: Indítsa el az automatikus biztonsági mentést

A WordPress biztonsági mentésének elindításához kattintson a Biztonsági mentés most gombra az első lapon:

Updraftplus - biztonsági mentés indítása

Ha a biztonsági mentés sikeres volt, megjelenik egy üzenet, hogy a biztonsági mentés idővel sikeresen befejeződött:

Updraftplus – sikeresen mentve

Kész, ez az automatikus WordPress biztonsági mentés fut, és az első biztonsági mentés a világon.

Kézi biztonsági mentés – hogyan és mikor?

A fenti módon szükség esetén manuálisan is lehet biztonsági másolatot készíteni. Kifejezetten ajánlom ezt az interneten végrehajtott jelentősebb változtatások előtt , mint például egy új bővítmény telepítése, frissítés, beállítások módosítása stb.

Biztonsági mentési helyek – hol vannak, és hogyan lehet letölteni őket?

A WordPress-en belüli biztonsági mentési fájlok a wp-content részben találhatók -> updraft :

A biztonsági mentések helye

Ezek a fájlok a WordPress adminisztrációján keresztül is letölthetők a Meglévő biztonsági másolatok lapon:

Biztonsági másolat letöltése

Tipp: ezen a lapon azt is láthatjuk, hogy összesen mennyi helyet foglalnak el a mentési fájlok a szerver lemezén – esetemben ez 9,1 MB.

Webhely visszaállítása biztonsági másolatból

Ha szükséges, a WordPress webhely biztonsági másolatból visszaállítható a Visszaállítás gombra kattintva. Leggyakrabban vissza kell állítani a webhelyet a biztonsági másolatból, ahol a még működő webhely legújabb verziója található.

Visszaállítás biztonsági másolatból

A következő lépésben kiválaszthatja, hogy a webhely mely elemeit szeretné visszaállítani. Általában mindent vissza kell állítanunk. Ezután már csak a visszaállítást kell megerősítenie a Visszaállítás gombra kattintva.

Biztonsági mentés helyreállítási beállításai

A harmadik lépésben a beépülő modul újabb biztonsági másolatot készít a webhelyről, mielőtt maga a visszaállítás történik. A Visszaállítás gomb megnyomásával minden bizonnyal elindul az oldal visszaállítása. Ne zárja be böngészőjét a webhely helyreállítási folyamata alatt! Az eredményeket látni fogja, ha a frissítés befejeződik. Ha a visszaállítás sikeres, akkor a Visszaállítás sikeres üzenetnek kell megjelennie! :

Sikeres biztonsági mentés helyreállítása

A webhely sikeres visszaállításának tesztelése után érdemes törölni a beépülő modul által készített visszaállítás előtti biztonsági mentési fájlokat , hogy ne foglaljon feleslegesen lemezterületet. Ezt a Régi könyvtárak törlése gombra kattintva teheti meg:

Törölje a régi mappákat

WordPress biztonsági mentés – Miért kell biztonsági másolatot készíteni?

Az általam ismert webhely-felhasználók több mint 50%-a nem készít biztonsági másolatot a webhelyekről. Az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy egy biztonsági mentési megoldás elkészítése időbe telik, és nincs látható értéke a vállalkozásuk számára.

Ennek azonban az ellenkezője igaz. Gyakran találkozom olyan emberek tapasztalatával, akik valamilyen oknál fogva elveszítették az oldalaikat, és csak ezután jöttek rá, hogy kidobták az elkészítésével töltött “több száz órát”. Ezért úgy gondolom, hogy az automatikus biztonsági mentések beállításába fektetett idő megtérül.

Bár a WordPress-t robusztus és stabil rendszernek tekinthetjük, be kell látnunk, hogy a témák, bővítmények és beállítások különböző kombinációinak együtt kell működniük weboldalunkon, és ezek mindegyike a webhely összeomlását okozhatja.

Egy lépéssel tovább – ahogy én is teszem

Amint azt már észrevette, a Beállítások lapon van egy szakasz a biztonsági másolatok automatikus mentésére egy másik tárhelyre:

Biztonsági mentések mentése a tárhelyre

Több lehetőség is van. A Google Drive átirányítást használom a webes biztonsági másolatok készítéséhez a tárhelyszerverről. Így két helyen is megvannak, és biztosabb vagyok benne, hogy nem fogom elveszíteni. Egy ilyen előlevél beállítása időigényesebb, ezért ebben az útmutatóban nem írom le. A részletes utasítások ezen a linken találhatók.

Következtetés

Remélem, ez az útmutató hasznos volt az Ön számára. Ossza meg velem tapasztalatait a biztonsági mentésről a cikk alatti megjegyzésekben.

Tipp összegzésként: A webhelyek automatikus biztonsági mentése ma már minden magasabb minőségű tárhelyszolgáltatónál alapfelszereltségnek számít. Például a WebSupport , ahol a webhelyeimet tárolom, 14 nappal ezelőttig tárolja a webhelyek biztonsági másolatait. Így szükség esetén a webhely legújabb működő verziója visszaállítható. Ennek ellenére továbbra is ésszerűnek tartom, hogy ne hagyatkozzunk kizárólag a hosting szolgáltatásokra.

Rate this post
WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here