Ebben az oktatóanyagban lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan készíthet egyszerűen 30 perc alatt automatikus biztonsági mentést a WordPressről – különösen az UpdraftPlus WordPress Backup Plugin segítségével.
Számos WordPress-bővítményt használnak biztonsági mentéshez, de ezzel a beépülő modullal van a legjobb tapasztalatom . Az ingyenes verzió UpdraftPlus mindent biztosít, amire szükségem van. Népszerűségét az is bizonyítja, hogy kiváló minősítéssel, több mint egymillió aktív telepítéssel és rendszeresen frissítik.
Tipp: Az automatikus biztonsági mentés alternatívájaként a Duplicator beépülő modult is használhatja.
1. lépés: Telepítse az UpdraftPlus beépülő modult
Miután bejelentkeztünk a WordPress adminisztrációjába, a Plugins oldalra lépünk -> Új hozzáadása :
A beépülő modul keresőmezőjébe írja be az UpdraftPlus WordPress Backup Plugin szót :
Kattintunk Telepítés most. A beépülő modul telepítése után aktiválja azt az Aktiválás gombra kattintva .
2. lépés: Állítsa be a biztonsági mentés gyakoriságát
A bővítmény telepítése és aktiválása után leggyorsabban a WP adminisztráció felső sávjáról – az UpdraftPlus -ra kattintva – érheti el a beállításait -> Beállítások :
Itt a biztonsági mentés indítását kéziről automatikusra változtatjuk – esetünkben naponta . És nem csak a fájlokra, hanem az adatbázisra is, mert mindkettőről biztonsági másolatot szeretnénk készíteni. Ha más biztonsági mentési időközt szeretne, több lehetőség közül választhat:
Továbbá, ha van elég szabad helyünk a webtárhelyen, akkor lesz mentse az utolsó 7 biztonsági másolatot. Ellenkező esetben hagyjuk az alapértelmezett 2-t. Ebben az esetben a beépülő modul az automatikus mentések során csak a kiválasztott számú biztonsági mentést menti el, a régebbieket pedig automatikusan törli. Ez azért hasznos, mert megakadályozza a lemez megtelését. Az alábbi képen a végleges beállításaim láthatók:
Megjegyzés: Amint a fenti képen látható, a biztonsági mentés pontos időpontja csak a prémium verzióban választható ki. Ha azonban nincs nagy és túlzsúfolt weboldala, nincs szüksége ilyen prémium opcióra.
3. lépés: Állítsa be a biztonsági mentési fájlokat
Az UpdraftPlus beépülő modul lehetővé teszi, hogy kiválassza, hogy mit szeretnénk beletenni a biztonsági mentésekbe. Ha például kevés hely van a webtárhelyen, kizárhatja a képeket és a médiát (feltöltéseket) a biztonsági mentésekből. Azt javaslom azonban, hogy mindenről készítsen biztonsági másolatot , hogy szükség esetén teljesen visszaállíthassa a webhelyet.
Lehetőségünk van e-mailes értesítések kiválasztására is, ha a WordPress biztonsági mentés sikeres volt. Nem kapcsolom be őket, így nem kapok sok e-mailt.
4. lépés: Mentse el a bővítmény beállításait
Nem felejtjük el menteni a beállításokat a képernyő alján található Változások mentése gombra kattintva:
5. lépés: Indítsa el az automatikus biztonsági mentést
A WordPress biztonsági mentésének elindításához kattintson a Biztonsági mentés most gombra az első lapon:
Ha a biztonsági mentés sikeres volt, megjelenik egy üzenet, hogy a biztonsági mentés idővel sikeresen befejeződött:
Kész, ez az automatikus WordPress biztonsági mentés fut, és az első biztonsági mentés a világon.
Kézi biztonsági mentés – hogyan és mikor?
A fenti módon szükség esetén manuálisan is lehet biztonsági másolatot készíteni. Kifejezetten ajánlom ezt az interneten végrehajtott jelentősebb változtatások előtt , mint például egy új bővítmény telepítése, frissítés, beállítások módosítása stb.
Biztonsági mentési helyek – hol vannak, és hogyan lehet letölteni őket?
A WordPress-en belüli biztonsági mentési fájlok a wp-content részben találhatók -> updraft :
Ezek a fájlok a WordPress adminisztrációján keresztül is letölthetők a Meglévő biztonsági másolatok lapon:
Tipp: ezen a lapon azt is láthatjuk, hogy összesen mennyi helyet foglalnak el a mentési fájlok a szerver lemezén – esetemben ez 9,1 MB.
Webhely visszaállítása biztonsági másolatból
Ha szükséges, a WordPress webhely biztonsági másolatból visszaállítható a Visszaállítás gombra kattintva. Leggyakrabban vissza kell állítani a webhelyet a biztonsági másolatból, ahol a még működő webhely legújabb verziója található.
A következő lépésben kiválaszthatja, hogy a webhely mely elemeit szeretné visszaállítani. Általában mindent vissza kell állítanunk. Ezután már csak a visszaállítást kell megerősítenie a Visszaállítás gombra kattintva.
A harmadik lépésben a beépülő modul újabb biztonsági másolatot készít a webhelyről, mielőtt maga a visszaállítás történik. A Visszaállítás gomb megnyomásával minden bizonnyal elindul az oldal visszaállítása. Ne zárja be böngészőjét a webhely helyreállítási folyamata alatt! Az eredményeket látni fogja, ha a frissítés befejeződik. Ha a visszaállítás sikeres, akkor a Visszaállítás sikeres üzenetnek kell megjelennie! :
A webhely sikeres visszaállításának tesztelése után érdemes törölni a beépülő modul által készített visszaállítás előtti biztonsági mentési fájlokat , hogy ne foglaljon feleslegesen lemezterületet. Ezt a Régi könyvtárak törlése gombra kattintva teheti meg:
WordPress biztonsági mentés – Miért kell biztonsági másolatot készíteni?
Az általam ismert webhely-felhasználók több mint 50%-a nem készít biztonsági másolatot a webhelyekről. Az emberek hajlamosak azt gondolni, hogy egy biztonsági mentési megoldás elkészítése időbe telik, és nincs látható értéke a vállalkozásuk számára.
Ennek azonban az ellenkezője igaz. Gyakran találkozom olyan emberek tapasztalatával, akik valamilyen oknál fogva elveszítették az oldalaikat, és csak ezután jöttek rá, hogy kidobták az elkészítésével töltött „több száz órát”. Ezért úgy gondolom, hogy az automatikus biztonsági mentések beállításába fektetett idő megtérül.
Bár a WordPress-t robusztus és stabil rendszernek tekinthetjük, be kell látnunk, hogy a témák, bővítmények és beállítások különböző kombinációinak együtt kell működniük weboldalunkon, és ezek mindegyike a webhely összeomlását okozhatja.
Egy lépéssel tovább – ahogy én is teszem
Amint azt már észrevette, a Beállítások lapon van egy szakasz a biztonsági másolatok automatikus mentésére egy másik tárhelyre:
Több lehetőség is van. A Google Drive átirányítást használom a webes biztonsági másolatok készítéséhez a tárhelyszerverről. Így két helyen is megvannak, és biztosabb vagyok benne, hogy nem fogom elveszíteni. Egy ilyen előlevél beállítása időigényesebb, ezért ebben az útmutatóban nem írom le. A részletes utasítások ezen a linken találhatók.
Következtetés
Remélem, ez az útmutató hasznos volt az Ön számára. Ossza meg velem tapasztalatait a biztonsági mentésről a cikk alatti megjegyzésekben.
Tipp összegzésként: A webhelyek automatikus biztonsági mentése ma már minden magasabb minőségű tárhelyszolgáltatónál alapfelszereltségnek számít. Például a WebSupport , ahol a webhelyeimet tárolom, 14 nappal ezelőttig tárolja a webhelyek biztonsági másolatait. Így szükség esetén a webhely legújabb működő verziója visszaállítható. Ennek ellenére továbbra is ésszerűnek tartom, hogy ne hagyatkozzunk kizárólag a hosting szolgáltatásokra.
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍