Szemantikus keresés. Hallottál róla?

A keresési algoritmust többször módosították az elmúlt néhány évben. A változtatások a szigorú kulcsszavas keresésről a minőségi tartalmakon, releváns kulcsszavakon és kifejezéseken alapuló szemantikus keresésre váltak.

Azok az idők, amikor csak olyan jól definiált és bérelt kulcsszavakkal foglalkoztunk, amelyeket mindenképpen be kellett építenünk a tartalomba ahhoz, hogy magas helyezéseket érjünk el a google keresőben, rég elmúltak. Ma szemantikailag kell gondolkodnunk.

Megint mindenhol keresni kell a talán nem olyan jól látható összefüggéseket. Ha szeretne játszani egy „Google-játékkal”, és mindent meg szeretne kapni, amit a Google kínál, el kell végeznie néhány változtatást. Ezeknek a változtatásoknak tükröződniük kell a tartalomban. Gondolkodnia kell az „outofbox”-on, és más szemszögből kell néznie a tartalmat.

Ebben a cikkben arra várunk, hogy felfedjük az algoritmushoz kapcsolódó összes részletet és összefüggést.
De jöjjünk ki szépen.

Mit jelent a szemantikus keresés?

A szemantikus keresés valójában a keresőeszközök működésére utal. Több erőforrást használnak fel, hogy itt és most a legjobb eredményeket érjék el, az akkori eredményeket, amikor egy adott kifejezésre keres.

A Technopedia egy szemantikai keresés:
„Adatkeresési technika, amely nem csak a releváns kulcsszavak megtalálására összpontosít. Fő célja annak a szónak vagy kifejezésnek a kontextuális jelentésének meghatározása, amelyet a személy a hozzászólásában használt. A keresőmotorok azt is figyelembe veszik, amit az emberek eddig kerestek, és keresik a keresések közötti kapcsolatokat.”

Tehát ez határozottan előrelépés a keresőmotorok hagyományos működéséhez képest.

A szemantikus keresőmotorok mesterséges intelligencia. Algoritmusuk megtanulja egyeztetni az egyes felhasználók keresési eredményeit korábbi kereséseik alapján.

A szemantikai keresés formája már nyilvánvaló a következő példában:

Szemantikus keresés

Ez a bizonyíték arra, hogy a szemantikus keresés már a Google Hummingbird frissítése előtt is létezett, amely 2013-ban jelent meg. A frissítés után kezdtük jobban megérteni az intuitív keresési funkciókat.

szemantikai-példa


Még a Google-lal is beszélhet. A társalgási kérdések a szemantikai keresés elvén működnek. Tehát a Hummingbird frissítés óta a Google az általános kontextusra figyel. Nem csak az egyes kulcsszavak. Ahogy az elején írtam, a szövegkörnyezetről van szó. És itt jelennek meg. E képesség nélkül az algoritmusok nem létezhetnének, és a társalgási kérdések sem lennének lehetségesek.

a visszatérő

A Technopedia tovább írja:
A szemantikai keresés a nyelvi szemantika elvei alapján működik. A tipikus keresési algoritmusokkal ellentétben a szemantikus keresés a keresési kifejezés kontextusán, szándékán és általános koncepcióján alapul. A szemantikus keresés magában foglalja a szinonimákat, az aktuális trendeket, a jelenlegi helyzetet, a különféle szóváltozatokat, a természetes nyelvet is A szemantikus keresési fogalmak különféle keresési algoritmusokból és módszerekből származnak, beleértve a kulcsszavakat, leképezéseket, különféle mintákat, grafikonokat és logikákat.

a-revenant-film


Miért érdemes szemantikailag gondolkodni, amikor tartalmat írunk webhelyünkre?

Ugorj fel erre a futó vonatra. Ez a legjobb idő. Nem veszíthetsz semmit. Fogd csak meg.

1.) Növelje keresőmotorjának rangsorát

Míg az egykori szoftvermérnök, Matt Cutts korábban azt mondta, hogy a szemantikus keresések nem javítják a Google keresési rangsorát, minimális az, hogy tartalmai a lehető legszélesebb közönség számára jelenjenek meg, akik releváns válaszokat keresnek.

2.) Növelje az átkattintási arányt

A szemantikus keresés vizuálisan is vonzóbbá teszi az eredményt.
A hagyományos nézet valahogy így néz ki:
OBR spipet nélkül és csővel.

a-revenant-tweet

A részlet csillagértékeléseket, oldalpillanatképeket tartalmaz. A részlet biztosítja, hogy a tartalom pontosan úgy jelenjen meg a keresésben, ahogyan szüksége van rá. Az olyan közösségi hálózatoknak, mint a Facebook, a Twitter, a LinkedIn vagy a Google+, saját szemantikai struktúrájuk van.

3.) Tegye könnyebben elérhetővé a tartalmat

Készítsen világos és tömör oldalcímeket, valamint oldalleírásokat.

4.) Relevancia az olvasó számára

Gondoljon a végfelhasználóra, az olvasóra és a vásárlóra. Kontextus szempontjából releváns tartalom létrehozása. Tegyen közzé hasznos és releváns információkat.

Végső soron nem sokat tudunk a szemantikus keresés működéséről. Természetesen a Google fiókba zár néhány dolgot. Nyilvánvaló azonban, hogy a Google nagyon gyorsan és sokat tanul minden egyes felhasználó keresési viselkedéséről. A Google által számunkra biztosított találatok nem csak a mi keresési szokásainkat tükrözik, hanem mindenki más szokásait is. Olyan emberek, akik korábban konkrét kérdésekre, kifejezésekre vagy szavakra kerestek a Google segítségével.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here