Érzelem, hatékonyság, tapasztalat, hűség. Ezek alapvető UX-mutatók vagy felhasználói élmény. A felhasználói élmény szlovák fordításában.
Az UX segít a vásárlói elégedettség, a márka iránti hűség kialakításában és a pozitív vásárlói érzelmek kialakításában.
Amikor a jó és a rossz UX közötti különbségről van szó, fel kell ismernie, hogy az ügyfélnek csak néhány másodpercre van szüksége ahhoz, hogy megtudja, az Ön webhelyén marad-e vagy elmegy.
A statisztikák szerint:
A cégek 55% -a végez online UX-tesztelést. (forrás)
A látogatók 88% -a nem keresi fel másodszor a weboldalt, ha rossz felhasználói élményben volt része. (forrás)
Az UX magában foglalja a tervezők és fejlesztők által szabályozott tényezőket, valamint a felhasználói preferenciáktól függő tényezőket. E tényezők közé tartozik a használhatóság, a hozzáférhetőség, a teljesítmény, a tervezés, a hasznosság, az interakció és a marketing.
UX tervezési trendek
Vessünk egy pillantást azokra a konkrét trendekre, amelyek idén elkísérnek minket az UX tervezésben:
Az új felfedezése
A kíváncsiság a látogatók első reakciója, amikor új weboldallal találkoznak. A kutatások azt mutatják, hogy amikor az emberek úgy döntenek, hogy valami újat próbálnak ki, agyuk több dopamint termel, mint más gyakori helyzetekben. Ennek eredményeként az a személy, akinek vérében megemelkedett a dopamin szintje az Ön webhelyének látogatása miatt, vissza akar térni az Ön webhelyére.
Példaként említem a Spotify -t.
Minden elem ésszerűen van elrendezve, és nagyon gyorsan beolvasható. A Spotify kezelőszervei intuitívak, és könnyen megtalálhatja, amit keres.
Mikrointerakciók
A mikrointerakciók egyszerű pillanatok egy belső környezetben. Ide tartozik a riasztási értesítések beállítása, az e-mailek törlése vagy az eszköz szinkronizálása. Ezek azok az apróságok, amelyek jelentősen növelhetik az UX-t. A felhasználók napról napra igényesebbek, és egyszerű, könnyű és hatékony megoldásokat várnak el.
AI UX tervezési algoritmus
Jó példa erre a Netflix webhely. Minden a háttérben működik, ahol a Netflix az Ön személyes preferenciái szerint kínál filmeket. Ezen kívül számos különböző interakcióról van szó. A jövőben úgy tűnik, hogy egy ilyen algoritmus lesz a felelős a mesterséges intelligenciáért.
Csúszkák
Ismét azt a tájékoztatást kaptam, hogy a korcsolyázók visszavonulnak. Még mindig arról beszélnek, hogy a megtérések ölnek… Akkor miért olyan népszerűek még mindig?
Elgondolkodtam, és két lehetséges válasz jutott eszembe.
– Az emberek azt hiszik, modernek és menők. (De ez még nem hoz pénzt).
– az emberek úgy érzik, hogy a diáknak köszönhetően a kezdőlapon megmutatják márkájuk jövőképét, üzenetét.
Jakob Nielsen (használhatósági guru) azt mondta: „A csúszkákat figyelmen kívül hagyják. Az emberek gyakran összetévesztik őket egy transzparenssel.”
Nézze meg, hogyan kezelte Kissmetrics a csúszási helyzetet. Slajder helyére statikus kép került. Beírhatja webhelye URL-jét egy keresőbe, és kipróbálhatja a Kissmetrics működését.
Tartalommegjelenítés
A webtervezők a szövegírókkal együttműködve kitalálják, hogyan jelenítsék meg a tartalmat a lehető legérdekesebb módon. Az emberek különféle blogbejegyzéseket szoktak olvasni. Írásukkor nagyon fontos gondolni arra, hogy könnyen olvashatóak és gyorsan beolvashatók legyenek. A blogbejegyzésnek világos és könnyen érthető üzenete is legyen.
UX tervezési tippek
És most konkrétan 10 gyors UX-tipp, amit el kell sajátítanod:
1.) Kiváló minőségű és nagy képek teljes szélességben
A tanulmányok azt mutatják, hogy az emberek abbahagyják az ilyen képek készítését, és felkeltik a figyelmüket.
2.) Monokróm színek kontrasztos cselekvésre ösztönzéssel
Még mindig fel kell hívnia a figyelmet.
3.) Videó
A videókról egész évben fogunk beszélni. Ezek olyan prioritások lesznek, amelyekre mindenképpen összpontosítania kell. A fotók mellett készítsen videót például a termékeiről, és nézze meg, hogyan működik mindez.
4.) Navigáció
A kevesebb több. Koncentráljon az elsőbbségi navigációra. Irányítsa az embereket oda, ahová szeretné, hogy jöjjenek. Ne adjon meg túl sok lehetőséget. Ekkor előfordulhat, hogy a látogató egyiket sem választja.
5.) Kártyatervezés
A lapos kivitel mellett az anyagdizájnban is a kártyadizájnra kerül a figyelem. Az oldal lapelrendezését például a Pinterest jól mutatja. Segít nagy mennyiségű tartalom rendszerezésében egy webhelyen. Főleg az e-shopokban használják gyakran.
6.) Görgessen többet, mint kattintson
A trend a görgethető oldalak létrehozása. Már senki sem akar kattintani. A görgetés intuitív, dinamizmust ad, és nem utolsósorban csökkenti az oldal betöltési idejét.
7.) Tipográfia
A képek mellett összpontosítson a betűtípusra. Az is csodákra képes, ha kreatívan tudja használni.
8.) Szöveg helyett ikonok
Kiváló helyettesítője a bonyolult képeknek és a jól ismert szöveges címkéknek.
9.) Mozgó elemek és mikrokölcsönhatások
Talán első pillantásra csak azok az apróságok, amelyek fontosabbak, mint gondolnád. Próbáld elképzelni, hogyan működnének a dolgok nélkülük.
10.) Mobil eszközök
Ne feledje, hogy a webhelyek több mint 50%-át mobileszközökön tekintik meg.
A végén
Koncentráljon egy fő funkcióra. Tervezze meg az embereket, és tegye könnyebbé az életüket, amennyire csak lehetséges.
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍