Bejövő és kimenő marketing: különbségek

Nézzünk szembe a tényekkel. Többé nincs értelme alábecsülni a marketing mai erejét. Ne tedd őt szükségszerű gonosszá vagy akár ellenséggé. Legyen szövetségesed, és dolgozz vele. Ha jó marketinget csinálsz, az segíteni fog neked. Ha rossz marketinget csinál, az jobban fájhat, mint gondolná. Ebben az esetben rosszabb, mint a marketing hiánya, csak a rossz marketing.

De beszéljünk konkrétabban. Az indound és outbound marketing kifejezések idegennek tűnhetnek Önnek, de a valóságban több mint valószínű, hogy ezek közül a módszerek valamelyikét részesíti előnyben marketingmegoldásai során. Az angol változatban a bejövő marketing a következőképpen definiálható: „ tartalom létrehozása és megosztása a világgal. „Az ingyenes fordításban bejövő marketingről beszélünk, amely a tartalom létrehozásáról és a világgal való megosztásáról szól. A bejövő marketingről 2006-ban hangosabban beszéltek, mint az online marketing hatékony módszeréről.

Mi a különbség a bejövő és a kimenő marketing között?

A kulcsfontosságú tartalom létrehozása a bejövő marketing kulcsfontosságú eleme. Az érdekes tartalom közzétételének az az eredménye, hogy elnyerje és felkeltse az ügyfél figyelmét. Legyen óvatos, de semmi. Az, aki pontosan azt találja a tartalomban, amit keres.

A bejövő marketing specifikus a blogbejegyzések, videók, e-könyvek, hírlevelek, SEO optimalizálás és PPC használatán keresztül. Ezek mind olyan eszközök, amelyek segítenek a márkaismertség kialakításában, a kommunikációban és az ügyfelekkel való kapcsolatok kialakításában.

Másrészt a kimenő marketing reklámon (ATL és BTL), PR-on és értékesítésen keresztül működik. Ilyen formában gyakran találkozunk túl nagy nyomással, spammel, direkt mailezéssel vagy telemarketinggel, ami tényleg minimálisan működik. A kimenő marketingkampányok nagy problémája, hogy általában egyirányúak, és mint említettem, szükségtelenül kényszerítőek.

Már világos elképzelése van arról, hogy stratégiája részeként melyik inbound vagy outbound marketinget fogja megközelíteni.

fekvenyomás-1013857_640

A bejövő marketing működésére 8 fő elem jellemző:

Vonja fel a figyelmet, ragadja meg

A megfelelő embereket szeretné eljuttatni webhelyére. Akik rendszeresen és szívesen visszatérnek hozzá, és akik elvégzik rajta a szükséges lépéseket. Ennek módja a rendszeres blogírás, egy működő SEO létrehozása és a közösségi média kommunikációja. Oszd meg velük minőségi tartalmat, amelyet rajongóid önként és örömmel folytatnak. Beszélj velük a természetes nyelvükön, és próbáld cselekvésre ösztönözni őket.

A figyelem fenntartása

Egy másik fontos szempont az ügyfélmegtartás. A cselekvésre ösztönzés, a hírlevél-feliratkozás vagy az optimalizált céloldalak segítenek ebben.

Közelség

Most meg kell változtatnia a leadot ügyfélre vagy törzsvásárlóra. Ezt CRM-en, rendszeres kommunikáción és emlékeztetőkön keresztül teheti meg.

Kérem ügyfelét

Kérjük, olvassa el, lepje meg, készítsen nekik valami egyedit, és ne felejtse el megjutalmazni őket. A lehető legnagyobb mértékben vonja be őket a kommunikációba. A közösségi hálózatok ezt nagyon jól teszik. Próbáld meg azt kínálni az ügyfeleknek, amit keresnek. És ami a legfontosabb: hallgass a vásárlóidra!

Mielőtt elkezdené, készítsen tartalmi tervet.

Mielőtt elkezdené egy weboldal létrehozását vagy újratervezését, mindenekelőtt készítse elő a webhelyén közzétenni kívánt tartalmat. Gyakran előfordul, hogy a tartalmat elhanyagolják, és nem tulajdonítanak kellő jelentőséget. Meg kell jegyezni, hogy már régen esedékesek azok az idők, amikor a tartalom nem számít. Az emberek egyre igényesebbek. Minőségi tartalomra vágynak, amely elmondja nekik a keresett információkat és az ígéreteket, amelyeket Ön ad nekik. Ugyanakkor a tartalomnak vonzónak és érdekesen megírtnak kell lennie. Igen, tudom, hogy ezek mind olyan dolgok, amelyeket valószínűleg már hallottál, de tedd a szívedre, valóban követed őket?

A reszponzív tervezést nem szabad kihagyni

A mobil optimalizálás kulcsfontosságú szempont egy új weboldal létrehozásában. Ma a felhasználók több mint fele mobileszközön böngészik a webhelyeken. Ezért elengedhetetlen a webhely mobil verziójának elkészítése. Néhány WordPress téma közvetlenül kínálja ezt a lehetőséget. Jó már az elején tájékozódni, hogy a tieddel is lehetséges-e.

Helyezze az érintkezőt látható helyre

Helyezze el az elérhetőségi adatokat, hogy a webhely látogatói ne keressenek rájuk. Helyezze el őket úgy, hogy jól láthatóak legyenek. Az elérhetőségei mellett ne felejtsen el elhelyezni egy kapcsolatfelvételi űrlapot a weboldalon, amellyel a weboldal látogatói gyorsan, egyszerűen és azonnal felvehetik Önnel a kapcsolatot. Ne felejtse el azt a szabályt, hogy ne töltsön órákat, de talán perceket sem egy űrlap kitöltésével. Tényleg csak a legalapvetőbb információkat kérdezd meg tőle.

Megosztás a közösségi hálózatokon

A közösségi hálózatok fontos szerepet játszanak minden marketingstratégiában. Hozzon létre egy Facebook fiókot a webhelyéhez. Kapcsolja össze ezt a fiókot egy webhelyhez. Adjon lehetőséget az olvasóknak, hogy megosszák és kedveljék tartalmait. Számos modul segít ebben. (példák)

Szilárd meggyőződésem, hogy mostantól az inbound és outbound marketing fogalmak könnyebben definiálhatók az Ön számára. Az viszont szerintem nem számít, ha profin meg tudod nevezni a marketingstratégiádat. Fontos, hogy önnek is tisztában legyen azzal, hogy mit szeretne elérni, és természetesen azt is, hogyan akarja elérni.

Milyen típusú marketinget alkalmaz a vállalkozásában? Örülnék, ha megosztaná velünk tapasztalatait a cikk alatti megjegyzésekben. 🙂

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here