A Collabim egy kulcsszavak keresésére és elemzésére, linképítésre és az oldalon belüli SEO-ra szolgáló eszköz. Olvassa el az eszköz áttekintését.
A SEO önmagában egy összetett iparág, amely hihetetlenül sok tevékenységet foglal magában – a kulcsszóelemzéstől a külső linkek létrehozásán át egészen a webhely teljesítményének nyomon követéséig a Google keresőmotorjában.
Szerencsére manapság léteznek olyan SEO eszközök, mint a Collabim, amelyek segítenek ezekben a tevékenységekben, és szó szerint több száz órát takarítanak meg.
A következő sorokban ezért a Collabim eszközről készült áttekintést az Ön számára, annak előnyeivel, hátrányaival, árajánlataival stb.
Mi az a Collabim?
A Collabim egy SEO eszköz , amely segít optimalizálni webhelyét olyan internetes keresőmotorok számára, mint a Google.
Ezzel mérheti a kiválasztott kulcsszavak pozícióit a Google számára, figyelheti a PPC hirdetéseket, nyomon követheti a versengő webhelyek pozícióit, valamint ellenőrizheti az oldalakon található visszamutatókat .
A Collabimot 2011-ben Jiří Koutný SEO specialista hozta létre – a karrierje melletti mellékprojektként jött létre, és azóta egy átfogó eszközzé fejlődött, amely népszerű a Cseh és Szlovák Köztársaságban.
Miért érdemes a Collabimot használni?
A Collabim – mint minden SEO eszköz – sok időt takarít meg a webadminisztrátoroknak , mivel képes automatikusan megkeresni és feldolgozni az adatokat, amelyeket egyébként manuálisan kellene elvégeznie.
Legyen szó kulcsszavak kereséséről és elemzéséről, webhelye SEO optimalizálásának ellenőrzéséről vagy linképítési lehetőségek kereséséről, a Collabim óriási mennyiségű adatot tud generálni, amellyel néhány kattintással dolgozhat.
Mint ilyen, a Collabim a különböző igényű webfelhasználók széles körét lefedheti – legyen szó akár teljesen kezdő SEO-ról, szabadúszókról, e-shopokról, kis blogokról, de akár nagy marketingügynökségekről is.
Milyen funkciókat kínál a Collabim?
A Collabim a SEO területén több ágazatra összpontosít. Érdekes tulajdonságai közé tartozik például:
- Kulcsszó pozíció mérése
- PPC hirdetések vezérlése
- Az oldalakon lévő oldalelemek elemzése
- Versengő webhelyek kémkedése
- Backlink ellenőrzés
- Egyszeri elemzések
- szent Grál
- Linképítési lehetőségek keresése
- Adatok importálása és exportálása
- Csapatmunka ösztönzése
- A kialakult projektek archiválása
- Személyre szabott találatok elemzése a Google keresőben
Most pedig vessünk egy pillantást a Collabim által kínált legfontosabb szolgáltatásokra.
1. A kiválasztott kulcsszavak pozíciójának mérése
A Collabim eszköz alapvető funkciói közé tartozik az oldalak pozícióinak ellenőrzése és elemzése a kiválasztott kulcsszavakra vonatkozóan.
A kulcsszavak mérése a SEO egyik fontos szempontja – ahhoz, hogy megtudja, hogyan teljesít Ön és webhelye a Google-ban, tudnia kell, hogy webhelye valójában hol helyezkedik el a kulcsszavak alapján.
A Collabim gyorsan és egyszerűen segíthet Önnek ezen a problémán: a kiválasztott kulcsszavakhoz tartozó URL-ek pozíciói mellett megmutatja a havi kereséseket is az adott kulcsszavakra, és összehasonlítja pozícióit versenytársai pozícióival .
Ezen túlmenően ez az eszköz egy alapvető kulcsszavas keresést is tud végezni, aminek köszönhetően új lehetőségeket találhat a weben a tartalom létrehozására és optimalizálására.
2. PPC hirdetések vezérlése
A SEO mellett a Collabim abban is segít, hogy kiderítse, ki hirdet PPC hirdetéseket a kiválasztott kulcsszavakra.
A PPC hirdetések ellenőrzése azonban nem csak a Google keresőjére vonatkozik, hanem a Seznam keresőjére is – ennek esetében meg lehet nézni azt is, hogy a versenytárs milyen címkéket használ rájuk.
3. Helyszínelemzés
A kulcsszavak és a PPC-hirdetések alapvető elemzése mellett a Collabim a HTML-elemek egyszerű vezérlését is kínálja – címcímkék , H1 címsorok, metaleírások, valamint magának az oldalaknak a tartalom vezérlését is .
Bár ez egy viszonylag egyszerű funkció, ezzel gyorsan és egyszerűen megtalálhatja az alapvető SEO hibákat az oldalain, és gyorsan kijavíthatja azokat.
Az oldalon belüli elemeken kívül a Collabim ellenőrizni tudja az oldalak betöltési sebességét , valamint az oldalak más IRL-ekhez való átirányítása során előforduló esetleges hibákat is.
4. Versengő webhelyek kémkedése
A Collabi egyik érdekesebb funkciója a versenytársak webhelyeinek keresése a keresőkben.
A Collabim néhány kattintással össze tudja hasonlítani az Ön oldalainak pozícióit a versenytársak oldalainak pozícióival, aminek köszönhetően gyorsan áttekintést kap arról, hogy Ön jobb-e, mint más oldalak, vagy szükség van-e bizonyos fejlesztésekre.
5. Linképítési lehetőségek keresése
A Collabimben az Önéhez hasonló oldalak külső visszamutatóinak automatikus keresése is van.
Legyen szó blogokról, listakiszolgálókról vagy fórumcsoportokról származó linkekről, a Sitefinder segít megtalálni azokat a webhelyeket, amelyekkel potenciálisan linképítést végezhet .
6. Visszamutató linkek ellenőrzése
A visszamutató linkek kézi őrzése meglehetősen nehéz és zűrzavaros munka, különösen, ha linkeket vásárol, és több száz külső webhely hivatkozik webhelyére.
A Collabim segíthet ebben a problémában, mivel rendszeres időközönként ellenőrzi az egyes külső backlinkek aktivitását és működését.
Abban az esetben, ha egy bizonyos visszacsatolás leáll, és egy külső webhely nem hivatkozik Önre, a Collabim egyszerűen értesíti Önt a problémáról .
Ez a funkció különösen hasznos a vásárolt linkek esetében, mivel állandó áttekintést kaphat a megvásárolt linkekről és azok értékéről a webhely számára.
7. A Szent Grál
A Szent Grál a Collabi egy speciális funkciója, amely képes elemezni a versengő webhelyeket és a Google-keresésben megjelenő kulcsszavakat.
Bármely weboldal egyszerű beszúrásának köszönhetően rengeteg érdekes adatot kapsz azokról a kulcsszavakról, amelyekre az adott weboldal megjelenik, a rajtuk elfoglalt pozícióival együtt, de egyéb hasznos adatokat is, mint pl. az adott weboldal aktív PPC hirdetései.
Ennek a funkciónak a varázsa teljesen egyértelmű – a Szent Grál segít megtalálni a hiányosságokat a webhely tartalmában, ill. segít megtudni, mely releváns kulcsszavak esetén nem jelenik meg még versenytársaihoz képest.
A Szent Grál úgymond a Collabi „gyöngye”, hiszen számos lehetőséget rejt magában a weboldal jobb optimalizálására.
8. Bónusz funkciók
A fent említett SEO funkciókon kívül a Collabim számos hasznos „kis” bónuszt is kínál eszközében:
- Egyszeri elemzés – ezzel a funkcióval egyetlen kattintással áttekintést kaphat a keresésről tetszőleges számú kulcsszóra, valamint további kulcsszójavaslatokat.
- Egykattintásos jelentés – az átfogó elemzést követően a Collabim egyértelmű jelentést tud készíteni az összes szükséges adattal (pl. forgalom, pozíciók a Google keresőben, backlink adatok stb.)
- A csapat együttműködésének támogatása – A Collabim lehetővé teszi, hogy megosszon egy fiókot az eszköz több felhasználója között, valamint bizonyos projektekhez való hozzáférési beállításokat, vagy bizonyos tagoknak csak „olvasási” módot biztosíthat.
- Adatok importálása és exportálása – maga az eszköz összekapcsolható más SEO-eszközökkel, mint például a Google Analytics és a Google Search Console, ami nagyobb rugalmasságot biztosít az adatok Collabimba történő importálásakor.
- Projektarchiválás – ha új projektbe kezd, nem kell azonnal törölnie a régit! A Collabim minden korábbi projektet archiválhat, és szüneteltetheti a rajta végzett méréseket. Ha vissza kell térnie egy régi projekthez, az archivált webhelyet és annak adatait újra aktiválhatja (és különösen bármikor).
A Collabim eszköz árlistája
Bár a Collabim egy professzionális SEO eszköz, árcsomagjai minden SEO célcsoportot és azok igényeit lefedik – a teljesen kezdőktől kis „költségvetésű”-től a nagy marketingügynökségekig.
A Collabim 8 áras csomaggal érkezik , amelyek mindegyike árával és opcióival a legigényesebbek számára is előnyös szolgáltatásokat kínál:
A legolcsóbb INGYENES csomag valóban ingyenes és kezdőknek kínál akár 150 kulcsszó mérését 1 projektenként, átlagos webes pozíciók megjelenítését adott kulcsszavakhoz, visszalinkek regisztrációját és ellenőrzését, valamint egyszeri elemzéseket.
Ahogy minden további csomaggal növekszik az ár, úgy nő a mért kulcsszavak maximális száma, a birtokolható projektek száma és a havonta elkölthető kreditek összege is.
Hogyan kell alkalmazni a Collabim-et
A Collabim használata meglehetősen egyszerű a felhasználó szemszögéből – az eszköz használata előtt természetesen regisztrálnia kell.
Akár közvetlenül a Collabi fizetős csomagjaira szeretne váltani, akár először annak ingyenes, 14 napos verzióját szeretné kipróbálni , a regisztráció nagyon egyszerű – szó szerint egy perc alatt befejezhető.
Az adatok kitöltése és a regisztráció után egy megerősítő e-mailt kap az e-mail címére, és közvetlenül az eszközhöz léphet.
A regisztráció után az első lépés, amit meg kell tennie, hogy adja meg a domain URL-jét, és válassza ki a nyelvet (néhány egyéb részlet mellett).
Ezután elérheti a Collabi összes elérhető funkcióját:
Egy új regisztráció során a Collabim olyan kulcsszavakat kínál fel Önnek, amelyek relevánsak lehetnek webhelye szempontjából – ha már saját maga választotta ki a kulcsszavakat, természetesen kihagyhatja ezt a lépést, és manuálisan megadhatja kulcsszavait a Collabimban .
A kezdeti menüben minden funkció elérhető egy kattintással – projektjére kattintva jobban áttekintheti kulcsszavait, nyomon követheti a versenyt, linkjeit és linképítését.
Bár a kezdeti menü elsőre túl bonyolultnak tűnhet, az intuitív navigációját elég gyorsan meg lehet szokni – gyakorlatilag minden funkciónak megvan a maga füle, amely már külön-külön is van felosztva.
Speciális tárgy, ami számodra érdekes lehet, az ún Collabim index – egy relatív érték, amely megmutatja a havi forgalom növekedését vagy csökkenését a kulcsszavak jelenlegi mérései szerint .
Ennek a kis elemnek az a fő előnye, hogy azonnal általános áttekintést kap arról, hogyan teljesítenek oldalai a Google-ban megjelenni kívánt kulcsszavakhoz.
A Collabim is kínálja a sajátját WordPress beépülő modul – widget , amely segít a fontos adatok közvetlen megjelenítésében a webhely adminisztrációjában. Ez a bővítmény azonban már régóta nem frissült, ezért nem javaslom a telepítését.
A Collabim eszköz értékelése (előnyök és hátrányok)
A Collabim egy nagyon szilárd eszköz, amelynek bizonyos területeken nem jelent problémát felvenni a versenyt a SEO területén olyan óriásokkal, mint az Ahrefs vagy a Semrush.
Olyan funkcióinak köszönhetően, mint a Szent Grál vagy az egyszeri elemzés, valami olyasmit is kínál, ami megkülönbözteti magát a többi versenyeszköztől.
Egy apró mínusz azonban a kezelőfelülete, ami nem túl „felhasználóbarát” mindenki számára – a nagy mennyiség miatt A funkciók, amelyek már a kezdeti menüben is megjelennek, néha kissé kaotikusnak tűnhetnek, és nem mindenki tud kényelmesen eligazodni ebben az eszközben.
Másrészt a Collabim az ilyen apró hiányosságokat kompenzálja az áraival – már az a tény, hogy szolgáltatásainak ingyenes változatát is kínálja ár/teljesítmény arányban előnyös csomagokkal együtt, azt jelzi, hogy gyakorlatilag minden célcsoport számára alkalmas. akik érdeklődnek a SEO iránt, szakosodtak.
Előnyök | Hátrányok |
Akciós árak csomagban | Nem túl „felhasználóbarát” felület |
Ingyenes 14 napos próbacsomag | |
szent Grál | |
Átfogó SEO funkciók | |
Collabim index |