Mi az a SEO optimalizálás és hogyan működik?

Egy webhely indításán gondolkodik, és elkezdi megjelenni a Google-ban?

Ebben az esetben a SEO lesz a megfelelő kezdet az Ön számára!

Ebben az átfogó cikkben mindent megtudhat arról, hogy mi is pontosan a SEO, és mit kell tudni róla, hogy elkezdhesse optimalizálni webhelyét.

All In One Seo Pack

Mi az a SEO?

A SEO (a Search Engine Optimization szóból ) a webhelyek optimalizálásának folyamata annak érdekében, hogy javítsák pozícióikat a Google keresőmotor keresési eredményei között, és végső soron növeljék az internet forgalmát.

A SEO mint iparág már a 90-es években létrejött, amikor először kezdtek megjelenni a hétköznapi felhasználók internetes keresőmotorjai. Jelenleg ez az egyik fő marketing iparág az online térben, amely folyamatosan fejlődik és javul.

A SEO mint olyan elsősorban csak az organikus (nem fizetett) találatokra orientálódik a keresőkben – ennek köszönhetően lehetőség nyílik arra, hogy a keresőből “ingyen” juttassák el a látogatókat az oldalára.

Bár a SEO alapvetően az összes keresőt (Bing, Yandex, Baidu stb.) magában foglalja, a gyakorlatban elsősorban a Google keresőre koncentrál, hiszen ez a világ legnépszerűbb keresője.

Hogyan működik a SEO (röviden)?

Elvileg a SEO nagyon egyszerűen leírható:

  1. Az internetes felhasználók kulcsszavakat írnak be a Google keresőjébe, majd az eredményeket oldalakkal együtt jelenítik meg
  2. A webhelytulajdonosok igyekeznek weboldalaikat ezekre a kulcsszavakra optimalizálni, hogy azok a Google keresőjében a legmagasabb pozíciókban jelenjenek meg.

Függetlenül attól, hogy e-boltja van, blogot ír, vagy egyszerűen csak online szolgáltatásokat kínál, a SEO optimalizálás segít abban, hogy releváns embereket irányítson webhelyére.

Bár a SEO néhány mondatban leírható, a gyakorlatban nagyon sok olyan dolgot tartalmaz, amelyeket meg kell tenni a webhely sikeres optimalizálásához.

A SEO három alapvető szempontra osztható, amelyekre összpontosítani kell:

1. On-page SEO – gyakran nevezik technikai SEO-nak. Ez a szempont a webhelyek összes olyan technikai vonatkozását képviseli, amelyeket a jó optimalizálás érdekében figyelembe kell vennie. A gyakorlatban ez számos dolgot jelenthet, például:

  • Kulcsszókutatás
  • Címcímkék optimalizálása
  • A weboldalak teljesítménye és betöltési sebessége
  • Láthatóság a keresőkben stb.

2. Oldalon kívüli SEO – a gyakorlatban elsősorban az oldalára mutató linkek minőségét és mennyiségét foglalja magában. A visszamutató linkek jelzik az internetes keresőmotoroknak, például a Google-nak, hogy egy adott webhely mennyire mérvadó, és hogy (vagy mely) megbízható webhelyek hivatkoznak-e rá. Visszamutató linkek építése az úgynevezett linképítés ) számos technikát tartalmaz, amelyek segítenek minőségi visszamutató linkek készítésében, például:

  • Blogok készítése külső weboldalakon
  • Mérvadó webhelyek megkeresése e-mailben
  • Törött vonalak építése és javítása
  • Hasznos linkek létrehozása fórumokon és így tovább.

3. A tartalom minősége – a webhelyén található tartalom minősége a SEO egyik legfontosabb szempontja. Ha vannak olyan weboldalai, amelyek gagyi (vagy akár rosszindulatú) tartalommal rendelkeznek, a böngészők egyszerűen figyelmen kívül hagyják őket. Bár a “minőségi tartalmat” meglehetősen nehéz jellemezni (hiszen ez a minőség függ a weboldal jellegétől és az iparágtól, amelyben található), elvileg arról van szó, hogy hasznos és eredeti tartalmat nyújtsanak a látogatók számára.

Ahhoz, hogy a weboldalak optimalizálását e fő szempontok mindegyikében elkezdhessük, meg kell érteni, hogy maguk a webböngészők, mint pl. Google.

Hogyan működnek a webböngészők?

Röviden, a webes keresőmotor egy online eszköz, amely keres, kategorizál és információkat szolgáltat a weboldalakon az internetezőknek.

Maga a webes keresőmotor folyamata 3 fő lépésből áll, amelyeket a SEO számára fontos megérteni:

  1. Feltérképezés – a feltérképezés egy olyan folyamat, amelynek során egy internetes keresőmotor átvizsgálja a világ összes elérhető weboldalát. Ehhez a webes keresők kis programokat – böngészőket (angolul ún. ” botokat ” vagy ” crawlereket “) használnak, amelyek egyszerűen követik és hiperhivatkozásokon keresztül látogatják a weboldalakat. Ha új vagy megújult oldalra jutnak, ezek a robotok átvizsgálják a webes keresőmotor indexében tárolt szükséges információkat.
  2. Indexelés – amikor a robotok megtalálják és eljuttatják a szükséges információkat a Google keresőmotorjához, a Google elkezdi elemezni, kategorizálni és tárolni az összegyűjtött tartalmat az indexében. Ennek köszönhetően ezek a tárolt információk felhasználhatók és megjeleníthetők azon felhasználók számára, akik a jövőben rákereshetnek.
  3. Kiválasztás és rendezés – ha a felhasználó beír egy kulcsszót vagy kifejezést a keresőbe, a Google átnézi az indexét az összegyűjtött információkkal, és kiválasztja azokat az oldalakat, amelyek tartalma a legjobb válasz a felhasználó által megadott kulcsszavakra.

A tartalom kiválasztása és rendezése, ill A keresési eredményeket a felhasználó számára számos algoritmus és jel befolyásolja, amelyeket a keresőmotorok, például a Google használnak.

A SEO számára azonban rendkívül fontos, hogy megértse ezeket a jelzéseket, hiszen csakis nekik köszönhető, hogy a Google keresési eredményei között lehet a legfelső pozíciókba kerülni.

Google algoritmus és jelek

Laikus szóval a Google algoritmusa egy összetett rendszer, amely elemzi és kiértékeli az összes megjeleníthető tartalmat (vagy weboldalt).

Maga az algoritmus és a legtöbb jel természetesen nem elérhető a nyilvánosság számára, de ezek közül a jelek közül sokat maguk a Google képviselői is ismernek és megerősítenek.

Annak érdekében, hogy a Google a legjobb és legjobb minőségű weboldalakat jelenítse meg a keresési eredmények között, számos tényezőt figyelembe vesz az oldalak rangsorolásakor, mint például:

  • Oldalrelevancia – a keresőmotorok, mint a Google, mindig megpróbálják megérteni, mit keres a felhasználó egy adott kulcsszó alatt, és releváns oldalakat kínálnak számára, ahol kielégítő választ találhat.
  • Weboldal akadálymentesítése – minden olyan webhelynek, amely a keresési eredmények között szeretne megjelenni, elérhetőnek kell lennie a Google számára, hogy átvizsgálja és értékelje.
  • Minőségi és eredeti tartalom – több száz és ezer lehetséges oldal létezik a világon, amelyek bizonyos kulcsszavakra próbálnak megjelenni. Ahhoz azonban, hogy a csúcsra kerüljenek, a legjobb tartalmat kell biztosítaniuk az összes többi webhely közül.
  • A webhely sebessége – az oldalak betöltésének sebessége a felhasználók számára befolyásolja az oldalak pozícióját a keresőben.
  • Optimalizálás eszközökre – a webes keresők, mint például a Google, azt is figyelik, hogy az oldal hogyan jelenik meg különböző típusú eszközökön (számítógép, mobil, táblagép stb.).
  • Webbiztonság – hacsak a weboldalak nem biztonságosak a hétköznapi felhasználók számára, a Google egyszerűen nem adja meg őket releváns találatként a keresőjében.

A fent említett jelzések csak töredéke annak, amit a Google használ a weboldalak értékelése és rangsorolása során (maga az algoritmus több száz olyan jelzést vesz figyelembe, amelyek befolyásolják az egyes oldalak pozícióját a Google keresőjében).

SEO szempontból ezért fontos, hogy ezeket figyelembe vegyük, és igyekezzünk úgy optimalizálni az oldalakat, hogy azok megfeleljenek a Google jelzéseinek, és az adott kulcsszavakra a legfelső pozíciókba kerüljenek.

Nézzük most azokat a gyakorlati alapvető lépéseket, amelyek a SEO optimalizálásához szükségesek.

Oldalon belüli SEO

Az on-page SEO, ahogy a neve is sugallja, elsősorban a SEO szempontokra utal, amelyeket közvetlenül az oldalakon alkalmazhat. Számtalan on-page technikát alkalmaznak, de itt csak a legfontosabbakat említjük meg.

1. Kulcsszókutatás és -elemzés

A keresési eredmények között megjelenni kívánt kulcsszavak megtalálása a SEO egyik legalapvetőbb feladata.

Más szóval – ha szeretne megjelenni a népszerű kulcsszavakra a Google keresőjében, először meg kell találnia, hogy mik azok .

A kulcsszókutatás és -elemzés azonban további fontos előnyökkel is jár:

  • Megismered iparágadat – a kulcsszókutatás során lehetőséged nyílik megtudni, hogy iparágadban milyen témák érdeklik az embereket, mely témák népszerűbbek jobban és melyek kevésbé, és ez alapján eldöntheted, hogy milyen oldalakat hozz létre.
  • Webes tartalomtervezés – a kulcsszavak segítenek átgondolni, milyen tartalmat érdemes létrehozni. Legyen szó blogoldalakról, termékekről stb., a kulcsszavaknak köszönhetően valóban elkezdheti a tartalomkészítést.

Hogyan keressünk kulcsszavakat a SEO-hoz?

Ha teljesen kezdő vagy a SEO területén, az első és legegyszerűbb lépés az ötletelés – gondold át, milyen kulcsszavakkal jellemezhetnéd a legjobban a weboldaladat, és gondold át, milyen kulcsszavak segítségével találhatnának meg az emberek a Google keresőjében.

a) Google “suttogó”

Amikor kulcsszavakat ír be a Google keresőjébe, bizonyára már régen észrevette, hogy számos egyéb szó/mondat javaslatot is kínál, amelyeket felhasználhat a keresésben.

Google whisperer – példa

Ezek a szavak ugyanolyan fontosak a keresőoptimalizálásban, mint ahogy tükrözik azokat a kifejezéseket, amelyeket az emberek leggyakrabban használnak a megadott kulcsszóhoz.

Különböző kulcsszavakat is találhat a ” Hasonló lekérdezések ” és a ” Kapcsolódó keresések ” szakaszban, amelyek időnként megjelennek a Google oldalain.

Google-lal kapcsolatos lekérdezések – példa

Bár ez egy nagyon primitív és pontatlan módja a megfelelő kulcsszavak megtalálásának , ez az egyik legegyszerűbb módja

b) SEO eszközök kulcsszavakhoz

Ha komoly SEO stratégiába kezd, akkor professzionális kulcsszókutató eszközökhöz kell fordulnia.

Ezek az eszközök segítenek megtalálni az összes releváns szót, amelyet az emberek általában beírnak a keresésbe, valamint különféle hasznos adatokat, mint pl. a keresések száma havonta, a kulcsszó nehézsége stb.

A jelenleg általánosan használt legnépszerűbb SEO-eszközök közé tartozik például:

  • Ahrefs – „ minden az egyben ” SEO eszköz, amely nemcsak a kulcsszókutatást, hanem a SEO egyéb vonatkozásait is lefedi
  • Mangools – SEO eszközök egyszerű és kényelmes csomagja, amelyet akár teljesen kezdőként is elkezdhet használni
  • Collabim – Szlovákiában és Csehországban népszerű SEO eszköz, amelyet sok hazai weboldal tulajdonos megkedvelt
  • Kulcsszótervező a Google Ads -től – ez egy ingyenes SEO-eszköz közvetlenül a Google-tól, amely segít (bizonyos korlátozásokkal) megtalálni a releváns kulcsszavakat.

Elvileg ezek a SEO-eszközök ugyanúgy működnek – egyszerűen be kell írnia azokat az alapvető kulcsszavakat, amelyekre gondolt, és az eszköz több száz, ha nem ezer további kulcsszót mutat meg, amelyek fontosak lehetnek az Ön számára, valamint a velük kapcsolatos egyéb fontos mérőszámokat.

Ez elvezet a kulcsszavak egy másik fontos aspektusához – a mutatókhoz

Kulcsszómutatók

A webhely kulcsszókutatásának és elemzésének célja alapvetően az, hogy megtalálja azokat a kulcsszavakat, amelyek relevánsak az Ön számára, sok keresést hajtanak végre, és alacsony nehézséggel (vagy nehezen) jelennek meg a Google keresésében.

Nézzük meg közelebbről ezeket a mutatókat:

1. Keresések száma – ez talán a legközvetlenebb mérőszám: ha azt szeretné, hogy weboldalát minél többen megtalálják a Google keresőjében, akkor meg kell próbálni a „legnagyobb” kulcsszavakra optimalizálni az oldalakat.

Természetesen figyelembe kell venni azt a tényt, hogy ha csak egy kezdő weboldalad van, akkor szinte lehetetlen lenne az elejétől kezdeni, hogy az ilyen kulcsszavakra magas pozíciókba kerülj.

2. A kulcsszó nehézségi foka – ez egy mérőszám, amely azt fejezi ki, hogy milyen erős a verseny egy adott kulcsszóért.

A legtöbb SEO-eszköz esetében ezt az értéket egyszerűen egy 0-tól 100-ig terjedő skálán fejezik ki. Ez egy fontos mérőszám, amely nemcsak azt mutatja meg, hogy egy adott kulcsszóra mekkora esélye van a Google keresőjében való megjelenésre, hanem azt is, hogy mely konkurens webhelyek a „legerősebbek” az Ön iparágában.

A kulcsszó nehézsége a rajta megjelenő oldalak tekintélyével nő – minél hitelesebbek az oldalak, annál nehezebb a kulcsszó.

3. A kulcsszó relevanciája – talán ez az egyik legfontosabb mérőszám a kulcsszavak keresése során.

Egyszerűen megtudhatja, hogy egy adott kulcsszó releváns-e webhelye szempontjából, ha elemezi a Google keresési eredményoldalát (angolul SERP ), és megtekinti a Google oldalon megjelenő oldalakat.

Ha megnézi a SERP-t, azonnal megtudhatja, hogy az adott kulcsszó releváns lenne-e az Ön számára, és megfelel-e potenciális webhelye szándékának.

Egy kulcsszó szándéka és relevanciája 4 kulcsszótípussal fejezhető ki:

  • Navigációs kulcsszavak – ezek a szavak, amelyeket a felhasználó beír a Google-ba, hogy egy adott márkára, helyre, webhelyre stb. keressen. (például. kulcsszó: samsung ):
navigációs kulcsszó - példa
  • Információs kulcsszavak – ezek azok a szavak, amelyek mögött a felhasználó megpróbál bizonyos információkat találni (pl. kulcsszó: ” hogyan kell felfújni egy gumiabroncsot “):
  • Tranzakciós kulcsszavak – szavak, amelyekkel a felhasználó potenciális vásárlás céljából terméket/szolgáltatást keres (pl. ” adidas samba teniszcipő “):
  • Kereskedelmi kulcsszavak – olyan szó/kifejezés, amelyben a Google-felhasználó egy adott termékről vagy szolgáltatásról próbál információt találni (pl. ” apple iphone 12 review “):

A SEO eszközök használatával, valamint a kulcsszavak keresési mennyiségének, nehézségének és relevanciájának elemzésével létrehozhat egy listát a kifejezésekből, amelyek segítségével optimalizálhatja weboldalai tartalmát.

Kulcsszavak feldolgozása oldalakhoz

Az egyes kulcsszavak gyakran kifejezhetnek olyan egyedi témákat, amelyek a felhasználókat érdeklik, de fordítva – több kulcsszó is kifejezhet egy témát.

Például: az olyan kulcsszavak, mint ” iphone 12 price “, ” iphone 12 black ” vagy ” iphone 12 vásárlás ” egy témát fejeznek ki – egy oldalt az iPhone 12 termékkel, amely a felhasználókat érdekelné.

Ez alapján tehát fontos átnézni a megszerzett kulcsszavak listáját és csoportosítani azokat, amelyek ugyanazt a témát kifejezhetik – az adott csoport így 1 oldalt fog képviselni, amit utólag ezekre a kulcsszavakra optimalizál.

Fontos azonban, hogy az adott témát az oldalon csak 1 fő kulcsszóra (” fókusz kulcsszó “) optimalizáljuk a csoportból.

Ezért ennek a kulcsszónak a kiválasztásakor figyelembe kell vennie az összes már említett mérőszámot (keresések száma, nehézség és relevancia).

Most pedig nézzük meg, hogyan használhatja ténylegesen ezeket a kiválasztott kulcsszavakat webhelye optimalizálására.

2. Tartalom optimalizálás

Ha már kiválasztotta azokat a kulcsszavakat, amelyekre optimalizálni szeretné webhelyét, akkor elkezdheti a megvalósításukat.

A kulcsszavak a weboldalakon számos fontos helyen szerepelnek.

a) Feliratok és meta leírások

A címcímkék az egyik fontos hely, ahol a kulcsszónak lennie kell (a cím az a címsor, amely megjelenik az oldalon belül a Google keresőjében).

Ideális esetben a meta leírásnak is tartalmaznia kell a kulcsszót.

Elvileg fontos , hogy ez a 2 elem természetesen tartalmazza a választott kulcsszót úgy, hogy az oldalad tartalmát összefoglalja.

kulcsszó a címcímkében és a meta leírásban - példa

b) URL

Bár maga az URL nem a legfontosabb jelzés a Google számára, mindenképpen szerepeltesse a kulcsszót – az URL legyen rövid, olvasható és lényegre törő.

c) Címek, alcímek, fő tartalom

A tartalomon belül nagyon fontos, hogy a főcímsor (H1) és az alcímek (H2) tartalmazzák a kulcsszót.

Végül a kulcsszónak többször is szerepelnie kell az oldal fő szövegében/tartalmában.

Fontos azonban észben tartani, hogy úgymond ne illessze be/írja be az „erőből” kulcsszót – a Google keresőmotorja negatív jelzésként érzékelheti a kulcsszavak természetellenes spammelését az oldalakon.

d) Kép metaadatai

A kulcsszót beillesztheti különféle kép metaadatokba is, például:

  • Képfájl neve
  • Kép címe
  • Kép alternatív szövege
  • képleírás

SEO szempontból a legfontosabb alternatív szöveg (alt szöveg), mivel ez a kép leírásaként szolgál látássérült látogatók számára, valamint leírásként olyan keresőmotorok számára, mint például a Google (amely szó szerint “nem látja” ” az adott kép).

Ha a WordPress-t használja webhelye kezelésére, könnyen hozzáadhat alternatív szöveget a képekhez közvetlenül a szerkesztőben:

alternatív szöveg a WP-ben - példa

e) Horgonyszöveg

A horgonyszöveg a hiperhivatkozás látható része – egy hivatkozás. Az ilyen linkek szövege jelzi a webes keresők számára, hogy az adott linkelt oldal miről szólhat.

Tehát ha a webhelyére hivatkozik, fontos, hogy ezek a linkek tartalmazzák az Ön által választott kulcsszavakat.

Ugyanez vonatkozik a más webhelyekről származó külső hivatkozásokra is – mindaddig, amíg az adott horgonyszöveg tartalmazza az Ön által választott kulcsszót és az Ön oldalára mutató hivatkozást, a Google feltételezi, hogy az Ön oldalának van köze a kulcsszó mögött meghúzódó témához.

➡️ Megjegyzés: Bár a kulcsszavak beillesztése a horgonyszövegbe fontos, nem szabad túlzásba vinni, és főleg ne próbálja meg manipulálni az összes olyan külső hivatkozást, amely hivatkozhat Önre.

A Google bünteti az olyan linkek mesterséges létrehozását, amelyek csak 1 azonos horgonyszöveget tartalmaznak.

f) „Mobilbarát” optimalizálás

A Google internetes keresőként elsősorban mobil formában értékeli az oldalak tartalmát.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a tartalmat jól kell optimalizálni mobileszközökre – különben befolyásolhatja pozícióit a keresési eredmények között.

A mobileszközökre optimalizált webhelyeknek ezért reszponzív kialakításúaknak kell lenniük.

Ezek az oldalak navigációs elemei, amelyek alkalmazkodnak a készülék képernyőjének méretéhez (legyen szó sávokról, képekről, vonalakról vagy magáról a szövegről).

Ha minőségi WordPress témával rendelkezel, nem kell aggódnod ettől a tényezőtől – a legtöbb WordPress sablon lefedi a mobileszközöket is, aminek köszönhetően a mobiltelefonokon és táblagépeken is helyesen jelennek meg a felhasználók számára.

Ha szeretné tesztelni weboldalainak mobileszközökkel való kompatibilitását, tesztelheti őket a Google Mobileszközök tesztelése funkciójábanegyszerűen írja be az oldal URL-jét az eszközbe, és néhány másodperc múlva az eszköz kiértékeli azt Önnek. :

mobilbarát teszt - példa

g) Belső vezetékek

A belső hiperhivatkozások a SEO elengedhetetlen elemei – nekik köszönhetően a keresőmotorok az összes elérhető oldalt megtalálják a weben, és fokozatosan eltárolják azokat a Google Indexben.

Emellett azonban a belső linkek is navigációként szolgálnak a felhasználók számára, amelyeknek köszönhetően javíthatja a felhasználói élményt webhelyén, és végső soron az emberek tovább maradnak az oldalakon.

A belső linkek SEO jelként is szolgálnak – a linkek a linkelő oldal értékét (ún. link juice vagy PageRank ) adják át a hivatkozó oldalra.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha webhelye fontos oldalaira hivatkozik más, az Ön tulajdonában lévő oldalakról, akkor a Google az adott oldalt fontosnak tekintheti, és növelheti pozícióját a keresési eredmények között.

A webhelyen többféle belső linket használhat, például:

  • Kontextuális linkek – klasszikus linkek magán a tartalomban, amelyek érdekesek lehetnek a felhasználó számára
  • Linkek a menüben – navigációs hivatkozások, amelyek gyorsan eljuttatják a felhasználót a keresett tartalomhoz a weben
  • Kategóriák – a menühöz hasonlóan az ilyen hivatkozások a gyors navigációt szolgálják

h) Webhelytérkép

A webhelytérkép alapvetően a webhely azon oldalainak listája, amelyeket a böngészők meg szeretnének találni.

Az oldaltérkép segítségével felgyorsíthatja a Google botok általi internetes keresés folyamatát, és így gyorsabban jelenhet meg a keresési eredmények között.

Ha van egy kis, csak néhány oldalt tartalmazó webhelye, előfordulhat, hogy a webhelytérkép nem az Ön prioritása, de a webhely növekedésével előbb-utóbb webhelytérképet kell létrehoznia.

Az oldaltérkép megvalósítása viszonylag egyszerű – mindössze annyit kell tennie, hogy telepítenie kell a WordPress valamelyik SEO bővítményét, például a Yoast SEO-t, amely segít ebben.

i) HTTPS biztonság

A HTTPS jelenleg a világ bármely webhelyén elengedhetetlen – ez egy biztonsági elem, amely megvédi a felhasználókat az adataikkal való visszaéléstől.

Ezenkívül a HTTPS a Google egyik jelzése is , amely szerint rangsorolja a webhelyeket a keresési eredmények között:

https biztonság - példa

A HTTPS biztonsági SSL-tanúsítványa ingyenesen és gyorsan beszerezhető, csak válassza ki az ingyenes lehetőségek egyikét, például a Let’s encrypt .

j) Weboldalak sebessége

Az oldalak betöltésének és a felhasználók számára való megjelenítésének sebessége az egyik legfontosabb szempont SEO szempontból.

Ha túl sokáig tart az oldal betöltődése, egyszerűen elmennek – arról nem is beszélve, hogy a Google keresőmotorja az oldal sebességét is méri, és növelheti vagy csökkentheti webhelye pozícióját a keresési eredmények között.

Ha szeretné megtudni oldalai átlagos betöltési sebességét, használhat különféle ingyenes eszközöket, például a Google PageSpeed ​​​​​​Insights szolgáltatást .

Maga a sebességoptimalizálás többféleképpen is megvalósítható:

1. Gyors és jó minőségű webtárhely – a weboldal optimalizálás egyik prioritása a jó webtárhely biztosítása. Ha lassú a webtárhelye, nem lesz nagy hatása a webhely sebességére.

2. A cache memória megvalósítása A gyorsítótárazás az a folyamat, amely során a felhasználó vagy a szerver eltárolja a webhely egyes részeit, hogy a következő alkalommal sokkal gyorsabban betölthetők legyenek.

A gyorsítótárazás a WordPress bővítményekkel, például a WP Rocket segítségével érhető el.

3. Képoptimalizálás – az oldalakon lévő képek a betöltési sebesség egyik legnagyobb falója.

Emiatt fontos, hogy mindig figyeljen rájuk, és próbálja meg a lehető legjobban optimalizálni a webes keresők számára.

A képek optimalizálása a weboldal felgyorsítása érdekében megvalósítható például megfelelő képformátum használatával – a JPEG formátumot leggyakrabban oldalakon használják, mivel ez foglalja el a legkevesebb helyet és viszonylag jól megőrzi a képminőséget.

Ha azonban egyes illusztrációkhoz jó minőségre van szüksége, használhatja a PNG formátumot is.

Tartalom minősége

Jelenleg nagyon nehéz a Google keresőjében előkelő helyezés gyakorlatilag bármely kulcsszó esetében – a legtöbb kulcsszó több száz, ha nem több ezer hasonló tartalmú oldalt jelenít meg.

Emiatt minden eddiginél fontosabb olyan minőségi tartalom létrehozása, amely eléggé kielégíti a Google-felhasználókat ahhoz, hogy továbbra is felkeressék webhelyét.

A tartalom minőségét meglehetősen nehéz meghatározni, de alapvetően a következőket tartalmazza:

  • A téma alapos ismertetése – egyszerűen jobb tartalmat kell létrehoznia, mint a versenytársa
  • Aktuális adatok – a legfrissebb információk megadása növeli annak esélyét, hogy előkelő helyen szerepeljen a keresési eredmények között
  • Szakértelem – bizonyos témák esetében fontos bizonyítani, hogy szakértő vagy, és tudod, milyen tartalmat kínálsz a látogatóidnak

Emellett azonban a SEO-ban tökéletesen finomra kell hangolni a webhely megjelenését és teljesítményét – UX design.

a) UX (felhasználói élmény)

Az UX-tervezés számos szempontot foglal magában – az oldal megjelenésétől, az oldal részeinek felosztásán át a tartalom olvashatóságáig.

Bár nincs közvetlen szabály arra vonatkozóan, hogy hogyan kell megtervezni webhelyét, mindenképpen kövesse az alábbi tippeket:

  • Először a legfontosabb tartalmat jelenítse meg – egyetlen látogatót sem érdekelnek a másodlagos témák, termékek stb. Fontos, hogy a felhasználó minél előbb megtalálja, amire szüksége van.
  • Vizuális elemek hozzáadása – képek, videók, illusztrációk stb. javítja a felhasználói élményt
  • Olvasható szöveg – kerülje a nehezen olvasható, furcsa betűtípusokat. Az oldalak szövegét is fel kell bontania kis bekezdésekre és szakaszokra (ahelyett, hogy nagy, nehezen olvasható szövegfalakat hozzon létre).

b) Tartalom hossza

Az olyan oldalak esetében, mint a blogok vagy más szöveges oldalak, fontos, hogy az adott témákat a lehető legjobban és minél jobban lefedjék.

Manapság már nem elég egy egyszerű, 500 szavas blogbejegyzést írni – a Google-felhasználók több minőségi információt szeretnének a témáról, olyan tartalommal, amely a probléma mélyére hat.

Természetesen ez nem jelenti azt, hogy mesterségesen meghosszabbítja a szöveget, csak azért, hogy növelje a szavak számát az oldalon – ebben az esetben csak árthat, és nem segíthet.

💡 Tipp: Ha nem vagy biztos benne, hogy mennyit kellene lefednie egy bizonyos témát, amelyet meg szeretne jeleníteni a keresési eredmények között, egyszerűen nézze meg a 10 legnépszerűbb oldalt, amely a kiválasztott kulcsszóra megjelenik.

Tartalmuk hossza és minősége megmondja, hogy mennyit kell legalább megpróbálnia minőségi tartalomoldalt létrehozni.

Oldalon kívüli SEO és linképítés

Az oldalakon kívüli SEO optimalizálás elsősorban a külső linkek – backlinkek – megszerzésére összpontosít.

A külső linkek az egyik legfontosabb SEO-tényező, amely befolyásolja az oldalak pozícióját a Google keresőjében – számuk és minőségük a legmagasabb pozíciókra emelheti az oldalt a Google-ban, de fordítva, a linkek manipulálásakor az oldalak büntetést kaphatnak.

Egy bizonyos oldalról származó visszamutató hivatkozás minőségét a PageRank mérőszám határozza meg – ez az az érték, amely alapján a Google keresőmotorja értékeli az oldalakat és azok külső hivatkozásait.

A PageRank értéket 3 érték határozza meg:

  • Visszamutató hivatkozások száma – egy adott oldal PageRank értéke a visszamutató hivatkozások számával nő
  • Az adott oldalon lévő linkek száma szerint – egy adott oldal PageRank értéke szétszórva van a többi oldal között, amelyekre az eredeti oldal hivatkozik
  • A külső hivatkozások PageRank értéke – 1 oldal PageRank értékét befolyásolja a rá hivatkozó többi oldal PageRank értéke is.

Az oldalakon kívüli SEO részeként ezért fontos, hogy olyan webhelyekről próbálja meg visszalinkelni az oldalait, amelyek nagy tekintéllyel rendelkeznek, relevánsak az Ön webhelye szempontjából, és magas pozíciót érnek el a keresési eredmények között.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha összegyűjtenél 1000 backlinket olyan kis weboldalakról, amelyek nem mennek jól a Google keresésben, annak szinte semmi pozitív hatása nem lenne a weboldaladra.

Ellenkezőleg, ha sikerül 2-3 backlinket szerezni nagyobb és sikeres weboldalakról, akkor a Google figyelembe venné azokat, és a keresési eredmények között növekedhet a pozíciója.

Nofollow vs. Dofollow

Ha a linkekről van szó, fontos észben tartani, hogy nem mindegyiknek kell PageRank értéket közvetítenie – egyes linkek (például a kapcsolt linkek vagy a megjegyzésekben található linkek) egyszerűen nem akarják, hogy befolyásolják pozícióját a Google keresőmotorjában.

Ilyenkor megvalósíthatja az ún „nofollow” attribútum. – ez egy kis HTML kódrészlet egy adott linkben, ami azt jelzi a keresőknek, mint például a Google, hogy az adott linket nem szabad figyelembe venni az oldal értékelésénél:

nincs követési link - példa

Ennek köszönhetően teljes ellenőrzése alatt tarthatja a webhelyén található összes hivatkozást, és eldöntheti, hogy melyek közvetítsék a PageRank értéket más webhelyekre, és melyek ne.

SEO ügynökség

Ha idáig eljutott, valószínűleg már rájött, hogy a SEO meglehetősen hosszadalmas és megerőltető tevékenység.

Ennek ellenére nem kell aggódnia – hacsak nem tervezi, hogy teljes mértékben a weboldal optimalizálásnak szenteli magát, különböző SEO ügynökségek és SEO szakemberek állnak rendelkezésre, akik segíthetnek Önnek a webhelyén végzett SEO-ban, és így magasabb pozíciókat biztosítanak Önnek a Google keresőjében. .

Különféle típusú SEO ügynökségek léteznek – egyesek kizárólag az oldalon belüli vagy az oldalon kívüli SEO-ra összpontosítanak, míg mások lefedik a SEO minden vonatkozását.

A SEO ügynökség vagy szakember kiválasztásakor elsősorban attól függ, hogy pontosan mire van szüksége és mit keres, és hogy jól kommunikáljon az adott ügynökséggel arról, hogy milyen tevékenységet szeretne végezni a webhelyén.

WordPress bővítmények a SEO optimalizálásához

Számos WordPress beépülő modul segít optimalizálni a WordPress oldalakat. A SEO optimalizálás leghíresebb WordPress bővítményei a Yoast SEO és az All in One SEO Pack .

💡 Tipp : Ha tanácsra van szüksége a SEO egy bizonyos vonatkozásával kapcsolatban, akkor a vladimir.jurosko@gmail.com e-mail címen kereshet.

WordPress rajongóként és programozóként sok éves tapasztalattal rendelkezem a weboldal optimalizálás terén, melynek köszönhetően tudok Önnek segíteni, vagy szakértőket ajánlani, akik szívesen segítenek a SEO optimalizálásban.

 

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here