10 tipp, hogyan írj jó cikket

– Nagyon jó cikket szeretnék írni. Egy barátom mesélte néhány napja. Abban a pillanatban a “jó cikk” kifejezésre gondoltam. Pontosan milyen egy jó cikk? Mik a tulajdonságai, és hogyan ítélik meg, hogy elég jó-e vagy sem?

Egy cikk írásakor számos különböző általános tippet kell követni. A jó cikk alfája és omegája a minőségi tartalom és a téma érdekes kidolgozása. Senki sem bukott el a mennyből, és ahogy mondják, a tehetség csak 10%. A többi kemény munka és gyakorlás.

Nos, egy “jó cikk” nem csak a tartalomról szól. Egy jó cikkhez hozzá kell nyúlni, mondom. Az ellenőrző lista sokat segít abban, hogy cikkemet sikeresen lezárjam.

Cikkírási ellenőrző lista

Főleg a figyelmetleneknek (és nekem is) írtam egy ellenőrző listát, amit új cikk írásakor követek. Az ellenőrző listának köszönhetően elkerülöm azt a stresszt, ami egy bejegyzés “közzétételekor” jelentkezik, és megtudom, mit felejtettem el, és hol vannak olyan hibák, amelyeket nem vettem észre.

Csináljuk fokozatosan. Szóval beszéljük meg, mit tartalmazzon egy jó cikk, aztán megnézzük.

1.) Jó téma és fontos kulcsszavak

Próbáljon aktuális és érdekes témát választani, amelybe beillesztheti véleményét, észrevételeit és új tényeit. Írás közben tartsa szem előtt az Ön által említett kulcsszavakat. Természetesen használja őket természetesen. Nem úgy, mint egy robot.

2.) Címek és alcímek

A címek egy kis alkímia. Gyakran a cím dönti el, hogy az olvasó a cikkre kattint, vagy valami mást keres. Talán jobb címsor.

Ugyanez vonatkozik az alcímekre is.

Próbáld ki, hogyan reagálnak az olvasók. Értékelje, mely címsorok reagálnak a legtöbbet, hol kattintanak a legtöbbet. Kérdezd meg, hogy jól megválasztott téma vagy varázsszójáték volt-e.

Az alapelv az, hogy ne vezesse kifejezetten félre az olvasót a címsorral. Nem a körutat írod. Az egész cikk fő gondolatát azonban meg kell említeni a címben.

A cím egy olyan kérdés is lehet, amely kíváncsiságot ébreszt az olvasóban. Az olvasó a cikkre kattintva csillapítja kíváncsiságát, és válaszokat keres. A címben szereplő számok is működnek bizonyos mértékig:

  • 10 módja annak, hogy…
  • 7 tipp, mint…

Bizonyos mértékig azért mondom ezt, mert ez nem mindig vonatkozik a wp.sk-re, csak bizonyos konkrét esetekben.

3.) Helyes formázás

A formázás típusa az adott blogbejegyzéstől függ. Ezért a formátumok könnyen eltérhetnek. Ragaszkodjon a címsorok és alcímek használatához (H2, H3, ..).

Ne felejtsen el félkövér és dőlt betűket használni. Tudom, hogy a szöveg néhány speciális részére szeretné felhívni a figyelmet, de előfordulhat, hogy a szöveg színe nem úgy néz ki, mint a Skittles hirdetésé.

4.) Meta leírás

A meta leírás összefoglalóként szolgál, amely megjelenik a keresési eredmények között. Az oldal tartalmának rövid leírásaként szolgál. A metaleírás nem lehet hosszabb 160 karakternél (szóközökkel együtt).

Az oldalon nem mindig lehet minden aloldalhoz meta leírást írni. Főleg, ha a nagy webről van szó. Tehát meta leírás nem szükséges, de ha tudsz, írd meg.

5.) Vizuális elemek

Minden cikknek tartalmaznia kell legalább 1 képet vagy egyéb adathordozót. Például videó, hang vagy információs grafika. Ezek a médiák fokozzák az olvasási élményt és elősegítik a megosztást.

Ebben az esetben is érdemes jól ismerni az olvasót. Akkor jobban értékeld, melyik média felel meg jobban neki, ő reagál a legjobban.

6.) Következtetés és cselekvésre ösztönzés

Befejezésül össze kell foglalnia, hogy mire jutottunk, és ami ezután következik. Az olyan blogok esetében, mint a wp.sk, a cselekvésre való felhívás megjegyzéseket és felhívást jelent, hogy izgulj és csatlakozz a vitához.

7.) Visszamutató linkek

Győződjön meg arról, hogy a cikkben elhelyezett összes visszamutató hivatkozás működik. Ezenkívül feltétlenül hivatkozzon releváns tartalommal rendelkező webhelyekre. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy a Google megtudja, és a szemébe eshet, így a keresésben is.

8.) Kategóriák és címkék

A kategóriák fő szerepe a tartalom kategorizálása mellett az, hogy segítsék a keresőmotorokat az Ön által írt alapfogalmak és koncepciók kommunikálásában.

9.) Szerkesztés, ellenőrzés

Nem számít, hányszor olvastad a cikket, soha ne felejtsd el megnézni a cikket az “előnézetben”. Ez a legjobb módja a cikk ellenőrzésének. Az összes tartalmat szélesebb összefüggésben láthatja. Jobban láthatja a szerkezetet, és azt, hogy az összes média úgy jelenik-e meg, ahogyan szeretné.

Itt-ott jó, ha független személlyel ellenőrizteti a cikket. Tudod. Ha megnézem a 36466x cikket, könnyen elnézek néhány hibát és elírást.

10.) Tervezés

Ha nem szokott hozzá a cikkek azonnali közzétételéhez, a felülvizsgálat befejezése után ütemezze be a közzétételt.

Hogyan írjunk cikket – összefoglaló

Ez az a 10 pont, amit a cikk megírásától a közzétételig betartok.

Szerintem egy ilyen ellenőrző lista értelmesnek az az oka, hogy fontos a rendszer a dolgokban. Mindenhol használom az ellenőrző listát. Segít hatékonyabban dolgozni.

WordPress Návod v PDF

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here