Amikor egy ügyfél úgy dönt, hogy pénzt költ Önnel, győzze meg, hogy ez a döntés valóban helyes volt. Azt kell kívánnia, hogy ügyfelünk elégedett legyen. Mert a legjobb vásárló a boldog vásárló. Egy ilyen (boldog) vásárló ezt az érzést nem akarja csak magában tartani, és elmondja másoknak. A potenciális ügyfeleidnek.
Ha értékelné az Ön által nyújtott ügyfélszolgálati színvonalat, milyen értékelést adna? Ez a rész egy kis betekintést és önkritikát igényel.
Úgy gondolja, hogy a saját értékelése megegyezik az ügyfele értékelésével? A támogatási e-mail csak az első, de természetesen szükséges lépés ezen az úton. Biztosan nem lesz elég. Ön nem csak az ügyfélszolgálatot akarja nyújtani, hanem továbbra is a legjobb ügyfélszolgálatot kívánja nyújtani.
Tartalom
1.) Adjon lehetőséget az ügyfélnek, hogy véleményt nyilvánítson termékéről vagy szolgáltatásáról
Nagyon fontos, hogy tökéletesen megismerje ügyfelét, és tudja, hogyan gondolkodik a termékéről. Adj hát neki egy esélyt, hogy elmondja, amit gondol. Véleménye nagy értékű lesz számodra. Az ilyen visszajelzések segítenek megválaszolni a megválaszolatlan kérdéseket, amelyekre, ha mindent el akarsz adni az ügyfélnek, amire szüksége van, akkor tudnia kell a válaszokat.
Egyes ügyfelek veszik a fáradságot, hogy megkeressenek egy e-mail-címet, hogy megosszák gondolataikat és gondolataikat, de legyünk őszinték, hányan lesznek? 10%?
Kérjen választ közvetlenül az ügyfelektől, gyűjtsön értékeléseket, küldjön kérdőíveket, kérjen értékelést vagy visszajelzést.
A pozitív visszajelzések referenciaként szolgálhatnak. Javítsa termékeit és szolgáltatásait, és adja meg ügyfeleinek, amit akarnak.
Egy hivatkozás arra ösztönözhet, hogy más ötleteket és módokat találjon terméke vagy szolgáltatása használatára. Természetesen arra is fel kell készülni, hogy az értékelések nem csak pozitívak lesznek. Sokat tanulhatsz azonban a rosszabb értékelésből is.
Hogyan kaphat visszajelzést és hogyan kérhet?
- A weboldalon megjegyzések engedélyezettek
- Értékelési lehetőség
- Kapcsolatfelvételi űrlap az oldalon
2.) Kérdezz, mielőtt az ügyfél kérdezné – GYIK
Fókuszáljon az adott ügyfélre. Más szóval, derítse ki, ki a célpontja, és képzeljen el egy konkrét személyt – egy személyt. Lehet, hogy az Ön személye egy édesanya, aki házi müzlit, süteményt vagy gofrit süt otthon.
Mi történik, ha helyesen céloz, azt jelenti, hogy a hasonló problémákkal küzdő anyukák találkoznak az Ön webhelyén, és megoldásokat keresnek. Ez áttekintést ad a leggyakrabban megoldott problémákról. Amit tehetsz, az az ún GYIK – gyakran ismételt kérdések vagy gyakran ismételt kérdések.
Hozzon létre egy részt, ahol felveszi a leggyakrabban ismételt kérdéseket válaszokkal. Ezzel sok időt takaríthat meg az ügyfeleknek, mint hogy állandóan ugyanazokat a kérdéseket teszik fel és válaszolják meg. Felhívjuk azonban figyelmét, hogy az ilyen listát rendszeresen frissíteni kell.
3.) Rendelkezésre álló segítség és hogyan juthat el oda
Időnként előfordulhat, hogy a GYIK nem elegendő az ügyfelek számára, de további segítségre lesz szükségük. Segítség, ami a „közelben” lesz.
Számodra ez egy egyszerű utat jelent az eléréshez. Úgy tűnik, hogy a ” Help desk ” az egyik lehetséges megoldás. A gyakorlatban a help desk úgy működik, hogy az ügyfél rákérdez a problémájára, és az Ön csapata megtalálja a választ. Ideális esetben természetesen ez is segít a probléma megoldásában.
4.) Ügyfélszolgálati fórum
Az egyik dolog, amit az ügyfelek értékelhetnek, az az átláthatóság. Az ügyfelek tudni akarják, hogy a vállalat hogyan oldja meg ügyfelei problémáit. Az átláthatóság hozzájárul a bizalom és az összetartozás érzéséhez a vállalathoz és ügyfeleihez.
A támogatási fórum lehetővé teszi az ügyfél számára, hogy valós időben lássa, hogy a cég megoldja problémáit. Az ügyfelek megoszthatják egymással problémáikat, tapasztalataikat és tanácsaikat.
A szervezettség fontos egy ilyen fórumon. Gyakran előfordul, hogy nem a fórumokban kell keresni a megfelelő vagy releváns választ. Ezért fontos, hogy állandó áttekintéssel rendelkezzen a fórumon zajló eseményekről. A vitát itt világosan meg kell szervezni, és kézben kell tartania.
5.) Sürgős problémák, sürgős megoldások
Sürgős és ún Az „időérzékeny” kérdéseket itt és most, valós időben kell kezelni. Az élő chat pedig ebben segít.
Fő mottója, hogy az ügyfél azonnali segítséget kapjon. Vagyis feltéve, hogy élő csevegésben vagy, és online is vagy. Ha a weboldalán élő chat segítséget is nyújt, akkor az ügyfélszolgálatot egy teljesen más, magasabb szintre emeli. És ez az, amiről van szó!
Kommunikáljon ügyfeleivel és oldja meg problémáikat. Ez egy hosszú táv. Előfordulhat, hogy az eredmények nem lesznek elérhetők másnap, talán néhány hét múlva, ezért valószínűleg türelmesnek kell lennie és kellő türelemmel. De ne csüggedj. Az eredmény megjelenik. Meg vagyok róla győződve.
Örülök, ha ez az 5 tipp inspirál, és ismét javítani fog az ügyfélszolgálaton. Ha tud más tippeket az ügyfélszolgálat javítására, ossza meg ezeket az alábbi megjegyzésekben :).
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍