Ha jelenleg az e-shop beállításain dolgozik, vagy éppen készül, akkor az ügyfelei fizetéseinek elfogadása ennek a folyamatnak a része. Ha feltételezzük, hogy e-shopját szeretné eladni 🙂 Ahhoz, hogy ez a folyamat sikeres legyen, a vonzó ajánlat és választék mellett szüksége lesz egy fizetési átjáróra is. A fizetési átjárónak köszönhetően jelentősen megkönnyítheti a vásárlók számára a termékek fizetését. Az Önnek legmegfelelőbb kiválasztása eltarthat egy ideig, de a kritériumok helyes beállítása jelentősen megkönnyíti a kiválasztási folyamatot.
Vessünk egy pillantást arra, hogyan találjuk meg a legjobb fizetési átjárót, különös tekintettel egy új e-shop elindítására. Ha Google-információkat keres a fizetési átjárókkal kapcsolatban, és már végigment itt, akkor valószínűleg már tudja, hogy valóban szüksége van egy fizetési átjáróra. Már csak az a kérdés, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie.
Tartalom
Kezdjük azzal, hogy tisztázzuk, mi az a fizetési átjáró?
„A fizetési átjáró egy olyan alkalmazás, amely lehetővé teszi az ügyfelek fizetéseinek biztonságos lebonyolítását. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy abban a pillanatban, amikor az ügyfél rákattint a „megrendelés” gombra, a fizetési átjáró az, ami feldolgozza a következő lépéseket. Ellenőrzi az adatok helyességét, a módot, a jelentkezések jóváhagyását és az azt követő visszaigazolási szám generálását és a megrendelés folytatását. „Ennyit az elméletről.
Fizetési átjáró nélkül az Ön e-shopja nem tud online fizetést fogadni.
Most nézzük meg, melyik fizetési átjáró lesz a legjobb az Ön e-shopja számára. Sokkal könnyebbé teszi a döntéshozatalt, ha kellően tájékozott a fizetési átjárók lehetőségeiről és típusairól.
A fizetési átjárók lehetnek úgynevezett off-site, vagy beépíthetők az üzletébe. Összehasonlítjuk mindkét típus előnyeit.
Helyszínen kívüli fizetési átjárók
Ha ismeri a Pay Pal-t, akkor tudja, miről beszélek. Az ilyen fizetési átjárókat „hosted payment gateway”-nek is nevezik, a szlovák fordításban valami „vendég fizetési átjáró” értelmében, ami nem éppen a legprofibb fordítási mód, ezért maradok az angol változatnál. Helyszínen kívüli fizetési átjáró, mint pl Pay Pal. Átirányítja az ügyfeleket a Pay Pal nevű fizetésfeldolgozó platformra, amelybe megadja fizetési adatait. Előnye, hogy a külső fizetési átjáró szolgáltatója felelős minden PCI megfelelőségért és adatbiztonságért. Ez azt jelenti, hogy neked kevesebb. És minél kevesebb aggodalom, annál kevesebb probléma. Tudjuk. Másrészt a Pay Pal magasabb díjakkal jár.
De van néhány árnyas oldal. Egyes országokban a telephelyen kívüli átjárók nem tekinthetők megbízhatónak, másokban nem engedélyezettek. Szlovákiában például a Pay Pal viszonylag ismeretlen az emberek előtt, ami bizalmatlanságot ébreszt. A másik negatívum, hogy nem érhető el szlovák nyelven. Ezért kövesse ügyfeleit, és hallgassa meg, mit akarnak. Biztosítson számukra olyan megoldást, amelyben megbíznak, vagy amelyet más, meglévő e-shopjaitól tudnak. Ha van egy szlovák vásárlóra koncentráló e-shopja, és elsősorban az országon belül fizet, akkor nem a Pay Pal a legmegfelelőbb megoldás az Ön számára. Más lenne a helyzet, ha a nemzetközi piacon tevékenykedne, és több országon belül fizetne.
Előnye, hogy a Pay Palon keresztül történő fizetéshez nem kell fizetőkártyát használnia. Bár ez az előny nem annyira fontos, hiszen a fizetőkártya már egy kisiskolásé, aki vidáman, érintés nélkül fizet az édességért az iskolai büfében. Az összes adat regisztrációjának és ellenőrzésének folyamata, amely túlságosan hosszadalmasnak tűnik, elkedvetlenítheti a vásárlót. Ez azonban biztonsági okokból van így.
A telephelyen kívüli fizetési átjárók jó megoldást jelentenek az új vállalkozások számára, de másrészt potenciálisan csökkenthetik a konverziókat, ha az ügyfelek nem azonosulnak teljesen a rendszerrel.
Kártyás fizetés
Egy másik lehetőség a fizetési átjáró kártyás fizetéssel történő létrehozása. Ha ezt a lehetőséget választja, be kell szereznie egy „kereskedői számlát” – egy kereskedői számlát, amely egy speciális bankszámla, amely lehetővé teszi a hitelkártyás fizetések közvetlen elfogadását. Hátránya a tranzakcióhoz kapcsolódó díjak lehetnek. Minden banknak más és más.
A fizetéshez a vásárlónak szüksége lesz a bankkártyaszámra, annak érvényességi dátumára és a hátoldalon található CVV kódra.
Egy másik lehetőség az internetes banki fizetés, amely átutalási megbízással történik. Ezt a szolgáltatást a bank biztosítja. Fontos, hogy több bankkal is legyen szerződése. A fizetés feldolgozása érdekében támogatnia kell annak a banknak a fizetési rendszerét, amelyben ügyfele számlával rendelkezik.
Az ilyen átjárók problémamentes rendelési folyamatot kínálnak, másrészt azonban bonyolultabb és időigényesebb beállítást jelentenek az Ön számára. Ez a megoldás a legelterjedtebb a szlovákiai e-shopokban. Előnye, hogy képes lesz integrálni a választott átjáróval.
A biztonság fontos. Ha a biztonság nem elegendő, veszélybe sodorhatja ügyfeleit.
Szinte minden fizetési átjáró bizonyos díjat számít fel, általában tranzakciókért, különböző havi használati díjakat…. Próbálja ki Ön is részletesen a fizetési folyamatot. Gondolja át, hogyan jelennek meg az egyes átjárók az Ön e-shopjában, mit kínálnak a vásárlónak. Menj végig a vásárlás minden lépésén részletesen, mennyi idő alatt került a tartalom a kosárba, könnyen megtaláltad a kosarat? Nem kérsz túl sokat? Nem túl hosszadalmas ez a folyamat?
Az integrált átjárók nagyobb rugalmasságot kínálnak, mint a külső átjárók, mivel Ön állítja be rajtuk a funkciókat.
A fizetések elfogadása elengedhetetlen. E folyamat nélkül az e-shop nem fog működni. Nem marad más hátra, mint a megfelelő fizetési átjáró kiválasztása, és viharos értékesítési vizekre indulás. A jó hír az, hogy ezek a módszerek kombinálhatók.
Melyik fizetési módot részesíti előnyben? Úgy érzi, régiónk lakossága továbbra is bizalmatlan a Pay Palon keresztül történő fizetéssel kapcsolatban? Ossza meg véleményét velünk a megjegyzésekben. 🙂
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍