Sok embernek manapság olyan munkát kell találnia, amelyet élvez, és aminek valóban van értelme. Már nem élvezik, ha napi 8 órát ülnek az irodában, és csak a pénzért csinálnak valamit. Meg akarják valósítani önmagukat, teljes mértékben kiaknázzák erejüket, és azt csinálják, ami feltölti és boldoggá teszi őket. Mintha egyre jobban tudatában lettek volna annak, hogy életük nagy részét a munkának szentelik, és nem akarják elpazarolni. A munka és a hobbi összeegyeztetésének egyik módja a blogírással pénzt keresni, ahogy például Aleš Tvrdý teszi a Fotó és Utazás blogjával. Természetesen nem egyszerű és gyors út, de jutalma lesz a munka öröme, a maximális rugalmasság és a papucsos lábak.
Ha még nem hoztad létre a blogodat, fontos nulla lépések várnak rád. Ha már megvan a blogod, ugorhatsz az első pontra.
Természetesen blogot kell készíteni. A témaválasztás is ehhez kapcsolódik. Nem javaslom, hogy a lehetséges bevételek alapján válassz témát. Olyan témát válassz, amiben van egy kapcsolatod, amit élvezel, és amiben szívesen tanulsz. Ellenkező esetben az írás hamar megunja. Egyes témák jobban, mások kevésbé érdeklik az olvasókat. Sokkal előnyösebb azonban egy tökéletes horgászatról szóló blog, mint egy átlag alatti blog a technikai hírekről. Válassz olyan témát, ami a szíved, mit szeretsz csinálni, vagy aminek a szakembere vagy. Az emberek nagyon gyorsan lesnek, ha olyasmiről írsz, ami nem a szenvedélyed.
Ha olyan blogot szeretne létrehozni, amely megkeresi Önt, több mint ajánlott, hogy fizessen a tárhelyért, ahelyett, hogy ingyenes blogokat hozna létre. A saját domain sokkal szélesebb lehetőségeket nyit meg.
Nyomatékosan ajánljuk a WordPress -t webhelye létrehozásához és kezeléséhez , amely egyszerű, ingyenes, és gyönyörű, funkciókkal teli oldalt hozhat létre.
Itt… elkezdhet írni és felépíteni az olvasóbázisát. A forgalom kulcsfontosságú, ha a blogírással pénzt keresel. Természetesen minél jobb a porszívó, annál jobb. Ügyeljen arra, hogy ne feledkezzen meg a közösségi médiáról, amely sokat segít az üzletépítésben. Egyrészt biztosítják a látogatók utánpótlását, de tere a reklámtevékenységnek is.
Nézzük meg közelebbről, hogyan növeli a blogolás fiókegyenlegét:
1. Reklámhálózatok
A webhelyeken látható reklámszalagok gyakran a hirdetési hálózatok hibái. Ez például úgy működik, hogy azt szeretné, ha az oldalsáv a hirdetésre összpontosítana. Ezt a helyet webhelyén olyan hirdetési hálózatoknak ajánlja fel, amelyek hirdetést helyeznek el a területen. Ezt követően a látogató minden egyes kattintásáért pénzt kap. Ez a hirdetés másként jelenik meg az olvasók számára. Lehet, hogy kapcsolódik a blog témájához, de lehet, hogy nem. Néha az olvasóra összpontosít. Lesz olyan termék, amely érdeklődési köre alapján valószínűleg vonzó lesz számára. Alternatív megoldásként azt a terméket/témát, amelyre korábban keresett. Ez azt jelenti, hogy a babakocsi hirdetés megjelenhet a főzőblogodon. Ha ezzel nincs belső problémája, használhat olyan hirdetési hálózatokat, mint a Google Adsense, AdThrive, Amazon Associates, Media.net stb.
Figyelem! Mindenképpen ne ess túlzásba a reklámokkal! Az ilyen oldalak nagyon bosszantóak a látogatók számára.
2. Közvetlen reklámozás
A blogon megjelenő hirdetések jobb ellenőrzésének módja, ha konkrét cégekkel dolgozol együtt. Kiválaszthatja, hogy mely szalaghirdetések jelenjenek meg a blogján, és létrehozhat egy ajánlatot. Ha webhelye jó forgalmat bonyolít le, a vállalatok valószínűleg felkeresik Önt. Ezek többnyire PR ügynökségek. Ennek azonban az ellenkezője is igaz, meg lehet szólítani a cégeket. Leginkább a forgalom vagy a közösségi oldalak rajongóinak száma fogja őket érdekelni. Legyen benned egy radar, ami felvillan, ha egy teljesen független témában kapsz ajánlatot. Ne bólints mindenre.
3. Kapcsolódó linkek
Számos cég kínál különféle társult programokat. Az egész varázsa az, hogy elhelyez egy linket a szövegben, és minden látogató kattintásáért vagy egy művelet végrehajtásáért (vásárlás, regisztráció stb.) keres. Például ír egy cikket arról, hogy mennyire tetszett az utoljára olvasott könyv. A könyv címét a partnerprogramot kínáló e-shophoz kapcsolhatja. Ha egy olvasó a linkre kattintás után vásárol egy könyvet, Ön megkapja a részesedését. A társult programok számos cég honlapján megtalálhatók. Ha a cég nem rendelkezik ilyen programmal, felajánlhatja Önnek. Az egyik legnagyobb program az Amazon Affiliates. Használhat olyan társult hálózatokat is, amelyek számos vállalat programjához férnek hozzá. Ilyen például a Shopher Media és a Share Sale.
4. PR cikkek
Időnként írhatsz egy cikket a blogodba, amelyben egy cég termékét ajánlod. Fizetni fog a cikkért. Lehet, hogy egy cég ad Önnek ilyen ajánlatot, de lehet fordítva is, és felveszi a kapcsolatot a cégekkel. Van egy trükk egy ilyen együttműködési forma elindításához. Időnként írjon ingyenes cikket egy olyan termékről, amellyel elégedett. Aztán amikor együttműködést kérsz, érdekesebb leszel a cégek számára. De ne fogyjon el. Ne reklámozzon olyan termékeket, amelyekben nem bízik, csak azért, mert fizetnek érte. Győződjön meg arról is, hogy a cikkek megfelelnek a blog témáinak.
5. Barter üzlet
A hirdetés közzétételének jutalma nem csak anyagi lehet. Régebben ez volt a tej a tojáshoz. Most egy termékreklám. Sok cég sokkal jobban szereti a pénzt, mintha felkínálná termékét, amelyet aztán megemlít a blogon vagy a közösségi oldalakon. Végső soron ezzel pénzt is megtakaríthat. A cég számára ez nagyon olcsó marketinget jelent. Ha a blogolás témájához kapcsolódó új terméket keresel, először próbáld meg felvenni a kapcsolatot a céggel, hátha becserélik promócióra a blogon. Sokszor legalább kedvezményt adnak. A fenti módon népszerűsítheti.
6. Szabadúszó írás
A blogírással eltöltött idő után a témája szakértője lesz, és íráskészsége is sokszorosára javul. Elkezdhet írni mások számára, és portfólióként használhatja a blogját. Így elérhet más blogokat, magazinokat, online magazinokat stb. Lehet, hogy az elején ingyen kell írnod, de a blogod linkjéért, de néhány cikk után nyugodtan kérj jutalmat.
7. Saját termékek és szolgáltatások
Miért segítenél csak másoknak eladni, ha magad is megteheted? Továbbra is kínálhatja saját termékeit és szolgáltatásait a blogján. Ezt túl bonyolultnak találhatja. Kezdje azonban például egy online könyv eladásával. Ha a blogod már jó márkává vált, árulhatsz a logóval ellátott termékeket. Éveknyi írás után valószínűleg a téma specialistája lesz. Ezért megpróbálhat tanácsadási szolgáltatásokat kínálni.
A blogírással 7 pontot szerezhetünk. Remélem sikerül, és talán egyszer a blogírás lesz az egyetlen bevételed. Ne feledje azonban, hogy a reklámozást soha nem kell túlzásba vinni, és igyekezzen megtartani a blog témáit. Ha tud más módot, ne habozzon megírni kommentben. Illetve, ha van tapasztalatod, amit szeretnél megosztani, írj. Sok szerencsét és pénzt! 🙂
Segített Önnek ez a cikk? Kérem, egy megosztással támogasson. 👍