Kérdés az elejéhez. Mi a közös a legtöbb szlovák bloggerben? Egy hanyag „Rólam” oldal. Ez lehetőséget ad arra, hogy megkülönböztesse magát, és valami különlegeset csináljon. Úgy gondolja, hogy ezt az oldalt senki nem olvassa, és felesleges idejét és energiáját fektetni bele? Tévedsz. Amikor először találkozik valakivel, aki kedves a bárban, biztosan érdekelni fogja, hogyan állítja össze az interjút. A „Rólam” oldal ugyanaz, csak a virtuális világban. Sok új olvasója itt kezdődik. Egy hely, ahol a kémia működik.
Szépség az egyszerűségben
Soha nem fogja visszaadni az első kapcsolatfelvétel benyomását, ezért ne idegenkedjen az emberektől már az elején körhinta stílusban, azaz 1-től 6-ig minden címsort és szivárványszínt használva. Ugyanez vonatkozik erre az oldalra, mint az egész blogjára. Csináld tisztességesen, ne használj sok szövegformátumot. Ossza fel a szöveget címsorokkal ellátott bekezdésekre, hogy azok gyorsan beolvassák az oldalt.
Rólam vagy rólad?
Ne tévesszen meg a név, a „magamról” oldal nem csak rólad szól. Mindenekelőtt az olvasóiról van szó. Ezért az elején tedd fel magadnak a következő kérdéseket:
- Ki a célpiacom?
- Milyen értéket nyernek az olvasók, ha felkeresik a blogomat?
Az első bekezdésnek ezekre a kérdésekre kell válaszolnia. Az olvasóknak meg kell bizonyosodniuk arról, hogy a blog nekik való. Ha a blogja a művészetről szól, kezdje ilyen szavakkal: „Az ABC blog egy olyan hely, ahol minden művészlélek tele van fantáziával és inspirációval. Különösen az avantgárd szerelmeseihez fordulnak.” Írd le minél részletesebben, hogy miről szól a blogod, és a látogató tudni fogja, hogy a megfelelő oldalra érkezett-e.
Mutasd meg egyediségedet
Már szűrted a közönséged, és most itt az ideje, hogy megmutassa, mitől különleges a blogja. A verseny kiélezett, az olvasók válogatósak. Indokolja meg, hogy miért érdemes könyvjelzővel ellátni az oldalt. Szakértő vagy egy adott témában? Több éve csinálod? Különböző díjak vannak a „zsebedben”? Vagy ez a szenvedély, amelynek minden szabadidejét szenteli? Úgy gondolom, hogy valami komoly oka van a blog létrehozásának. Kiálts vele világgá.
Ideje a történetednek
Az egód türelmetlenül várta a pillanatot. Csak most, amikor az olvasók beleszerettek blogod koncepciójába, és felfedezték az általad kínált különleges értéket, itt az ideje, hogy egy nagy show-t mutass be arról, ki áll az egész mögött. Ideje, hogy szerelmesek legyenek beléd. Ne mutasd meg azzal, hogy elkezded untatni őket azzal az információval, hogy hány testvéred van, mit tanulsz és így tovább. Szinte mindenki ezt csinálja. Abban a pillanatban a kedves férfi a bárból megtudta, hogy van egy közös szenvedélyetek. Fejleszd ki, és mesélj el egy lenyűgöző történetet arról, hogyan tört ki a kubizmus iránti szereteted három éved alatt, a háromszögekből álló nap első rajzánál. Írd le, mi inspirált a blog elindítására, és hogyan néztek ki a kezdetek. Írj be magadról valamit, ami a témához kapcsolódik, de ne írd le életed minden részletét.
Ha te magad írod a blogot, ne szégyelld, és írj egyetlen számmal, első személyben. Ne aggódjon amiatt, hogy egy 50 fős csapat ír neked. Az őszinteség mindenekelőtt. Ha egyetlen számmal és első személyben beszélsz magadról, sokkal személyesebbé teszed a blogodat, és erősebb köteléket alakítasz ki az olvasóval. Erősítésére ne felejts el feltenni egy minőségi neselfie fotót, amin szépen látszik az arcod. Az emberek azt is szívesen látják, honnan származnak ezek a nagyszerű bejegyzések. Tisztítsa meg íróasztalát, és ossza meg magánéletét olvasóival.
Mutasd meg nekik az irányt
A blogod újoncát kissé megzavarhatja ez a szeretet, ezért hasznos, ha ráirányítod azokra az érdekes cikkekre vagy oldalakra, amelyeket meg szeretnél mutatni neki. Adjon hozzá legalább 3 linket olyan minőségi cikkekhez, ahol a kapcsolatát tesztelik.
Tengeri csomó
Mindannyian feledékeny teremtmények vagyunk. Főleg egy ingerekkel teli internetes környezetben. Annak ellenére, hogy az olvasó imád téged és a blogodat, könnyen megesik, hogy megfeledkezik rólad. Ezért kell őt megkötni, vagyis emlékeztetni, hogy iratkozzon fel a hírlevelére, és lépjen kapcsolatba veled Facebookon, Twitteren, Instagramon, Pinteresten és mindenen, amije van. Kínálj neki gombokat, ahol egy kattintással megteheti. Ne felejtsen el egy névjegyet hozzáadni önmagához.
Hogyan jutnak el hozzád?
Az utolsó dolog, amit át kell gondolnod, hogy az olvasók hogyan jutnak el erre az oldalra. Egyes bloggerek inkább a „Kezdd el itt” vagy a „Hol kezdjük” a „Rólam” helyett. Először ezt az oldalt helyezik el a menüben, és az új, eltévedt olvasók azonnal megtalálják világítótornyukat. Dušan Plichta például ugyanezt tette a blogján, akinek egyébként véleményem szerint ez az oldal sikerült a legjobban a Blogger Rok idei nyertesei közül .
Azt is nagyon szeretem, ha a bloggerek kihasználják az oldalsávot, és felteszik a fényképüket és egy rövid részletet magukról, amelyek egy „Rólam” oldalra hivatkoznak, például Marianna . Egy ilyen link szerintem kihagyhatatlan.
Nyomd meg a „Közzététel” gombot és kész is vagyunk! Úgy gondolom, hogy nem fogja megbánni az oldal elkészítésére fordított időt. Szorítok, hogy a kémia közted és olvasóid között tovább növekedjen. 🙂 Ha tudsz más tippet, vagy szeretnéd megosztani a véleményedet a cikkről, ne habozz, írj egy megjegyzést. 🙂